دوشنبه 16 مرداد 1391-8:43

تحقیق و تفحص از استانداری،سلیقه یا قانون؟

 چند پرسش از احمد مقیمی/چون طرح تحقيق و تفحص از استانداری مازندران را جناب آقاي مقيمي پيگيري مي نمايند و ايشان در دوره قبلي مجلس شوراي اسلامي نيز نماينده شهر ما بوده اند، بايد پرسيده شود كه چرا در موارد عديده مشكلات در مازندران سكوت كرده و کار خاصی از شما ندیدیم؟


مازندنومه؛یاداشت مهمان،رضا اشرفی:در چند روز اخير خبري منتشر شد كه مجمع نمايندگان مازندران در مجلس شوراي اسلامي خواستار طرح تحقيق و تفحص از استانداري مازندران شده اند ؛ گويا چشم هاي بيناي نمايندگان مجلس، تخلفاتي را در عملكرد استانداري مازندران مشاهده نموده اند كه به ناچار بايد از طريق قوه مقننه به نتيجه برسد، شايد هم پيگيري هاي وكلاي ملت از طريق وزارت كشور و سازمان بازرسي به نتيجه ي دلخواه نرسيده است.

اما هر شهروند ساكن در جغرافياي مازندران حق دارد تا از وكلاي خود سئوالاتي را بپرسد و وكيل موظف خواهد بود تا به پرسش هاي موكل خود پاسخ گويد، در غير اين صورت وظيفه و حق وكالت مخدوش شده است.

 نمايندگان عزيز ما مستحضرند همانگونه كه در ايام تبليغات انتخاباتي با شيوه هاي مختلف و گردهم آيي و جلسات مختلف، تنور دوستي ها و وعده ها به گرم ترين نقطه اعتماد مي رسد، اميد است اين اعتماد و ارتباط تداوم داشته و دلسردي و احساس فراموشي شهروندان را موجب نشود.

حال سئوالاتي را از نمايندگان محترم و بالاخص از جناب آقاي احمدمقيمي -نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه -دارم که پیشقراول طرح تحقیق و تفحص از استانداری است:

 1- آيا طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران توسط مجمع نمایندگان مازندران انجام گرفته است یا خود ایشان؟

2- آيا جناب آقاي مقيمي نماينده مجمع نمایندگان مازندران است؟ و چرا تاکنون سایر نماینده ها چیزی در این باره نگفته اند؟

 3- در سايت خبرگزاري مهر آمده است كه: (نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همه اختیارات نمایندگی خود برای دفاع از مردم مازندران استفاده خواهم کرد). چرا ايشان نفرموده اند كه: (از همه اختیارات نمایندگی خود برای دفاع از مردم مازندران استفاده خواهيم کرد؟)

4- نظارت و بررسي عملكرد اجرايي از وظايف نمايندگان مجلس محسوب مي شود. آيا مجمع نمايندگان تاكنون عملكرد استانداري مازندران را با مراجعه به وزير كشور پيگيري نموده اند؟

 5- چون طرح تحقيق و تفحص را جناب آقاي مقيمي پيگيري مي نمايند و ايشان در دوره قبلي مجلس شوراي اسلامي نيز نماينده شهر ما بوده اند، بايد پرسيده شود كه چرا در موارد عديده مشكلات در مازندران سكوت كرده و کار خاصی از شما ندیدیم؟ مثلا" چرا در مورد تبديل روستاها به شهر و شهرها به شهرستان و طرحي خاموش براي دو پاره كردن استان مازندران،سكوت كرديد؟یا چرا نسبت به الحاق گدوك سوادكوه به فيروزكوه و خطيركوه به سمنان سكوت كرده بوديد؟

6- چرا در مورد دو تكه كردن جزيره ميانكاله توسط استان تازه تاسيس گلستان پيگيري جدي نداشتید و چرا با اصرار در تاسيس پالايشگاه در كنار جزيره ميانكاله، به هيچ توصيه زيست محيطي و اعتراضات كارشناسان خبره توجه نکرده اید؟

7-شما به عنوان يكي از نمايندگان مازندراني در مجلس شوراي اسلامي، چند بار در مورد رژيم حقوقي درياي خزر نظر داده ايد و چقدر در مورد حفظ سهم تاريخي آن تلاش نموده ايد؟

8- شما نسبت به عدم اجرای آزادسازی سواحل دریای خزر در راستای قانون برنامه چهارم معترض هستيد. سهم شهرهايي كه شما نماينده آن هستيد، چگونه اعاده مي شود؟

 تمام ساحل شرق مازندران در اختيار كارخانجات و بندر قرار دارد. بياييد سواحلي كه به اسامي مختلف و نام استان هاي ديگر در منطقه وجود دارد را آزاد نماييد ، نه اينكه با اصرار و تخلف زيست محيطي سعي در جاده سازي در محل استقرار زيستگاه پرندگان مهاجر و حيات وحش ميانكاله کنید؛تخلفي كه موجب شد تا بسياري از استادان دانشگاهي براي حفظ اين تالاب بين المللي به مقام معظم رهبري نامه بنويسند.

9-نبود نظارت بر عملکرد شهرداری های استان يكي از اعتراضات به حق شماست. چرا نگاهي به عملكرد شهرداري و وضع شهر خود نداريد؟ با توجه به وجود چندين رشته تخصصي معماري و عمران در دانشگاه هاي شهر ما و حضور متخصصين رشته شهرسازي، مديريت شهري ما كه بايد براي دوره بازنشستگي به استراحت بپردازد، بدون تخصص لازم بر صندلي شهرداري تكيه زده است؟

كدام شهر را در ايران سراغ داريد كه خيابان اصلي اش با دو مسير عبوري، يكطرفه باشد؟ شهري پر از دست انداز و پينه هاي آسفالت و سرعت گيرهاي بلند كه با كوچكترين باران، لبريز از آبهاي سطحي مي شود.

گزارش عملكرد مكتوب شهرداري بهشهر را ببينيد و رقم هاي نجومي آن را با عملكرد اجرايي آن مقايسه نماييد. آيا مي دانيد شهرداري بهشهر دويست و پنجاه ميليون تومان از بودجه هاي حاصل از عوارض شهري را به شركتي خصوصي داده است تا در بيرون از حوزه ي شهري، صرف توسعه گردشگري كند؟

 10-اگر استفاده از مدیران بازنشسته در سطح معاونین استانداری تخلف است و يا موجب مسدود شدن حضور نيروي جوان جوياي كار مي شود، با توجه به آمار بالاي بيكاري در مازندران و مهاجرت جوانان ما به استان هاي همجوار به خصوص استان سمنان، بياييد از اشتغال مجدد صدها بازنشسته در ادارات، كارخانجات، بانكها و ... جلوگيري نماييد تا نيروهاي تازه نفس و كارآ، سكان حركت اقتصادي و فني استان را به دست گيرند و بازنشسته ها براساس قانون اشتغال، استراحت كنند.اصلا" یک سئوال دیگر:آیا خودتان تاکنون نیرو/نیروهایی را برای اشتغال به صورت سفارشی به استانداری مازندران معرفی نکرده اید؟

اميدواريم دقت و دلسوزي شما در مسير برون رفت از مشكلات استان، همه جانبه و با توكل بر خداوند و انجام رسالت نمايندگي باشد و در ذهن كسي اين شائبه به وجود نيايد كه اين اقدام بر اساس سليقه و يا اعمال سليقه و تفكر گروهي و باندي انجام مي پذيرد. یا مثلا" این که گفته می شود از استاندار خواسته اید فرمانداران نکا و بهشهر(که این یکی سفارشی خودتان بوده است)را تغییر دهد در حالی که به خصوص فرماندار نکا عملکرد بدی نداشته است و استاندار دلیلی برای این تغییرات ندیده ،بنابراین شما این گونه سروصدا به راه انداخته اید!

جناب آقاي مقيمي! نامه شما بهانه اي بود تا بار ديگر به مشكلات مردمي كه شما لباس نمايندگي آن را بر تن كرده ايد، آگاه شويد و نمايندگان ديگر استان نيز از اين وظيفه بري نمي باشند.

اميد كه وكلاي ما مانند ايام انتخابات با مردم خود ارتباط داشته و در خيابان و كوچه هاي شهرشان قدم بزنند و از نزديك و بي واسطه با مشكلات شان آشنا شوند.

 بياييد با هم دعای یکی از روزهای ماه مبارک رمضان را زمزمه كنيم: اللَّهُمَّ لاتُؤاخِذْني فيهِ بالْعَثَراتِ ، وَ اَقِلْني فيهِ مِنَ الْخَطايا وَ الْهَفَواتِ ، وَ لا تَجْعَلْني فيهِ غَرَضاً لِلْبَلايا وَ الأفاتِ بِعزَّتِكَ ياعِزَّ المُسْلمينَ. خداوندا! در این روز مرا به لغزش هایم مؤاخذه مکن و عذر خطاهایم را بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفت های عالم قرار مده، به حق عزت و جلالت ای عزت بخش اهل اسلام!