دوشنبه 23 مرداد 1391-9:57

شوت به زمین دیگری/دبیر مجمع نمایندگان پاسخگو نیست

در انتقاد از طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران/به ظاهر نماینده های امضاکننده،مسایل کلان استان را دراین طرح دنبال می کنند،اما ما شنیده ایم هر کدام از این 9 نماینده در دل کدورت هایی را از استانداری به خاطر برخی عزل و نصب ها و مواردی این چنینی دارند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی: آیت‌الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران- در خطبه‌های نماز جمعه روز سیزده مرداد،خطاب به نماینده های استان گفت: «متاسفانه 50 روز از عمر مجلس گذشته و آقایان هنوز دست به کار نشده‌اند ،مردمی که به شما رای دادند از شما وحدت و برادری می‌خواهند. باید با هم باشیم تا در دوره باقیمانده از دولت احمدی‌نژاد به مصوبات برسیم، باید برادر باشیم و با شوت کردن توپ به زمین همدیگر کار پیش نمی‌رود»

شاید برخی از نمایندگان برای اینکه نشان دهند که دست به کار شده‌اند و به گونه ای به این ایراد و شبهه مهم امام جمعه ساری پاسخ دهند، طرح تحقیق و تفحص از استانداری را-آن هم در ماه های پایانی عمر دولت- ارائه کرده اند!

اگر نماینده های محترم به توصیه آیت الله طبرسی گوش می دادند،در هنگامی که باید در اواخر عمر دولت،"ضمن حفظ برادری و وحدت و با هم بودن"،برای اجرای پروژه های بر زمین مانده تلاش می کردند،این گونه "توپ را به زمین یکدیگر شوت نمی کردند" و چاره مشکلات را با فرافکنی در جایی دیگر نمی جستند.

صحبت از تحقیق و تفحص که می‌شود تصور بر این است که زوایای پنهانی از یک موضوع وجود دارد که باید آشکار شود،اما گاه نتیجه تحقیق و تفحص، مهر تاییدی بر درستی روند اجرای کار است!این جاست که وقت و اعتبار به هدر می‌رود و در نهایت آنچه که به دست می‌آید همان می‌شود که از ابتدا بود.

نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی بارها گفته‌اند که 80 درصد از مراجعات مردمی ، تقاضای شغل به ویژه از طرف فارغ‌التحصیلان است.

برخی نمایندگان ما اینک به جای استفاده از فرصت حضور مازندرانی‌ها در دولت، برای ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی و مصوب کردن آن در مجلس و اجرایی شدن توسط دولت، راه به بی‌راهه برده و به موضوعی می‌پردازند که دغدغه مردم نیست و ته قضیه هم چیزی دندان گیری نصیب شان نخواهد شد.

مردم تحقیق و تفحص از استانداری برای شان مهم نیست،آن هابرای فرزندان بی‌کار و تحصیل‌کرده خود اشتغال می‌خواهند،از گرانی و تورم کمرشکن می نالند،کشاورز ما دغدغه فروش نرفتن و قیمت اندک محصول خود را دارد،صنعتگر ما رسیدگی به کمبود مواد اولیه و نبود نقدینگی و رسیدگی به اوضاع نابسامان اقتصادی را خواستار است و پیگیری و قانون گذاری ملموس و کارگشا را از مجلسیان می خواهند تا در زندگی روزمره دردی از دردهای شان درمان شود،نه سیاسی کاری و به قول امام جمعه ساری شوت کردن توپ به زمین دیگری!

به ظاهر نماینده های امضاکننده،مسایل کلان استان را دراین طرح دنبال می کنند،اما ما شنیده ایم هر کدام از این 9 نماینده در دل کدورت هایی را از استانداری به خاطر برخی عزل و نصب ها و مواردی این چنینی دارند.

مثلا" نمایندگان دو شهر مرکزی استان بر سر انتصاب مدیر آموزش و پرورش این دو شهر در تلاشند تا هر کدام نیروی خود را معرفی کنند و حتی جلوی انتصاب مدیری را که در آستانه معارفه در یکی از این شهرها بود،گرفتند.

یا شنیده ایم یکی از معاونان استانداری در مراسمی که یک نماینده فعلی هم حضور داشت،از خدمات نماینده پیشین قدردانی کرد که باعث دلگیری نماینده جدید شده است.

 یا این که گفته می شود نماینده ای تنها به خاطر اشکالات و مسایل مربوط به دریا در حوزه انتخابیه اش،طرح را امضا زده است.

همین طور نماینده های دو شهر به دنبال عزل فرمانداران حوزه انتخابیه خود هستند و انتظاراتی از استانداری دارند و نماینده دیگر که طرح را امضا زده براین باور است که نیروهای کنونی استانداری،منصوب و سفارشی نماینده دیگر این شهرند!

هر چند تحقیق و تفحص حق مجلس نشینان است،آقایان نمایندگان به موضوعی بپردازند که دردی از دردهای مردم مازندران را چاره باشد و تنها به دنبال منویات درونی و مواردشخصی و انتصابات نباشند.

 شاید برخی از نمایندگان با شوت کردن توپ به زمین دیگری و ارائه مسائل سطحی و پیش پا افتاده، می‌خواهند نگاه‌ها را از اینکه در عمر مجلس نهم چه کرده‌اند، از خود برداشته و به سمت دیگری معطوف کنند و بعضی دیگر که جدیدالورودند نمی خواهند کم بیاورند و از قافله عزل ونصب ها عقب بیفتند.

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران هم در این زمینه پاسخگو نیست و تماس‌های تلفنی مکرر با این نماینده، منجر به رسیدن به نتیجه نشده چراکه جوابی از آن سو نمی‌شنوید.