جمعه 17 شهريور 1391-10:18

سال آخر دولت است/باهنر:رییس جمهوری شوخی کردند

در گفت و گوی اختصاصی مازندنومه با محمدرضا باهنر مطرح شد:اینکه اصلاح قانون انتخابات، به این دوره از انتخابات برسد یا نه، الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم و باید منتظر بمانیم/رئیس جمهور حرف‌های شان را طنز و جدی می‌گویند/از حمایت کردن از احمدی‌نژاد پشیمان نیستم/فرزرندانم هنوز سرکار نرفتند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمدرضا باهنر صبح جمعه در نشست جامعه اسلامی مهندسین مازندران در هتل اسرم ساری، سخنرانی کرد.او سپس به سئوالات مازندنومه پاسخ داد.

مازندنومه:در صحبت‌های تان به اصلاح قانون انتخابات اشاره کردید، فکر می‌کنید مجلس بتواند تا انتخابات بعدی در این زمینه اقدامی کند؟

باهنر: سیاست‌های کلی حاکم بر انتخابات در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و باید این تحولات اتفاق بیفتد.مجلس هم تلاش می‌کند. اگر قرار است کاری انجام دهد،در همان راستا باشد.اما اینکه اصلاح قانون انتخابات، به این دوره از انتخابات برسد یا نه، الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم و باید منتظر بمانیم.

مازندنومه:‌ رئیس جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری چند شب قبل،در مقابل جمله مجری مبنی بر اینکه سال آخر دولت است،گفت " از کجا معلوم که سال آخر دولت باشد"، این جمله احمدی نژاد چه تفسیری می‌تواند داشته باشد؟

باهنر:‌معمولا آقای رئیس جمهور حرف‌های شان را طنز و جدی می‌گویند؛ شوخی کرد.

مازندنومه: دولت در گرانی‌های اخیر چه نقشی داشته است؟

باهنر:قسمت زیادی از گرانی‌های اخیر، تحت تاثیر تحریم‌هاست. اما اگر مسئولان اقتصادی دولت از قبل پیش بینی می‌کردند شاید می‌توانستند کمی بیشتر وضعیت را کنترل کنند. الان هم جلسات مشترک خوبی با دولت داریم و فکر می‌کنم بعضی از عوامل گرانی را بشودکاهش داد.

مازندنومه:در انتخابات سال 84 و پس از آن حامی آقای احمدی‌نژاد بودید، از این حمایت پشیمان نیستید؟

باهنر:دولت نهم و دهم نقاط مثبت زیادی دارد و بعضی از نقاط جدی نقد را هم دارد. امیدواریم دولت آینده همه نقاط مثبت دولت نهم و دهم را داشته و نقاط ضعف نداشته باشد.

در سال 84 رئیس ستاد انتخابات لاریجانی بودم و در دور دوم انتخابات از احمدی‌نژاد حمایت کردم. نه، از حمایت از احمدی‌نژاد پشیمان نیستم. ما نباید دوستی‌ها و رفاقت‌های مان را فدای مسئولیت کنیم و یا برعکس. مسئولیت سر جایش است و دوستی سر جای خود، در تمام هشت سال اخیر تلاش کردم اگر دولت را نقد می‌کنم منصفانه باشد و آنجا هم که نیاز به حمایت باشد، حمایت کنیم.

مازندنومه: حدود یکی دو سال قبل گفته بودید دو فرزندتان بیکار هستند. فرزندان تان هنوز بیکار هستند یا رفتند سر کار؟

باهنر: نه، هنوز نرفتند، می‌روند ان شاءالله.