شنبه 1 مهر 1391-8:44

شب نغمه و نوا

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از دو شب کنسرت موسیقی مازندرانی-ساری:30 و 31 شهریور 91


 

استاد محمدرضا اسحاقی

گروه موسیقی ترانه

گروه موسیقی وارش

قلک های ماهک

آیین تجلیل از کیوس گوران؛از راست:استادان گوران،عمادی،محسن پور به همراه غلامی(مدیر شرکت مهرآوا)و حسن نژاد مجری شب دوم

 حجت الاسلام ابراهیمی و هادی ابراهیمی،نفرات دوم وسوم از چپ

از چپ:غضنفری،استاد گوران،استاد مهدوی-ردیف پشت: استاد منوچهر اسکندری

استاد ابوالحسن خوشرو

استاد گوران در کنار مهین خانم-همسرش-

مازندنومه:به همت شرکت نسیم مهرآوا کنسرت سه گروه موسیقی محلی،شب های 30 و 31 شهریور در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.در این کنسرت گروه های مشتاق حسن،ترانه و وارش به اجرای قطعاتی از موسیقی مازندرانی پرداختند.

در بخش نخست ابتدا گروه مشتاق حسن که از استاد محمدرضا اسحاقی،سبحان چوپانی،آرش،خسرو و علی اصغر اسحاقی تشکیل شده بخش هایی از موسیقی شرق مازندرن هم چون هرایی،میان تبری،بانو جان،سه گاه،طبیب و لاره را اجرا کردند.

در ادامه پس از پخش کلیپ مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی ماهک که بخشی از عواید این کنسرت به این مجمع اختصاص یافته و نیز سخنرانی یکی از اعضای هیئت مدیره ماهک،گروه ترانه متشکل از جمشید نیکوزاد،پرویز عبداللهی،محمد قدیر،مازیار منصوری،سعید زارع و خوانندگی پرویز سیادشتی قطعاتی همچون کتولی ضربی،بی قراری،دلور،طیبه جان و ته گره ته امشو برو را برای حاضران اجرا کردند.

در ادامه پذیرایی با نان محلی و شیر صورت گرفت و در بخش دوم برنامه،آیین تجلیل از استاد کیوس گوران و رونمایی آلبوم تازه او-پس ته کویی؟- برگزار شد.

در این آیین ابتدا استاد محمد علی کاظمی سنگدهی شعری را تقدیم گوران کرد و در ادامه بخش هایی از شعر بلند چکل خود را خواند و سپس استاد گوران روی سن آمد و به معرفی آلبوم جدید خود پرداخت و برای تماشاچیان شعر خواند.

بخش پایانی برنامه نیز اجرای کنسرت گروه وارش بود که هنرمندان آن اکبر رستگار(خواننده) به همراه یحیی قدیری،احمد برزگر،رمضان رستگار،محمود بتیار،مجید بتیار،حسینعلی آذرسا و داود ترزبان قطعات ناسور دل،ماه دکتی شو،آمی دتر جان،ماتی تی و مادر را اجرا کردند.

در شب دوم استادان و بزرگانی چون:سیروس مهدوی،اسدالله عمادی،احمد محسن پور،محمود جوادیان،ابوالحسن خوشرو،منوچهر اسکندری،محمد عظیمی و... حضور داشتند.

گفتنی است هادی ابراهیمی-معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران- و حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- ساعتی را به شنیدن و تماشای کنسرت جمعه شب اختصاص دادند.