شنبه 1 مهر 1391-10:7

ابراهیمی:مسئولان از موسیقی ایرانی حمایت کنند

در گفت و گو با معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران مطرح شد:‌ باید در استان شرایط و زمینه اجرای موسیقی اصیل ایرانی و سنتی مازندرانی فراهم شود/ از موسیقی که روح خلاقیت ، آزادگی، عشق به آرمان‌ها، وطن‌پرستی و باورهای ما را احیا کند استقبال می‌کنیم/برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی کار بسیار خوبی است/برخی برنامه‌ها در مازندران رنگ و بوی کهنگی گرفته بود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی جمعه شب در حاشیه رونمایی از آلبوم "پس ته کویی" اثر کیوس گوران و اجرای کنسرت موسیقی در سالن هلال احمر ساری به مازندنومه،گفت:مسئولان باید از موسیقی که بیانگر هویت ایرانی‌ها بوده و در چهارچوب‌های لازم را برای اجرا داشته باشد و در آن لودگی و ابتذال نباشد، استقبال کنند.

 وی ادامه داد:‌ باید در استان شرایط و زمینه اجرای موسیقی اصیل ایرانی و سنتی مازندرانی فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر کنسرتی با این مولفه‌ها برگزار شود مطمئنا کسی ممانعت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این بخش دارای مخاطبانی است و نمی‌توانیم نسبت به مخاطبان آن بی‌تفاوت باشیم، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

 ابراهیمی با بیان اینکه از موسیقی که روح خلاقیت ، آزادگی، عشق به آرمان‌ها، وطن‌پرستی و باورهای ما را احیا کند استقبال می‌کنیم ، تصریح کرد:‌باید به این برنامه‌ها اجازه برگزاری بدهیم.

 وی افزود:‌باید اجرای برنامه موسیقی را ضابطه‌مند کنیم و اگر این کار صورت نگیرد، قطعا موسیقی زیرزمینی شکل می‌گیرد که هیچ سنخیتی با فرهنگ و ارزش‌های ما ندارد.

 ابراهیمی با بیان این که در جریان لغو یا مجوز ندادن کنسرن استاد لطفی در برخی شهرهای استان نیستم،اظهار داشت:‌ از کنسرت‌هایی که مطابق با ارزش‌های ما باشداستقبال می‌کنیم و اگر موانعی بر سر راه اجرا وجود دارد، باید رفع شود.

*از کرسی های آزاد اندیشی استقبال می کنیم

 وی در بخش دیگر این گفت‌و گو در رابطه با برگزاری مناظره اخیر دکتر زیباکلام و سردار کوثری یادآور شد:‌ برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی کار بسیار خوبی است و استانداری مازندران از این برنامه‌ها استقبال می‌کند.

 این مسئول با بیان اینکه نفس برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مهم است، تصریح کرد:‌ مخاطبان خوبی در مناظره اخیر حضور داشتند و استقبال مناسبی هم صورت گرفت.

 وی با اشاره به اینکه برخی برنامه‌ها در مازندران رنگ و بوی کهنگی گرفته بود چراکه خلاقیت در آن لحاظ نمی‌شد، ادامه داد:‌ اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی به نوعی ساختار شکنی در مقابل برخی برنامه‌هایی است که در استان برگزار می شد و مخاطب نداشت. ‌

ابراهیمی با بیان اینکه در این زمینه به ویژه در حوزه‌های معرفتی، ارزشی و دینی باید گام برداریم، اظهار داشت:‌باید بپذیریم دین اسلام دارای محتوای ارزشمندی است و در مقابل هر اندیشه دیگری قرار بگیرد، به دلیل غنایی که دارد پاسخگو است.

 وی متذکر شد:‌ هر موضوع و برنامه‌ای که مربوط به توسعه استان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، اشتغال و ... در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی، در فضای نقد و مناظره برگزار شود، ارزشمند است و همه مدیران استان باید استقبال کرده و به دنبال این برنامه‌ها باشند.