يکشنبه 16 مهر 1391-22:5

آلبومی به یاد گذشته ها/کتاب یادگارهای دبستان تربیت منتشر شد

کتاب«یادگارهای دبستان تربیت»(1360-1313) حاوی عکس های مدیر و معلمان و دانش آموزان دبستان قدیمی تربیت بابل به کوشش دکتر سیف الرضا شهابی منتشر شد/مراسم رونمایی این کتاب ساعت 10 روز جمعه 21 مهرماه در مجتمع ارشاد بابل برگزار می شود.


مازندنومه:دبستان ملی پسرانه تربیت بابل در سال 1313 به همت مرحوم احمدصابر تاسیس شد.چند سال بعد،مدیریت دبستان تربیت به برادر موسس یعنی مرحوم محمدابراهیم صابری واگذار شد و این مدرسه تا سال 1360 فعال بود.

یکی از نکات قابل توجه دبستان تربیت این بود که در پایان هر سال،دانش آموزان سال آخر تحصیلی به اتفاق آموزگاران عکس دست جمعی می گرفتند و هنگام عکس گرفتن نیز تعدادی از معاریف شهر بابل و مسئولان اداره فرهنگ این شهر دعوت می شدند.

خوشبختانه این عکس ها به اضافه تعدادی از عکس های مربوط به شهر بابل و دبستان تربیت در آلبوم شخصی مرحوم محمدابراهیم صابری موجود بود.

این تصاویر به همت دکتر سیف الرضا شهابی گردآوری و تدوین و به صورت کتابی مصور به نام«یادگارهای دبستان تربیت 1360-1313»چاپ و پخش شد.ناشر کتاب نیز رسانش است.

شهابی در این رابطه به مازندنومه گفت:در یک سال و نیم گذشته تلاش کردم تا اشخاصی را که در عکس حضور دارند-اعم از دانش آموزان و معلمان-شناسایی و نام آن ها را کنار هر عکس ذکر کنم.

وی افزود:با توجه به این که عمر برخی تصاویر از 60 سال هم گذشته،شناسایی تعدادی از افراد ناممکن بود،اما توانستم حداقل 50 درصد چهره ها را شناسایی و معرفی کنم.

تدوین کننده کتاب«یادگارهای دبستان تربیت»متذکر شد:با نگاهی به عکس های این کتاب به این نکته پی می بریم که بسیاری از مسئولان و صاحب منصبان بابل دوران ابتدایی را در این مدرسه گذراندند.

شهابی درباره بخش دوم کتاب گفت:این قسمت به عکس های گردهمایی دانش آموزان و آموزگاران دبستان تربیت اختصاص دارد که مراسم آن 19 اسفندماه سال 89 در مجتمع سینمایی ارشاد بابل برگزار شد.

بر اساس این گزارش،مراسم رونمایی این کتاب ساعت 10 روز جمعه 21 مهرماه در مجتمع سینمایی ارشاد بابل برگزار می شود.