پنجشنبه 20 مهر 1391-10:26

صد دانه یاقوت/جشنواره انار در بهشهر برگزار می شود

صبح روز جمعه 21 مهرماه،جشنواره انار اشرف در جوار غار هوتوی بهشهر برگزار می شود/مسابقه و سرگرمی،بازارچه فروش انار و صنایع دستی،غرفه‌ پخت رب و آش انار و گرفتن آب انار و پیاده روی خانوادگی از برنامه های این جشنواره است.


مازندنومه:علي اصغر بابا كوهي-رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهشهر- در گفتگو با مازندنومه گفت: جشنواره انار اشرف صبح روز جمعه در مجتمع تفریحی توریستی سایت «هوتو» در جوار غارهای چند هزار ساله هوتو و کمربند برگزار مي شود.

وی با بیان این که اين جشنواره بخش هاي مختلفي مثل مسابقه و سرگرمی،بازارچه فروش انار و صنایع دستی دارد،افزود:غرفه‌ای هم به پخت رب و آش انار و گرفتن آب انار اختصاص داده شده است.

این مسئول ادامه داد:برگزاري پياده روي خانوادگي در صبح روز جمعه  قبل از برگزاري جشنواره از پارك ملت تا غار هوتو از جمله برنامه هايي است كه در طول برگزاري اين جشنواره برگزار مي شود.

باباکوهی گفت: فرمانداری بهشهر، شهرداری‌های بهشهر، خلیل شهر و رستمکلا و روستاهای آسیابسر، کوهستان، گرجی محله و شهیدآباد نيز از ديگر عوامل اجرايي اين جشنواره هستند.

بر اساس این گزارش، اين جشنواره با هدف شناساندن توليدات كشاورزي و همچنين هنر زنان و بانوان و همشهريان به جامعه اجرا مي شود.

 گفتنی است انار بهشهر جزو انارهای مرغوب کشور است که به‌صورت طبیعی در هزاران هکتار از مزارع و باغات بخش مرکزی و جنوب شهرستان به‌ویژه در آسیابسر، گرجی‌محله، خلیل‌شهر، کوهستان و شهید آباد برداشت می‌شود و به نام انار « اشرف» معروف است.

 جشنواره انار اشرف 21 مهر ماه از 9 صبح تا 12 برگزار مي شود و علاوه بر مردم استان،تعدادی از مسئولان استان و شهرستان در آن حضور می یابند.