يکشنبه 21 آبان 1391-10:54

کجا بودی تا حالا؟/شیر خشک هم سهمیه بندی شد

سهمیه بندی شیرخشک تازه ترین ابلاغیه عجیب و غریب معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است/سهمیه بندی شیر خشک در شرایطی انجام می پذیرد که دولت،مردم را به فرزند دار شدن تشویق می کند و مسؤلان مازندرانی از ظرفیت دو برابر شدن جمیعت مازندران سخن سر می دهند.


مازندنومه،عباس مهدوي:دانشگاه علوم پزشکی همواره در نشست های خبری و رسانه ای خود بر بالا بودن شاخصه های سلامت در استان تأکید دارد و مازندران را در ردیف پنج استان برترکشور توصیف می کند؛ این در حالی است که بسیاری از مردم از نحوه خدمات درمانی و دارویی در استان رضایت ندارد.
 
در این میان داروخانه ها یکی از مهمترین مراکز مراجعه مردم برای تأمین نیازهای دارویی و سلامت مردم محسوب می شوند که متأسفانه در برخی مواقع به دلیل نبود نظارت صحیح و ابلاغ های نسنجیده معاونت غذا و دارو،زمینه نارضایتی مردم را فراهم ساخته است.
 
سهمیه بندی شیرخشک مورد نیاز کودکان،تازه ترین ابلاغیه عجیب و غریب معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
 
این معاونت بدون در نظر گرفتن این موضوع که هر خانواده دارای چند فرزند است به داروخانه ها اعلام کرده که به هر خانواده تنها یک قوطی شیر خشک اختصاص یابد.
 
 سهمیه بندی شیر خشک در شرایطی انجام می پذیرد که دولت، مردم را به فرزند دار شدن تشویق می کند و مسؤلان مازندرانی از ظرفیت دو برابر شدن جمیعت مازندران سخن سر می دهند!
 
وقتی در مازندران امکان تأمین شیرخشک که یک محصول غذایی حیاتی برای کودکان محسصوب می شود، وجود ندارد، مسؤلان استان با چه پشتوانه کارشناسی و واقع گرایانه ای، بر لزوم افزایش تعداد کودکان تأکید می ورزند؟


 دیروز برای خرید 2 قوطی شیر خشک به داروخانه شبانه روزی بهاری در مرکز استان مراجعه کردم. داروخانه ای که به دلیل کمبود داروخانه های شبانه روزی در ساری محل رجوع بسیاری از خانواده هاست.
 
متصدی فروش داروخانه یک قوطی شیر خشک روی پیشخوان گذاشت و گفت: به دلیل سهمیه بندی به کسی دو شیر خشک نمی دهیم!
 
وقتی به او گفتم من برای دو فرزندم شیر خشک می خواهم در پاسخ گفت: مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنی. کجا بودی تا حالا؟ شیر خشک سهمیه ای است!برو به معاونت غذا و دارو بگو!
 
پاسخ داروخانه شبانه روزی بهاري و ترسیم فضایی کوپنی و بحران زده در کشور در نوع خود جالب توجه است.
 
شاید او هم مقصر نیست و از ابلاغ معاونت غذا و دارو این گونه تصور کرده که مراجعان همچون اصحاب کهف در خواب به سر می برند و اوضاع کشور برای تأمین دو قوطی شیرخشک سهمیه بندی کوپنی است!
 
چرا بی تدبیری مان در مدیریت اقلام حیاتی مورد نیاز مردم را به اوضاع کشور مرتبط می کنیم و شرایط را برای افکار عمومی به گونه اي ترسیم می کنیم که گویا در یک کشور قحطی زده زندگی به سر مي بريم؟
 
بازار قاچاق و درآمدهای کلان واردات شیرخشک در جای دیگری رقم می خورد نه در داروخانه شبانه روزی و با خرید دو قوطی شیرخشک!
 
مسئولان معاونت غذا و دارو بهتر است قبل از هرگونه سهمیه بندی صاحبان داروخانه ها را توجیه کنند تا همچون بیگانگان،وضعیت کشور را بحران زده و سهمیه ای توصیف نکنند و گمان نکنند که مردم همچون موجودات فضایی از سیاره ای دیگر به ایران آمده اند!