دوشنبه 22 آبان 1391-9:40

وضعیت بحرانی/سیل به غرب مازندران رسید

 حجم بالای آب از ساعت دو بامداد موجب بروز سیل در نوشهر شد/ به دلیل تخریب پل امکان دسترسی به برخی از خانه‌ها وجود ندارد/ تاکنون خسارات جانی گزارش نشده است/سیل باعث شد گاز برخی مناطق قطع شود.(گزارش+عکس)


مازندنومه؛گزارش:محمدحسین ملایی کندلوسی-عکس:زهرا راه گل:بارندگی شدیدی که از شامگاه یگ شنبه در نوار ساحلی آغاز شده بود،ابتدا با آبگرفتگی معابر همراه بود،اما در ادامه با شدت بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وضعیت بحرانی‌تر شد.در پی بارندگی از دیشب حجم بالای آب از ساعت دو بامداد موجب بروز سیل در نوشهر شد.

 ازساعات اولیه صبح امروز تمام نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمده اند. بارندگی شدید باعث بالا آمدن روخانه فردوسی و آبگرفتگی معابر در سطح شهر نوشهر شده است.

 محمدعلی قمی‌اویلی-فرماندار نوشهر- گفته که به منظور هدایت آب سطح شهر دیوار بندر را فرو ریختیم تا بتوان بخشی از آب را به این طریق به دریا هدایت کنیم.

در چالوس مردم در ساعات اولیه بروز سیل به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه برده بودند.تعدادی زیادی کامیون در لودرهم در مناطق آب‌گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند.

در نوشهر مناطق بهجت‌آباد و کشک سرا وضعیت بحرانی‌تری دارند و خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشته‌ایم.

فرماندار نوشهر وضعیت بهجت‌آباد را نگران‌کننده و بحرانی عنوان کرد و گفت: به دلیل تخریب پل امکان دسترسی به برخی از خانه‌ها وجود ندارد.

 وقوع سیل در روستاهای بخش مرکزی چالوس به ویژه مهدی‌آباد، تازه‌آباد و خرمنه نیز پرخسارت بوده است،پل جدید مهدی‌آباد را آب گرفته و خیابان مرتضوی هم به نسبت بقیه نقاط، آبگرفتگی بیشتری دارد.

 در این مناطق هم خسارات زیادی به منازل مسکونی وارد آمده ولی تاکنون خسارات جانی گزارش نشده است.

در سطح شهر چالوس در مناطق اشکاردشت و خیابان شهید نواب صفوی،سیل خساراتی را به بار آمده است. به علت آبگرفتگی معابر و مدارس، تمام مقاطع تحصیلی چالوس را امروز تعطیل کرده اند.

علاوه بر این مناطق،در پالوج ده، کمربندی داخل شهر و روستاهای بخش مرکزی اعم از تازه آباد، مهدی آباد و گیل کلا شاهد آب‌گرفتگی شدید و مسدود شدن خیابان‌ها هستیم.

سیل باعث شد گاز برخی مناطق قطع شود و به دلیل نشت گاز در برخی از نقاط نوشهر،گاز قطع شد تا از احتمال بروز انفجار جلوگیری شود.

به گفته میرقدیر رضایی-فرماندار چالوس-وضعیت به شدتی بحرانی است که مانع امدادرسانی به موقع شده است.

 اطلاع‌رسانی به موقع به اهالی مناطق آب گرفته برای پناه بردن به نقاط امن از اولویت‌های ستاد بحران شهرستان چالوس بود.

رضایی گفته از ساعت یک بامداد با فراخوانی مسئولان شهرستان و بسیج کردن نیروها شرایط را بحرانی اعلام کرده و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس افزود: لودر، بیل مکانیکی و تمام تجهیزات لازم در منطقه مستقر شدند تا بتوانند خسارت‌های احتمالی را کاهش دهند.

این مسئول تصریح کرد: از مسئولان استانی درخواست کمک شده تا نسبت به اعزام تجهیزات لازم و نیروی انسانی ماهر به این شهرستان اقدام کنند.

 فرماندار چالوس همچنین گفت: مناطق سیل زده چالوس به سه منطقه تقسیم و مدیریت امدادرسانی آن به شهرداری هچیرود، بخشدار مرکزی و شهرداری چالوس واگذار شد.

رضایی خاطرنشان کرد: مناطق شهر هچیرود و روستاهای اطراف آن که دچار آب گرفتگی شدند به شهرداری هچیرود، بخش مرکزی و نقاط میانی شهر به بخشدار مرکزی و مناطق اشکار داشت و پالوج ده هم به شهرداری و امور آب واگذار شد تا با تسلط و مدیریت کافی به کنترل وضعیت موجود بپردازند.

*عکس ها صبح دوشنبه ازخیابان فرهنگ چالوس،پاساژ قائم برداشته شده است.