پنجشنبه 23 آذر 1391-8:22

آزمونی تازه برای صنف مطبوعات

به بهانه انتخابات مجمع عمومی خانه مطبوعات و توقیف روزنامه وارش(4)/ صبح شنبه 25 آذرماه مجمع عمومی خانه مطبوعات برگزار می شود/مدیریت وارش در این چند روز هزینه های مادی و معنوی فراوانی به خاطر اشتبای سهوی پرداخت نمود و نباید بیش از این تحت فشار قرارگیرد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ایرج نیازآذری:فعالان مطبوعاتی که در شمار متکثرترین صنوف به شمارمی روند،علی رغم تنوع سلائق و اختلافات سیاسی بازهم نیازها و مطالبات مشترک یا نزدیک به هم دارند که در غالب صنف سازماندهی می شود.

 نهادصنفی مطبوعات از آن جهت اهمیت دارد که می تواند نیاز متفرق و مشترک یکایک اعضا را بررسی،ساماندهی و پیگیری کند.

 خوشبختانه درسالهای اخیر خانه مطبوعات مازندران با مشارکت اصحاب قلم و حمایت استاندار فرهنگی مازندران ، معاون سیاسی امنیتی اهل رسانه اش وتلاش های مجدانه مدیرکل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اقدامات شایسته ای انجام داد که در خور قدردانی است.

 در دوره اخیرتعامل و همکاری خوب مدیریت ارشاد مازندران با خانه مطبوعات پشتوانه مناسبی برای پویایی و بالندگی رسانه های مازندران بوده است و اعضای خانه به حمایت های ایشان و همکاری اعضای قبلی برای ادامه کار نیازمندند.

 صبح شنبه 25 آذرماه مجمع عمومی خانه مطبوعات با هدف تصویب اساسنامه جدید و انتخابات هیات مدیره دورپنجم در مجتمع فرهنگی ارشاد استان برگزار می شود.

بدون شک مشارکت گسترده قریب به ششصدوپنجاه عضوخانه در این مجمع نمادی از همدلی و حداکثرسازی منافع صنفی خواهد بود،چه آنکه تشکل صنفی مطبوعات در آستانه آزمونی جدید قراردارد .

خانه مطبوعات خانه همدلی و مرکزپشتیبانی اهالی رسانه خواهد بود. تمامی اصحاب رسانه با حضور حداکثری در انتخابات هیات مدیره به تشکیل هیات مدیره ای کارآمد و تاثیرگزاردر استان کمک تا مطالبات صنفی خود را تامین کنند.

کمک به تقویت رسانه های مازندران ،توانمندسازی مطبوعات ،تسریع درتامین مطالبات معیشتی ،توجه ویژه به منزلت و جایگاه خبرنگاران ،حمایت از اعضا بهنگام مشکلات ،ارتقای کیفیت مطبوعات محلی ، ساماندهی و رتبه بندی خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزشی ازجمله برنامه های دورجدید هیات مدیره می تواندباشد.

 رقابت ها ، تضادسیاسی ، تداخل در منافع و اختلاف سلائق که امری طبیعی در مطبوعات است،نباید موجب دوری اصحاب رسانه از یکدیگر شود و خانه مطبوعات بهترین پایگاه برای تعمیق همدلی ، برادری و کمک به یکدیگر در مشکلات و شرایط سخت است.

ازاین همین فرصت استفاده می کنم و ضمن تاکید برمحتوای یادداشت قبلی معتقدم همگان باید کمک کنیم تا مدیریت روزنامه وارش بتواند مشکلات پیش آمده را مرتفع نموده و بار دیگربه عرصه مطبوعات برگردد.

مدیریت وارش در این چند روز هزینه های مادی و معنوی فراوانی به خاطر اشتبای سهوی پرداخت نمود و نباید بیش از این تحت فشار قرارگیرد.

متاسفانه در روزهای اخیر به خاطرمسئله روزنامه وارش برخی افراد به دنبال تسویه حساب های سیاسی و شخصی با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند که جای نگرانی فراوان دارد.

به اعتقاد این قلم مدیریت ارشاد استان در کناربرخی کمبودها و تنگناها ازعملکرد مثبتی برخوردار است و باید کمک نماییم تا به شرایط مناسب تری برسد. 

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)