شنبه 25 آذر 1391-19:34

خانه تکانی در فوتبال مازندران/بهروان می ماند یا می رود؟!

درباره انتخابات هیئت فوتبال مازندران/برای برون رفت از این شرایط باید در هیات فوتبال مازندران خانه تکانی شود و اجازه داده شود افرادی با روحیه جدید،توان مضاعف و برنامه های تازه پا به میدان بگذارند و مدیریت ورزش از انحصار و انقیاد چندین سالانه خارج شود.


مازندنومه،یادداشت کاربران:انتخابات دوره جدید هیات فوتبال استان مازندران اواخر دی ماه 1391 در قالب تشکیل مجمع عمومی و با حضور ارکان قانونی مجمع برگزار می شود.

در حال حاضر غلامرضا بهروان -بازنشسته آموزش و پرورش- مسئولیت هیات فوتبال استان مازندران را بر عهده دارد.

او از سال 1372 این سمت را بر عهده دارد ، یعنی مدت 20 سال! برای دوره جدید هم بهروان نام نویسی کرد.

 38 نفر در مجمع عمومی انتخابات حق رای دارند که از این تعداد 19 نفر رؤسای هیات فوتبال شهرستان های مازندران هستند.

در فهرست ثبت نام شده ها علاوه بر نام رییس فعلی،نام برخی از چهره های جدید وجود دارد. به این اسامی خوب توجه کنید: حسین مکارمی،هادی خلردی،حمید رسولی ساروی،ابوالفضل خواجه محله کیاسری، حامد ابراهیمی، حسن کیومرثی، غلامرضا بهروان و عادل روحی.

 از این افراد در حال حاضر بهروان ( رییس)، محمد هادی خلردی (نائب رییس)، حمید رسولی ساروی (دبیر هیات) و حسن کیومرثی(مسئول کمیته فوتبال ساحلی) هستند.

بهروان علاوه بر ریاست هیات فوتبال استان،عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ است.

رکود ورزش فوتبال و ناکامی این رشته پرطرفدار در مازندران از جمله سقوط های پیاپی تیم های مازندرانی در لیگ های کشوری و مهاجرت فوتبالیست های مازندرانی به سایر نقاط کشور،بی توجهی به رشد این ورزرش در روستاها،به کارنگرفتن از ظرفیت های علمی و کارشناسی فوتبال در استان،پیگیری نکردن جدی نسبت به ساخت، توسعه و تجهیز استادیوم های ورزش فوتبال،گسترش رابطه سالاری به جای شایسته سالاری، تعدد مسئولیت و نبود وقت کافی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات فوتبال استان، توزیع نامناسب اعتبارات این هیات در سطح استان،رکود و سقوط پیاپی تیم ها در مسابقات معتبر و رسمی به خصوص بحران های به وجود آمده برای تیم های مطرحی چون نساجی،صنعت،شموشک،مقاومت و در سایر رده های سنی و ... باعث شد که انتقادات زیادی از عملکرد بهروان در سطح محافل ورزشی و رسانه ای مطرح شود.

 به نظر می رسد برای برون رفت از این شرایط باید در هیات فوتبال مازندران خانه تکانی شود و اجازه داده شود افرادی با روحیه جدید،توان مضاعف و برنامه های تازه پا به میدان بگذارند و مدیریت ورزش از انحصار و انقیاد چندین سالانه خارج شود.

 عادل روحی که مشاور فرهنگی معاون سیاسی امنیتی استانداری و دارای توانمندی علمی و فنی ورزشی است می تواند گزینه ای مناسب برای تصدی این مسئولیت باشد.

 از حسین مکارمی نیز به عنوان یکی از پیشکسوتان ورزش فوتبال در مازندران،مربی و مدرس دانشگاه و مرد صریح الهجه و با پیشینه ای روشن که تسلط کافی به زبان روز ورزش دارد می توان به عنوان چهره ای تحول آفرین در ورزش فوتبال یاد کرد.

 انتظار می رود که با دخالت نکردن مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و درک واقعیات امروز ورزش استان مازندران،سکان هدایت فوتبال استان مازندران به دست چهره ای جدید و تازه نفس بیفتد تا شاهد پویایی و درخشش بیشتر این ورزش در استان باشیم.

حدود 20 سال است که بهروان در این سمت حضور دارد و به نظر می رسد زمان زیادی برای مانور دادن و اعمال مدیریت است و خود او باید فضا را برای ورود نیروهای جدید فراهم آورد.

اعضای مجمع نباید درگیر روابط شخصی و عاطفی و ملاحظات دیگر شده و بکوشند فارغ از وعده ها و حمایت ها و در فضایی آینده نگرانه و با رعایت مصالح ورزش استان و منافع مردم ورزشکار و ورزش دوست استان مازندران دست به یک انتخاب احسن بزنند و رییس کنونی استان بهتر است که در گستره ملی تجربیات خویش را به کار ببندد.