يکشنبه 22 بهمن 1391-0:53

نماینده بابل:دبیرخانه مجمع نمایندگان در ساری راه اندازی می شود

بیش از 90 درصد از کاربران مازندنومه به عملکرد مجمع نمایندگان،نمره زیر 10 و مردودی داده اند/حسین نیاز آذری-دبیرمجمع نمایندگان مازندران- درباره نظرسنجی مازندنومه گفت:شاید دوستانی که اظهار نظر کردند در رابطه با اقدامات مجمع، آگاهی نداشتند/12 اسفند مجمع نمایندگان صاحب دبیرخانه می شود+نظرسنجی جدید


مازندنومه:در نظرسنجی پیشین از مخاطبان مان راجع به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران پرسیده بودیم:

به باور ما مجمع نمایندگان در فرایند تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های خرد و کلان استان چندان موثر نیست؛
شما به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران چه نمره ای می دهید؟

در این نظرسنجی 228 نفر شرکت کردند که 81 درصد کاربران نمره 0 تا 5 را به عملکرد مجمع دادند و 11درصد نیز نمره 5 تا 10 دادند.

در واقع 92 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نمره زیر 10 به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران دادند، 5درصد نمره 10 تا 15 و 4 درصد نیز نمره 15 تا 20 دادند.

نظرسنجی مازندنومه نشان داد که حداقل مخاطبان سایت های اینترنتی عملکرد درخوری از مجمع ندیده اند،هر چند با تغییرات جدیدی که اتفاق افتاده،حسین نیازآذری-نماینده بابل در مجلس-تلاش می کند در دوره مدیریت خود تغییرات مبنایی در مدیریت مجمع ایجاد کند.خبرنگار ما کلثوم فلاحی در همین زمینه با حسین نیازآذری-دبیر مجمع نمایندگان مازندران- گفت و گو کرد.

 *طبق نظرسنجی مازندنومه، بیش از 90 درصد کاربران نمره مردودی به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران داده‌اند، ارزیابی شما چیست؟

 نیازآذری: شاید دوستانی که اظهار نظر کردند در رابطه با اقدامات مجمع، آگاهی نداشتند. در شرایط جدید که دبیری مجمع به بنده سپرده شده به دنبال هم‌افزایی، همگرایی و وحدت بین نمایندگان و مسئولان هستیم تا در سایه وحدت به نیازمندی‌های اساسی استان به ویژه به زیرساخت‌ها بپردازیم.

به لحاظ شرایط اقلیمی، نیاز استان توجه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی است. کشاورزی با ثبات‌ترین بخش اقتصادی در کشور است و بحث ارز و تحریم نمی‌تواند در این بخش تاثیری داشته باشد.

رسانه‌ها در این زمینه با حساسیت برخورد کنند و به مسیری هدایت کنند تا از اقشاری حمایت کنیم که فعال‌ترین اقشار کشور هستند و نیازمندی‌های کشور را تامین می‌کنند.

*‌با توجه به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ویلاسازی‌ها، به نظر می‌رسد بخش کشاورزی هم زمین خورده است.

نیازآذری: تغییر کاربری قانون دارد، اگر در تغییر کاربری‌ها قانون رعایت شود مشکلی به وجود نمی‌آید. در مازندران زمین یا کشاورزی است و یا جنگل و مرتع، ناچار هستیم در راستای توسعه استان از همین زمین‌ها استفاده درست کنیم.

با ساخت‌و سازهای بی‌رویه در تغییر کاربری مخالف هستیم، هدف ما این است که جلوی ویلاسازی و شهرک‌ سازی‌های غیر ضروری را بگیریم.

*شنیده‌ایم قرار است دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران را راه‌اندازی کنید؟

 نیازآذری: در راستای اجرایی شدن مطالبات مردم و در راستای وظیفه قانونی مجلس، دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران در ساری شکل می‌گیرد.

 استاندار مازندران هم برای فراهم کردن فضا و امکانات دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران، دستورات لازم را صادر کرده است. در سالگرد برگزاری انتخابات مجلس که مصادف با 12 اسفند است این دبیرخانه راه‌اندازی می‌شود.

*‌این دبیرخانه قرار است چه اقداماتی انجام دهد؟

نیازآذری: کارهای هماهنگی در مجموعه استان را انجام می‌دهد. مرکزی که هماهنگی بین نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی و حلقه ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

*در جریان استیضاح وزیر کار، موضع شما چه بود؟ آیا از وزیر مازندرانی حمایت کردید؟

نیازآذری: ما از همه وزاری استان حمایت می‌کنیم. تا زمانی که در مسیر قانون هستند و حاکمیت قانون را به رسمیت می‌شناسند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جلسه مجمع نمایندگان شمال را برای توسعه شمال کشور با وزرا و مسئولان استانی در تهران شکل داریم. این نشست در جهت انسجام و پیگیری مطالبات بحق مردم استان و در راستای وظایف قانونی برگزار کردیم.

*نظرسنجی جدید مازندنومه در دسترس قرار گرفت

در نظرسنجی جدید از شما پرسیدیم:

به نظر شما  بهترین گزینه برای حل و فصل مسئله جدایی غرب مازندران چیست؟

-تغییر مرکز استان از ساری به یکی از شهرهای غربی

-تفویض اختیار و دادن اختیار تام به فرمانداری کل تنکابن

- جدایی کامل چند شهر مازندران و تاسیس استان جدید

- حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه مازندران

- هیچ کدام