شنبه 28 بهمن 1391-8:37

مسکنی:مازندران جزو استان هاي امن کشور است

اخبار حوادث مازندران/هيچ يک از کارکنان پلیس حق دخالت در انتخابات را ندارند/دستگیری کلاهبردار 45 ميليون ريالي در بابل/اعتراف سارق حرفه اي به 29 فقره سرقت درسوادکوه/مرگ کوهنورد به علت سقوط از ارتفاع در منطقه"آبشار يخي"قله دماوند/دستگيري سارق کيف قاپ 24ميليون ريالي درساري/سارق موتورهاي آب کشاورزي درجويبار دستگير شد و...


مازندنومه،خبر ارسالی معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران:فرمانده انتظامي استان مازندران در همايش روساي کلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي استان گفت: مازندران در بحث جرائم خشن از استان هاي امن کشور است.

سردار"عليرضا مسکني" تصريح کرد:ارزيابي عملکرد يازده ماهه يگان هاي انتظامي استان،بررسي نقاط قوت و ضعف ماموريت هاي ناجا و برنامه ريزي براي ايام پاياني سال از جمله ايام نوروز و برنامه هاي سال جديد از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.

 فرمانده انتظامي استان مازندران در ادامه با اشاره حجم بالاي ماموريت هاي نيروي انتظامي در استان مازندران از جمله ماموريت مهم پليس در استان را طرح نوروزي دانست و عنوان داشت: استان مازندران در سال جاري در طرح نوروز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

سردارمسکني همچنين به اجراي طرح سالم سازي دريا در طول ايام تابستان اشاره کرد و اظهار داشت:يکي از ماموريت هاي سنگين پليس حضور در سواحل دريا در راستاي مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي و برقراري نظم و امنيت است.

وي از به کارگيري بيش از 700 تا يک هزار و 200 نفر در اين طرح ها خبر داد و يادآور شد:ماموران پر توان انتظامي استان در شرايط گرم تابستان با تحمل هم سختي ها در کنار سواحل از غربي ترين تا شرقي ترين نقطه استان در عرصه نظم وامنيت تلاش مي کنند.

 مسکني در ادامه به تشريح ماموريت ها مهم ديگر فرماندهي انتظامي استان مازندران در سال جاري پرداخت و اضافه کرد:تامين نظم وامنيت سفر مقام معظم رهبري،برگزاري اجلاس کشورهاي عدم تعهد،طرح زمستانه و ده ها طرح انتظامي و امنيتي از جمله اين طرح ها بوده است.

 فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه استان مازندران در ارتباط با جرائم خشن برابر آمار هاي مرکز عمليات ناجا از استان هاي امن کشور است،افزود: مقابله جدي با ناهنجاري هاي اجتماعي،برخورد با اراذل و اوباش و طرح هاي پاکسازي نقاط آلوده با توجه به حجم بالاي ورود فرهنگ هاي مختلف به استان همواره در دستور کار اين فرماندهي قرار داشته و به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

 اين مقام ارشد انتظامي استان مازندران در ادامه به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال آينده اشاره کرد و افزود:وظيفه پليس برقراري نظم و امنيت انتخابات است و هيچ يک از کارکنان حق دخالت در انتخابات را ندارند.

 * کلاهبرداري45 ميليون ريالي با جعل عنوان در"بابل"

فرمانده انتظامي شهرستان"بابل"مازندران خبر داد: پليس آگاهي، جاعل و کلاهبردار 45ميليون ريالي را در اين شهرستان دستگير کرد.

سرهنگ"علي فقيه" افزود:در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس آگاهي مبني بر کلاهبرداري از وي از سوي فردي با نام مستعار"ب-ص"موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات از مالباخته دريافتند،متهم به کلاهبرداري فردي به نام"ک-س" 41 ساله اهل يکي از استان هاي جنوبي کشور است که با معرفي خود بعنوان مسئول قضايي شهرستان براي حل مشکل مالباخته از وي 45 ميليون ريال کلاهبرداري کرده است.

فرمانده انتظامي شهرستان"بابل" اظهار داشت:ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي متهم وي را پس از چند روز تعقيب مراقبت حين تردد در يکي از خيابان هاي شهر دستگير کردند.

 "فقيه"افزود:متهم پس از دستگيري در تحقيقات پليس به بزه انتسابي اعتراف و اظهار داشت با اغفال مالباخته و معرفي خود بعنوان مسئول قضايي از وي کلاهبرداري کردم.


فرمانده انتظامي شهرستان"بابل"عنوان داشت:متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شد.


*اعتراف سارق حرفه اي به 29 فقره سرقت در"سوادکوه"

فرمانده انتظامي شهرستان"سوادکوه"مازندران خبر داد:سارق حرفه اي با 29 فقره انواع سرقت در عمليات ويژه پليس آگاهي شناسائي و دستگيرشد.

سرهنگ"صفرپور" افزود:در پي کسب خبري مبني برحضور سارق حرفه اي در سطح شهرستان موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

 وي تصريح کرد:ماموران پس ازچند روز کار اطلاعاتي و پليسي متهم به سرقت به نام"س-ک" را شناسائي و با تعقيب ومراقبت اين فرد را در عمليات ويژه در مخفيگاهش دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان"سوادکوه"افزود:متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي به 29 فقره انواع سرقت در سطح شهرستان اقرار کرد.

صفرپور با اشاره به کشف مقادير زيادي اموال مسروقه از مخفيگاه متهم،تصريح کرد:در اين راستا با پيگيري هاي صورت گرفته توسط ماموران پرونده کليه مالباختگان شناسايي شدند.

*مرگ کوهنورد به علت سقوط از ارتفاع در منطقه"آبشار يخي"قله دماوند

مرد 40 ساله اي روز شنبه 21 بهمن ماه در ارتفاعات 5 هزار متري در منطقه آبشار يخي قله دماوند به علت سقوط از ارتفاع دچار سانحه از ناحيه سر شد و قبل از رسيدن به مرکز درماني جان خود را از دست داد.

ماموران کلانتري 14 رينه شهرستان"آمل"،در پي کسب خبري مبني بر مرگ کوهنوردي در ارتفاعات 5 هزار متري در قله دماوند، سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

 اين گزارش حاکي است ماموران با حضور در محل مورد نظر در بررسي هاي اوليه دريافتند، فردي به نام"علي محمد مهدوي ورد" 40 ساله اهل و ساکن تهران که با گروه کوهنوردي اعزامي از اسلام شهر به قله دماوند صعود کرده بود، حين برگشت در منطقه آبشار يخي دچار سانحه شد.

در پي اين حادثه اين مرد کوهنورد بعلت سر خوردن از فاصله 50 متري به پائين سقوط که بر اثر ضربه به سر به شدت مصدوم شد.


برپايه اين گزارش،با وقوع اين حادثه که منجر به مرگ اين مرد 40 ساله شد،جسد وي با استفاده از بالگرد هلال احمربه استان تهران منتقل شد. گفتني است،قله دماوند با ارتفاع بيش از 5 هزار متر بلندترين قله ايران و در استان مازندران قرار دارد، که در همه فصول سال پوشيده از برف است.

*دستگيري سارق کيف قاپ 24ميليون ريالي در"ساري"

ماموران انتظامي شهرستان" ساري"مازندران،سارق کيف قاپي که با سرقت کيف دستي مردي 24ميليون ريال به جيب زده بود را شناسائي و دستگير کردند.

در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان ساري مبني بر سرقت و کيف قاپي در يکي از ميادين اصلي شهر ، ماموران کلانتري 13 سريعاً به محل وقوع جرم عزيمت کردند.

 اين گزارش حاکي است،با حضور ماموران در محل مورد نظر ، مردي 34 ساله به ماموران مراجعه و اظهار داشت:حين تردد در اين ميدان فردي ناشناس راکب يک دستگاه موتور سيکلت کيف دستي وي حاوي 24 ميليون ريال وجه نقد را سرقت و متواري شد.

ماموران در ادامه با دريافت مشخصات راکب موتورسيکلت و تحقيقات از شاهدان عيني حادثه با انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از شگرد هاي خاص پليسي موفق شدند متهم به سرقت و کيف قاپي به نام "م-ن"را شناسائي کنند.

 برپايه اين گزارش،با شناسائي متهم و مخفيگاه وي ماموران با هماهنگي مرجع قضائي در عمليات پليسي اين فرد را دستگير و کردند.

*سارق موتورهاي آب کشاورزي در"جويبار" دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان"جويبار"مازندران،از شناسائي و دستگيري سارق موتورهاي آب کشاورزي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"پهلواني" افزود:در پي وقوع چندين فقره سرقت موتورهاي آب زمين هاي کشاورزي وباغات شهرستان"جويبار"، موضوع دردستور کارماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي و تقويت گشت هاي انتظامي در مناطق کشاورزي موفق شدند،فردي به نام"م – ر" را در حوالي زمين هاي کشاورزي شناسائي کنند.

 فرمانده انتظامي شهرستان"جويبار"خاطر نشان کرد:ماموران در ادامه تحقيقات با تعقيب ومراقبت از متهم به سرقت وي را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.

سرهنگ پهلواني افزود:ماموران در بازرسي از محل فعاليت متهم اقلام سرقتي از قبيل موتور روبين،موتور برق،دستگاه آبکش کوبيدا 5/8،دو عدد سنگ چرخ بزرگ و يک عدد سنگ چرخ کوچک را بهمراه وسايل وابزار آلات ديگر کشف و ضبط کردند.

 فرمانده انتظامي شهرستان جويبار اظهار داشت:متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي اعتراف و پس از تحويل به مرجع قضايي با قرار مناسب روانه زندان شد.

*پلمپ 13 واحد صنفي متخلف در طرح نظارت بر اماکن عمومي مازندران

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي مازندران از اجراي طرح نظارت بر اماکن عمومي در راستاي مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي و تخلفات صنفي خبر داد.

سرهنگ"حسن تقوي" تصريح کرد:اين طرح با هدف نظارت بر عملکرد و فعاليت سوپر ماركت ها،فروشگاه هاي مواد غذايي و خوار بار فروشي و لبنياتي و مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي و تخلفات انتظامي به مدت دو روز در سطح شهرستان هاي استان مازندران به مرحله اجرا در آمد.

 رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي مازندران خاطر نشان کرد:در اين طرح از هزار و517 واحد صنفي بازديد شد که در نتيجه 268 واحد داراي تخلف شناسائي و از 414 واحد صنفي تعهد کتبي اخذ شد و 117 واحد صنفي متخلف اخطار پلمپ دريافت کردند.

سرهنگ تقوي افزود:در همين ارتباط 13 واحد صنفي متخلف پلمپ و از اين واحد ها مقادير زيادي محصولات ضد فرهنگي کشف و ضبط شد.

وي از کشف بيش از 7 هزار و 676 نخ سيگار خارجي قاچاق به همراه مقاديري مواد مخدر و 276 عدد داروي غير مجاز خبر داد و عنوان داشت:کشف 850 عدد مواد محترقه به همراه سه دستگاه موتور سيکلت فاقد پلاک از ديگر کشفيات اين طرح بوده است.

 رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي مازندران از دستگيري تعدادي متهم در اين ارتباط خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شدند.
 
*پليس آگاهي سارق کيف قاپ را در" آمل" دستگير کرد

ماموران پليس آگاهي شهرستان"آمل"مازندران،سارق کيف قاپ را در کمتر از چند ساعت پس از سرقت کيف دستي زني در يکي از خيابان هاي شهر شناسائي و دستگير کردند.

در پي دريافت گزارشي از مرکز فوريت هاي پليسي110 شهرستان"آمل"،مبني بر وقوع يک فقره کيف قاپي در يکي از خيابان هاي اصلي شهر،ماموران کلانتري 13 اين شهرستان سريعاً به محل حادثه اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل در بررسي هاي اوليه از مالباخته دريافتند،فردي ناشناس راکب يک دستگاه موتورسيکلت کيف دستي زني حاوي مدارک شناسائي و کارت عابر بانک را به سرقت برده است.

 اين گزارش حاکي است،در همين ارتباط با توجه به حساسيت موضوع پرونده به پليس آگاهي شهرستان ارجاع و ماموران با دريافت مشخصات فرد مورد نظر و موتور سيکلت مربوطه موفق شدند،در کمتر از چند ساعت متهم به سرقت به نام"ب- ي" 24 ساله را شناسائي کردند.

ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي مخفيگاه سارق کيف قاپ و هماهنگي مرجع قضايي در عمليات پليسي اين فرد را دستگير و اموال مسروقه را از وي کشف و ضبط کردند.

*دستگيري سارقان حرفه اي سيم برق در"سوادکوه"

فرمانده انتظامي شهرستان"سوادکوه"مازندران خبر داد:سه متهم به سرقت سيم برق دريکي از روستاهاي حومه بخش "شيرگاه" حين سرقت دستگير شدند.

سرهنگ"صفرپور" افزود:ماموران انتظامي بخش شيرگاه اين فرماندهي حين انجام ماموريت و گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به سه نفر که در نيمه هاي شب بالاي تير برق هاي يکي از روستاها در حال برش سيم برق بوده اند،مظنون شدند.

 وي تصريح کرد:ماموران در اقدامي غافلگيرانه هر سه نفر را به اتهام سرقت دستگير و در بازرسي از خودروي متهمان موفق شدند مقاديري سيم برق مسروقه را به همراه ابزار و آلات برش سيم برق کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه اظهار داشت:متهمان در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي اعتراف و خودروي آنان توقيف شد.

 سرهنگ صفر پور افزود: اين فرماندهي در راستاي مقابله و پيشگيري از سرقت سيم برق در طول سال جاري طرح هاي ويژه انتظامي را به مرحله اجرا درآورد که در نتيجه موفق شديم،ضمن کاهش ميزان وقوع جرم، تعداد زيادي از اين سرقت ها را کشف و سارقان را به مرجع قضائي تحويل دهيم.


*کاهش 41 درصدي جرائم در شهرستان" نکا "

فرماندهي انتظامي شهرستان نکا مازندران در نشست با فرماندار و نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي از کاهش 41 درصدي جرائم در طول سال جاري خبر داد.

 سرهنگ"اسماعيل فتحي"همچنين با اشاره به يکي از مناطق آلوده و جرم خيز شهرستان از حضور معتادان تابلو در اين منطقه خبر داد و افزود:اقدامات کنترلي و طرح هاي پاکسازي همواره در دستور کار فرماندهي انتظامي شهرستان بوده و در طول سال چندين مرحله عمليات پاکسازي در اين منطقه به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا بر ضرورت توجه مسئولان به جاده نيروگاه و محور مواصلاتي 23 روستا در بخش مرکزي اين شهرستان تاکيد کرد و افزود:براي پيشگيري از حوادث رانندگي، اين محور نياز به تعريض و نصب علائم هشدار دهنده دارد.

*کشف دو کيلو گرم ترياک درشهرستان"سوادکوه"

فرمانده انتظامي شهرستان"سوادکوه" از کشف دو کيلو گرم ترياک از دو عامل افيوني در طرح پاکسازي نقاط آلوده خبر داد.

سرهنگ"صفرپور" گفت:در پي كسب خبري مبني بر فعاليت سوداگران مرگ در يكي از مناطق آلوده در شهر"شيرگاه"، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي قرار گرفت.

 وي تصريح کرد:ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي و تحقيقات پليسي با شناسائي دو متهم به مواد مخدر دريافتند،متهمان با استفاده از يک دستگاه خودرو اقدام به ورود مواد مخدر از استان هاي همجوار به داخل شهرستان مي کنند.

 فرمانده انتظامي شهرستان"سوادکوه"خاطر نشان کرد:ماموران در ادامه با تعقيب و مراقبت با هماهنگي مرجع قضائي در عملياتي ضربتي متهمان را حين تردد با يک دستگاه خودرو متوقف کردند.

 صفر پور افزود:ماموران در بازرسي از خودروي متهمان موفق شدند،دو کيلو گرم ترياک را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از تشکيل پرونده براي متهمان و تحويل آنان به مرجع قضايي خبر داد.