سه شنبه 27 فروردين 1392-21:3

سوخو در کندلوس

عکس های خبری مازندنومه/9 عکس از از حضور برنده جایزه نوبل محیط زیست جهانی در کندلوس+2 عکس از دیدار انجمن قائم شهری ها و سوادکوهی ها در تهران و جشن سلام مازندرانی


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:پروفسور " میکاییل سوخو "-برنده جایزه نوبل محیط زیست جهانی- به همراه شش تن از شخصیت های علمی و دانشگاهی معتبر کشور آلمان از بخش کجور و دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس بازدید کردند. پروفسور سوخو، در میان بیولوژیست های جهان از چهره های شناخته شده است.

*دیدار  قائم شهری ها و سوادکوهی ها در تهران

مازندنومه،احمد ولی پور:عصر دوشنبه اعضای انجمن تلارپه(قائم شهری های مقیم تهران) برای دیدار نوروزی در دفتر سوادکوهی های مقیم تهران جمع شدند.

 در این دیدار محسن عزیزی – مدیر خانه موزه ریحانه- (در روستای کوتنای قائم شهر) در خصوص طرح در دست احداث خود توضیح داد: قصد دارد خانه پدری خود را به موزه ای فرهنگی تبدیل کند و تاکنون حدود 70 درصد کارها را انجام داده است.عبدالعظیم غضنفری هم پژوهش خود را در خصوص معرفی حوزه آبریز تلارپه به حاضران اهدا کرد.

گفتنی است جشن بزرگ ديدار مازني هاي مقيم تهران-سلام مازندرانی- هم با حضور بيش از هزار نفر،عصر سه شنبه در تهران برگزار شد.

در این جشن همه تشكل ها و انجمن هاي مازندراني مانند سوادكوهي ها ، قائم شهري ها ، پارپيرار ، بابلي ها و خانه تنكابن حضور داشتند.

 اجراي موسيقي و بهارخواني و ارايه نمايش هاي محلی بخشی از برنامه های این جشن بود.

جشن سلام مازندرانی از ساعت ٥ غروب شروع شد و شروع و تا ساعت 21 ادامه یافت.