يکشنبه 9 تير 1392-9:3

خساراتی که در آینده به بار می آید

در نامه حسین برزگر ولیکچالی به مردم ساری مطرح شد:ما در عرصه انتخابات شورای شهر اعتراض کردیم به دخالت پیدا و پنهان عوامل قدرتمند شهر و کسانی که خود را مالک و فرمانروای شهر دانسته و به آنها هشدار داده بودیم که گرچه در ظاهر و یا کوتاه مدت فائق می شوند (که علی الظاهر این طور به نظر می رسد) اما در آینده با اقدامات جهت دار و مبتنی بر امیال شخصی و گروهی خسارات بزرگی را به پیکره شهر وارد می کنند.


مازندنومه:حسین برزگر ولیکچالی-داوطلب انتخابات دوره چهارم شوراهای شهر ساری-نامه ای به مردم ساری نوشت که یک نسخه از آن را برای ما ارسال کرده است.

همشهریان گرامی،همراهان عزیز، شهروندان فهیم و نجیب ساری : از همراهی صادقانه و بدون چشم داشت شما از اینجانب در ایام برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ساری و خلق حماسه ماندگار سپاسگزارم.

 شما و من برای ایجاد یک تحول بزرگ و بنیادین و بهبود زندگی مردم و تغییر در سیما و سرنوشت شهر و گسترش برابری اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی و در تراز اول قرار گرفتن شهر ساری در تمامی ابعاد و جهات به صحنه انتخابات آمدیم؛ هرچند در ظاهر پیروز نشدیم ولی توانستیم با رویکرد مبتنی بر اخلاق،صداقت و عقلانیت و بدون اتکا به کانون های قدرت و ثروت و وابستگی و دلبستگی به عناصر سیاسی و اردوگاه های سیاسیون و با تکیه بر برنامه های محوری،رعایت اخلاق و جلب آرای برخی از شهروندان در این عرصه پیروز شویم و اثبات کنیم که هیچ گاه اخلاق را قربانی سیاست نکرده ایم.

 هیچ گاه از روش های غیربهداشتی،ناپاک و ناسالم برای معرفی خود و جلب آرای شهروندان استفاده نکرده ایم.

 از فریب افکار عمومی برای افزایش آرای خودمان پرهیز کرده و از تجملات و تبلیغات پرهزینه، از جمله انعام،اطعام و بسته های اهدایی و ... دوری کردیم.

برنامه های ما به شهروندان واقع بینانه و به دور از سوء استفاده از امکانات و منابع عمومی شهری بود.از  نهادهای شهری برای نیل به اهداف خودمان بهره نجستیم.

در این کارزار انتخاباتی که منابع قدرت و ثروت بر سر شهر سنگینی می کرد ما اسیر وعده ها،شعارهای سطحی و حتی  پیشنهادهای انحرافی و به ظاهر دست یافتنی نشده و به هر قیمتی حاضر نشدیم  که به  یک انتخاب ناصواب و ابهام آلود روی بیاوریم.

به نحوه برگزاری انتخابات اعم از روند بررسی صلاحیت داوطلبان،نوع و چگونگی تبلیغات کاندیداها،ترکیب برگزارکنندگان انتخابات و دخالت های برخی از مقامات ذی نفوذ و نیز رویدادهای مبهم پس از اعلام نتایج و شمارش آرا، اعتراض منطقی و قانونی کرده ایم.

انتظار داریم که رویدادهای غیر متعارف و ناصواب در انتخابات شوراها اعم از قوانین ناکارآمد،ناقص و مبهم وشیوه های تبلیغات،اخذ رای و شمارش آرا و اعلام نتایج از سوی دولت تدبیر و امید و با همکاری مجلس شورا اسلامی در آینده اصلاح و ترمیم شود و شرایط مناسب و بستر لازم برای گزینش آگاهانه مردم به دور از موج های ناظر به ظواهر انتخاب شوندگان و حواشی سرگرم کننده و تفریحی، فراهم شود.


ما در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر ساری با ارائه برنامه و با رویکرد علمی و کارشناسی، توانستیم بخشی از نخبگان ،فرهیختگان، قشر روشنفکر و طبقه متوسط جامعه را به حقوق شهروندی آگاه سازیم.

ما در انتخابات گفتمان برنامه محوری و پرسشگری را به جای هیاهو محوری،غوغا سالاری و تبلیغات رنگین مبدل ساختیم و معتقدیم که حفظ حقوق و کرامت شهروندان و عدم استفاده ابزاری از احساست،مقدسات و باور داشت های مردم، بالاترین دغدغه امروز جامعه است و باید بجای تکیه زدن بر شور انتخابات به شعور انتخابات توجه کرد.


ما در عرصه انتخابات توانستیم به رمز گشایی از جریانات تاثیرگذار در عرصه انتخابات شورا بپردازیم و به این گفتمان ناب بیشتر توجه کنیم که تغییر معیارهای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان چنانچه از مرز ادب ،اخلاق،انصاف،اعتدال،عقلانیت،تدبیر،شعور و فرزانگی فراتر رود و به وادی واپس گرایی و وا پس زدگی متاثر از کانون های قدرت و ثروت و سوار شدن بر موج احساسات،عواطف و هیجانات زودگذر و کاذب گسیل شود قطعا موجب انحطاط اخلاق و تهدید جدی ارکان تصمیم سازی و تصمیم گیری جامعه امروز خواهد شد.


ما در عرصه انتخابات شورای شهر اعتراض کردیم به دخالت پیدا و پنهان عوامل قدرتمند شهر و کسانی که خود را مالک و فرمانروای شهر دانسته و به آنها هشدار داده بودیم که گرچه در ظاهر و یا کوتاه مدت فائق می شوند (که علی الظاهر اینطور به نظر می رسد) اما در آینده با اقدامات جهت دار و مبتنی بر امیال شخصی و گروهی خسارات بزرگی را به پیکره شهر وارد می کنند.


ما در عرصه انتخابات توانستیم توجهات خود را به حقوق مردم در تمامی اقشار و صنوف جامعه معطوف کنیم و همه افراد را به سمت یک جنبش برابری اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رهنمون سازیم و از حق همه شهروندان در دسترسی به یک شهر آباد،آزاد،سالم و پیشرفته فارغ از قوم، قبیله و یا طبقه خاص اجتماعی و فکری و سیاسی و با راهبرد شهر برای همه شهروندان دفاع به عمل آوریم.


ما و شما اخلاق را در پهنه سیاست شهر رعایت کردیم و چهره و سیمای شهر را آلوده نساختیم و خاطر شهروندان را آزرده نکردیم و با کلیدواژه "ساری 1400 "وارد انتخابات شدیم.

 از کلیات و اصول متقن عقیدتی و ایمانی خود دفاع کردیم و هیچ گاه از سوی حامیان این جانب حرکات زننده برخلاف اخلاق و قانون سر نزد.

و چنانچه احیانا اسباب نارضایتی و یا کدورت خاطر شهروندان از سوی اینجانب و یا اعضای ستاد انتخاباتی در طول این مدت پدیدار شد خاضعانه و فروتنانه پوزش می طلبیم.

این نوشتار و این گفتار متن نه به خاطر راه نیافتن به پارلمان محلی و قرار نگرفتن در فهرست منتخبان اصلی تحریر می شود و نه از سر مظلوم نمایی و یا تحریض عواطف و احساسات شهروندان، بلکه از سر دلسوزی و نگرانی درباره آینده این شهر شهیر و مردمان شرافتمند آن تبیین می شود.


در پایان از همه شما عزیزان همراه به ویژه روحانیت متعهد و بیدار، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران،اهالی قلم و رسانه های گروهی،استادان و دانشجویان و فرهیختگان شهر،اصحاب فرهنگ و هنر،کارگران و کارفرمایان،اقشار،اصناف و پیشه وران و همچنین گروه های سیاسی و اجتماعی بالاخص اعضای ستاد انتخاباتی صمیمانه تشکر می نمایم.


از شما تقاضا می کنم که بیایید گفتمان و برنامه ای را که ارائه کرده ایم در حد توان خود در زندگی خویش و جامعه شهری پیگیری کنیم.

فرهنگ کارایی و کارآمدی، برنامه ریزی،جدیت و تلاش و نظارت و ارزیابی را بر مبنای اخلاق،صداقت و عقلانیت در محیط اطراف نهادینه کنیم و در این راستا از کمک به تحول در مدیریت شهری و یاری رسانی به منتخابان واقعی و با اصالت مردم در پارلمان محلی دریغ نورزیم.