سه شنبه 11 تير 1392-16:36

لیاقت مناصب ملی را داریم/ به حداقل ها اکتفا نکنیم

چرا ما سطح نیروهای خود را پایین نگه می داریم و برای یک پست استانی و شهرستانی ده ها نفر را هزینه می کنیم و به حداقل ها قانع می شویم؟/ صدها منصب ملی وجود دارد که مدیران مازندرانی لایق آن هستند/آیا حق مازندران نیست که در کابینه یازدهم حداقل پنج وزیر و ده ها معاون وزیر داشته باشد؟


مازندنومه،ایرج نیازآذری،رییس دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران:طبیعتِ روزهای پس از هر انتخابات گمانه زنی درباره تغییرات مناصب سیاسی و اجرایی است .

این دسته از مباحث محدود به کابینه یا استان ما نیست، بلکه این موضوع هم اکنون نقل محافل سیاسی و رسانه ای همه استان هاست.

با توجه به کثرت و تنوع رسانه ها به خصوص فراوانی رسانه های مجازی،هیچ گریزی برای انسداد اخبار وجود ندارد و نمی توان اصحاب رسانه را به درج نکردن اخبار احتمالی وادار نمود اما می توان و می شود رویکرد ها و نگاه ها را تغییر داد.

این روزها حسب احتمال و برداشت محافل سیاسی و بعضا فضاسازی برخی جریانات و افراد علاقه مند به فعالان سیاسی،برخی اسامی به عنوان استاندار احتمالی دولت دکتر روحانی پیش بینی می شود و به طور طبیعی این برآورد ها موافق و مخالفانی دارد.

البته حق طبیعی هر فرد یا گروه است که در محیط رسانه نظر خود را منعکس کند،به شرطی که موجب تضعیف و تزلزل مدیریت استان نشود.

نگارنده نگاه حداکثری به سرمایه های انسانی استان دارد،چه آنکه در روزهای گذشته در کمتر رسانه ای شاهد بودیم که پیش بینی کرده باشد یک مازندرانی در ترکیب کابینه دولت یازدهم حضور دارد.

چرا ما سطح نیروهای خود را پایین نگه می داریم و برای یک پست استانی و شهرستانی ده ها نفر را هزینه می کنیم و به حداقل ها قانع می شویم،در صورتی که صدها منصب ملی وجود دارد که مدیران مازندرانی لایق و شایسته آن هستند؟

نقل است اگر در اصفهان فردی برای مدیر کلی پیشنهاد شود،می گویند این آقا شایسته وزارت است و حالا که این سمت را قبول کرد خیلی محبت کرده است.

در مازندران اما برعکس عمل می کنیم ، به محض اینکه فردی برای منصبی معرفی می شود، تمام توان خویش را جهت تخریب و تضعیف او به کار می گیریم و متاسفانه برای به درکردن او،از همه اهرم های مشروع و غیر مشروع استتفاده می کنیم:شب نامه ، کامنت گذاری ، گزارش های خلاف واقع، زیرآب زنی و ....!

در این قلم می خواهم از همه نویسندگان و اصحاب رسانه استدعا کنم که از این به بعد فرهنگ جدیدی را در مازندران عزیز حاکم کنیم و آن حمایت از سرمایه انسانی و معنوی استان در سطح ملی است.

خوشبختانه استان مازندران خاستگاه عالمان ، فرزانگان ، متخصصان ، هنرمندان ، ورزشکاران و مدیران برجسته ای است که هریک می توانند در سطح ملی نقش آفرینی کنند، لذا جا دارد ما این نیرو ها را شناسایی و برای گزینش مناصب ملی معرفی کنیم.

مگر رشادت و خط شکنی رزمندگان لشکر 25 کربلا را در دفاع مقدس فراموش کرده ایم؟ یا پشتیبانی همه جانبه از رزمندگان را به یاد نداریم؟ آیا مازندران درعرصه خیراندیشی و سنت حسنه وقف و مدرسه سازی زبانزد کشور نیست؟مگردر میادین علمی و ورزشی جوانان مازندرانی حماسه ساز نمی شوند؟

چطور می توان درخشش مازندرانی های حماسه ساز را در همین انتخابات اخیر نادیده گرفت و ده ها عنوان ملی و بین المللی دیگر که فرزندان ارزشمند مازندران در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، ورزشی ، صنعتی ، تولیدی و اداری کسب نموده و مایه سرافرازی ملت ایران اسلامی و خوشنودی مردم مازندران شده اند؟

با این توصیف آیا حق و سهم مازندران نیست که در کابینه یازدهم حداقل پنج وزیر و ده ها معاون وزیر داشته باشد؟

به گواه همگان موج روحانی خواهی پس از سفر رییس جمهور منتخب به مازندران در کشور ایجاد شد و رای قاطع مردم دور اندیش مازندران به دکتر روحانی این انتظار بایسته را موجب می شودکه جناب ایشان توجه شایسته ای به استان مازندران در جهات مختلف داشته باشند.

راقم این سطور با توجه به شناخت و مقایسه ای که از نیروهای اجرایی و مدیران مازندرانی و سایر مقامات کشوری دارد به ضرس قاطع ادعا می کند تقریبا تمامی بزرگوارانی که هم اکنون از آن ها به عنوان استانداران احتمالی نام برده می شود، لیاقت وزارت و تصدی ریاست سازمان های کشوری را دارند.

بر همین اساس همه کسانی که دل در گرو پیشرفت و تعالی زاد بوم را دارند باید برای به کرسی نشاندن مدیران لایق مازندرانی بر تخت وزارت تلاش بی وقفه کنند و در این مسیر به فکر شهرگرایی و جناح محوری نباشیم و هرکسی را که واقعا شایسته و لایق وزرات و صدارت است،حمایت کنیم.

درپایان این قلم مشفقانه و خالصانه از آحاد نویسندگان ، فعالان سیاسی ، مدیران رسانه ها و گروه های سیاسی استدعا دارم بر این نظر پافشاری و سماجت نمایند و نشان دهند که بر خلاف برخی گفته ها مردم مازندران همدل و همگرا هستند و برای حداکثر سازی منافع استان وحدت عمل دارند.

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)