چهارشنبه 12 تير 1392-0:59

بی مهریِ مهر وطن

پس از صدور اطلاعیه بانک مرکزی و جایگزین شدن بانک قرض الحسنه رسالت،موسسه مهر وطن دچار مشکل در پرداخت وجه شده است.


مازندنومه:تنها چند روز پس از اطلاعیه بانک مرکزی درباره موسسه مالی مهر وطن کافی بود که مردم جلوی این موسسه صف بکشند و پول خود را طلب کنند.

در اطلاعیه بانک مرکزی که چند روز پیش صادر شد،چنین آمده:«به اطلاع سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه مهر وطن می‌رساند با توجه به کندی عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت سپرده ی سپرده گذاران صندوق مهر وطن و با تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «بانک قرض الحسنه رسالت» جایگزین بانک قرض الحسنه مهر ایران  شد.

گفتنی است سپرده‌گذاران عزیز می‌توانند از روز شنبه  8/4/1392 به تدریج به شعب بانک قرض الحسنه رسالت مراجعه نموده و نسبت به دریافت کارت شبکه شتاب اقدام نمایند.

بدیهی است با دریافت کارت شتاب، سپرده‌گذاران صندوق یادشده می توانند سپرده های خود را از کلیه خودپردازهای شبکه بانکی در سراسر کشور دریافت نمایند.»

یکی از کاربران مازندنومه در خبری اعلام کرد: که موسسه مهر وطن به وعده هایش عمل نمی کند و قدرت پرداخت وامی را که به مشتریانش وعده داده بود،ندارد.

وی افزود: مردم با ناراحتی به سمت این موسسه می روند و از وضعیت پیش آمده ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش مازندنومه،|در برخی شهرها مردم بعد از شنیدن خبر ادغام قرض‌الحسنه مهر وطن با بانک رسالت و همچنین ابراز نگرانی از تعیین تکلیف منابع مالی این موسسه،جلوی شعب قرض‌الحسنه مهر وطن تجمع کردند و رسیدگی بانک مرکزی را خواستار شدند.

 نکته جالب توجه حرکت خاموش و شبانه لغو شدن امتیاز موسسه مهر وطن است که سبب شده مردم با شنیدن برخی شایعات،نسبت به سپرده خود در نزد این موسسه نگران باشند ؛هر چند بانک مرکزی اعلام کرده که با ادغام موسسه مهر وطن با بانک قرض‌الحسنه رسالت مشتریان نباید نگران سپرده‌گذاری‌های خود در این موسسه باشند.

بانک مرکزی از عموم مشتریان موسسه مهر وطن خواسته تا با سعه صدر و آرامش، چند روزی را به متولیان فرصت دهند تا بانک قرض‌الحسنه رسالت را جایگزین این موسسه کند تا برای همیشه دغدغه و نگرانی مردم از بابت سپرده‌گذاری در شعبات متعدد موسسات مالی و اعتباری آن که روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شود، کاسته شود.

علی رغم این اطلاعیه بانک مرکزی و صحبت‌های مدیران موسسه مهر وطن با مشتریان،بسیاری از تجمع‌کنندگان و معترضان خواستار پرداخت نقدینگی خود و خارج شدن از بانک شدند تا در بانک دیگر سپرده‌گذاری کنند.

مهر وطن ادعا داشت مجوزش را از بانک مرکزی گرفته، در حالی‌که خود بانک مرکزی بر لغو فعالیت این موسسه حکم داده است.

شبیه این ماجرا بهمن ماه سال 1389 پیش آمد که طی آن با دستور بانک مرکزی،به ناگاه دو موسسه بهمن ایثار و وحدت،با مسدود شدن حساب شان، دچار مشکل پرداخت وجه به مردم شدند و ماه ها طول کشید تا این بحران کنترل شود.

بر اساس این گزارش،به دلیل نبود اعتماد لازم و بروز شایعاتی که معمولا" چنین زمان هایی بروز پیدا می کند،،مشتریان موسسه مهر وطن در پی برداشت موجودی سپرده های خود هستند که همین موضوع باعث می شود موسسه نتواند به تعهداتش عمل کند و مشکلاتی ایجاد می شود.