پنجشنبه 20 تير 1392-9:4

ضمن خدمت معلمان و 5 نکته

معلمان غیر دولتی در مدارس غیردولتی زحمت می کشند و اداره کل بعد از طی فرایند گزینش،آن ها به عنوان معلم مدارس غیردولتی به رسمیت می شناسد و نظام تعلیم و تربیت نسل آینده به دست ایشان سپرده می شود،امانگاه حقیرانه به این معلمان که حتی نمی توان به آن ها یک تقدیر نامه هم داد صحیح نیست.


مازندنومه:آن چه زیر آمده چند نکته است از برپایی کلاس ای ضمن خدمت برای معلمان مدارس غیرانتفاعی که یکی از کاربران مازندنومه،خطاب به کار به دستان آموزش و پرورش مازندران نوشته است:

 مدتی است اداره کل آموزش و پرورش مازندران اقدام به برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای معلمان مدارس غیرانتفاعی کرده است. ضمن تشکر از این اقدام نکاتی قابل طرح می باشد :

 1- معلمان مدارس غیر انتفاعی مانند معلمان مداری دولتی بوده و هیچ رتبه بندی را در این زمینه نمی توان قابل قبول دانست؛ چون هردو بار آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش می کشند، اما به نظر من نگاه به معلمان غیردولتی،نگاهی ناجوانمردانه است: حقوق کم و بدون بیمه و نداشتن امنیت شغلی از مواردی است که معلمان مدارس دولتی دغدغه آن را ندارند.

 2-کلاس های ضمن خدمت در قائم شهر درماه مبارک رمضان برگزار شده است .کلاس های بدون سیستم سرمایشی و تعداد بالای همکاران در کلاس آن هم در فصل گرما، آیا بهتر نبود در فواصل زمانی دیگر برگزار می شد؟ از مهرماه تا الان چه زمان هایی وجود داشت؟ با شناختی که از شورای موسسان مدارس غیردولتی داریم مطمئنیم که برای فرار از هزینه پذیرایی همکاران،کلاس ها در این ماه برگزار شد.

 3- هزینه برگزاری کلاس ها نفری 150هزار تومان در نظر گرفته شده است که به حساب سه نفر واریز می شود.

البته حساب های دیگری هم مانند هزینه گزینش نیروهای غیردولتی و هزینه سهم 5درصد مالیات مراکز آموزشی غیردولتی به حساب این افراد واریز شده است.خوب است تیمی برای تجزیه و تحلیل این حساب ها و فرایند هزینه ها تعیین شود.

 4-هنوز ما نمی دانیم شورای موسسان مدارس غیردولتی چیست و چه نقشی دارد و چگونه در مسائل مهم این چنینی وارد شده اند؟

 5-معلمان غیر دولتی در مدارس غیردولتی زحمت می کشند و اداره کل بعد از طی فرایند گزینش،آن ها به عنوان معلم مدارس غیردولتی به رسمیت می شناسد و نظام تعلیم و تربیت نسل آینده به دست ایشان سپرده می شود،امانگاه حقیرانه به این معلمان که حتی نمی توان به آن ها یک تقدیر نامه هم داد صحیح نیست.

 برگزاری کلاس های ضمن خدمت به این شکل را درست نمی دانم و در این زمینه علاقه مندان را به مقاله ای با عنوان"آموزش ضمن خدمت در ژاپن و مسیرتوسعه"جلب می کنم.

 امروزه ایران برای اینکه به اهداف چشم اندار مورد نظر مقام معظم رهبری برسد نیاز به آموزش وپرورشی کارامد دارد که نگاه تبعیضانه و حقیرانه و غیرتخصصی در آن راهی نداشته باشد .