سه شنبه 25 تير 1392-17:37

اسد:پیمانکاران درگیر مشکلات خانوادگی شده اند

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت:بسیاری از اعتبارات،تخصیص نیافته و مطالبات پیمانکاران هم پرداخت نشده است /برخی از پیمانکاران درگیر مشکلات خانوادگی شده اند/مدیران،کارمندان و پیمانکاران راه و شهرسازی غیرت به خرج دادند.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:صبح امروز نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات راه و شهرسازی شهرستان میاندرود با حضور علی اسد مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران،ییلاقی معاون او ،زارعی فرماندار میاندرود و بخشداران مرکزی و گهرباران در فرمانداری میاندرود برگزار شد.

 در ابتدای این نشست ذات ا... زارعی -فرماندار میاندرود- با قدردانی از افرادی که در زمینه راه و شهر سازی فعالیت می کنند افزود: با ادغام دو حوزه راه و شهرسازی، فعالیت در این حیطه بسیار زیاد شده است و ما شاهدیم که اقدامات قابل توجهی نیز در استان در زمینه راه و شهرسازی صورت گرفته که باید از افرادی که در این امور فعالیت می کنند تشکر کرد.

زارعی ابراز داشت: تکمیل جاده جواد الائمه،آسفالت جاده منتهی به روستای سرتا- جناسم ، ساماندهی ترافیک چهاراه آزادگان از مشکلات شهرستان در حوزه راهسازی است.

 فرماندار میاندرود به لزوم ایجاد میدان در چهار راه ورکلا تاکید کرد و گفت: آسفالت محور گهرباران هم از مواردی است که علی رغم زیرسازی بستر راه و تامین اعتبار آن هنوز انجام نشده است.

 وی با بیان اینکه پل ارتباطی بین دو محور گهرباران و فرح آباد هم از دیگر مطالبات منطقه است، افزود:گهرباران دارای سواحل بکر و دست نخورده ای است که با ایجاد این پل ارتباطی قطعا شاهد توسعه گردشگری در این بخش خواهیم بود.

زارعی تمام نشدن توسعه فاز یک و دو ساختمان فرمانداری میاندرود و بخشداری گهرباران را از دیگر مشکلات حوزه شهرسازی این شهرستان عنوان کرد و گفت:در شان مجموعه حاکمیتی شهرستان نیست که ساختمان آن به این شکل باشد چرا که ما حتی برای برگزاری جلسات شورای اداری هم سالن همایشی نداریم.

 وی به لزوم پیگیری کار زیرگذر جامخانه تاکید کرد و ابراز داشت:تمهیدات لازم جهت پرداخت مطالبات باید انجام شود تا کار با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

*بسیاری از پیمانکاران درگیر مشکلات خانوادگی شده اند

در ادامه این نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه امسال وزارت راه و شهرسازی با مشکلات بسیاری در تامین اعتبار روبرو بوده، افزود:بسیاری از اعتبارات،تخصیص نیافته و مطالبات پیمانکاران هم پرداخت نشده است و بسیاری از پیمانکاران حتی درگیر مشکلات خانوادگی شده اند.

سیدعلی اسد ادامه داد:مدیران،کارمندان و پیمانکاران راه و شهرسازی غیرت به خرج دادند و خوش بختانه در حالی که در بسیاری از استان ها در زمستان سال قبل جاده ها بسته بود تمامی راه های حوزه استحفاضی مازندران باز بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در استان مازندران از آماده سازی و طراحی طرح میدان چهار راه ورکلا خبر داد و گفت:این طرح به زودی به دفتر فنی فرمانداری میاندرود ارسال خواهد شد.

 اسد با بیان اینکه تعهد می کنیم تا پایان شهریور آسفالت چهار کیلومتر انتهایی جاده سرتا-جناسم انجام شود افزود:در باقی مانده مسیر هم عملیات بهسازی به زودی انجام خواهد شد.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران به رایزنی خود با سازمان بنادر و کشتی رانی جهت شروع عملیات آسفالت محور گهرباران اشاره کرد و ابراز داشت:فاز اول مطالعاتی پل ارتباطی بین فرح آباد و گهرباران هم انجام شده است که امیدواریم امسال با مکاتبات سازمان و فرمانداری میاندرود بتوانیم از سرجمع اعتبارات بودجه 92 مبلغی را جهت پیشبرد این موضوع و همچنین آزادسازی چهار باب مغازه روستای اسلام آباد که در حریم راه واقع شده اند،اختصاص دهیم.

 اسد از تکمیل مسکن مهر جامخانه و افتتاح آن در آینده نزدیک(به احتمال مردادماه امسال) به دست وزیر مسکن و شهرسازی در میاندرود خبر داد و گفت:برخی از مطالبات مربوط به زیرگذر جامخانه هم طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد تا پیمانکار نسبت به آسفالت زیرگذر اقدام کند.

وی تاکید کرد:مشکلات زیرگذر در حال پیگیری است و قرار است تا همزمان با اففتاح مسکن مهر جامخانه این زیرگذر نیز به بهره برداری برسد.