يکشنبه 30 تير 1392-14:54

فاطمی:مجمع عالی نخبگان،پیاده نظام جریان های سیاسی نیست

مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران گفت:مجمع عالی نخبگان، بنیاد کاریابی نیست/مجمع عالی نخبگان مازندران، سیاسی نیست/حدود 30 هزار دانشجو در شهرستان بابل و 11 هزار تحصیل کرده بیکار داریم+عکس


مازندنومه،فریبرز سیفی:دکتر "احمد فاطمی" شب گذشته در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان مازندران با منتخبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بابل در این شهرستان افزود: این مجمع بدون تردید پیاده نظام جریان های سیاسی نیست.
 
 وی گفت: تاکنون تعداد  شش هزار نفر از نخبگان علمی،فرهنگی، پژوهشی، اقتصادی و ورزشی در این استان عضو  مجمع عالی نخبگان شدند.
 
فاطمی با بیان اینکه برای همه اعضای این مجمع کارت شناسایی نخبه صادر خواهد شد،گفت:  جذب 60 هزار نخبه در مازندران جزو برنامه میان مدت مجمع عالی نخبگان در سطح استان است.
 
 وی در این ضیافت افطاری  با بیان اینکه جذب نخبگان با تاسیس بانک اطلاعاتی تسهیل بخشیده خواهد شد،گفت:تاسیس بانک اطلاعاتی نخبگان با هدف شناسایی ظرفیت ها و پردازش اطلاعات نخبگان استان، در راستای ساماندهی و حل مشکلات آنان از جمله بیکاری و تجاری سازی ایده ها در دستور کار قرار دارد.


 مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران همچنین با اشاره به این مطلب که مجمع عالی نخبگان، بنیاد کاریابی نیست، اظهارداشت: این مجمع با جذب نخبگان می تواند زمینه ساز اشتغال نخبگان از همه اقشار جامعه باشد، به عنوان نمونه  طی تفاهم نامه ای، مجمع عالی نخبگان مازندران می تواند سالانه، یک دانشجوی مقطع دکتری را با امتیاز بورسیه برای ادامه تحصیل به دانشگاه علوم کشاورزی ساری معرفی کند.
 
 او در ادامه از ضعف مدیریت در جذب و سازماندهی نخبگان در مازندران انتقاد کرد و افزود:حدود 30 هزار دانشجو در شهرستان بابل و 11 هزار تحصیل کرده بیکار داریم که باید برای تامین اشتغال و به کارگیری این افراد اقدامات لازم در عرصه های مختلف انجام گیرد.

فاطمی درباره چشم انداز فعالیت های مجمع عالی نخبگان گفت: سازماندهی منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی در راستای افزایش تولید ملی، فراهم کردن محیط مناست برای رشد فکری نخبگان و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت آنها در داخل کشوراز جمله اهداف تاسیس مجمع عالی نخبگان است.


 

مدیر مجمع عالی نخبگان تصریح کرد: پشتیبانی از نخبگان در جهت کاربردی کردن ایده های آنان در حوزه های صنعتی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر موارد، مشارکت بخشیدن به شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات، تولید علم و فناوری و توسعه روزافزون کشور وحمایت از طرح های کار آفرینی در جهت کاهش اتکا به درآمد نفتی کشور از دیگر برنامه ها و اهداف تاسیس این مجمع است.