شنبه 2 شهريور 1392-3:1

ناصری:استاندار آینده باید توانمند و دارای سابقه روشن باشد

در گفت و گوی مازندنومه با نماینده بابل مطرح شد:تشکیل فرمانداری ويژه برای شهر 500 هزار نفری بابل نیاز بود/راجع به عملکرد طاهایی حرف نمی زنم/استاندار آینده باید تحول بنیادین در زیرساخت های استان ایجاد کند.


مازندنومه،سردبیر:در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پزشک در بابل،با نماینده این شهر  و عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت و گو کردیم.

*می بینید که این جا سالن مناسبی برای برپایی همایش ها نیست و در واقع تالار عروسی است.سخنرانان هم امشب از نبود سالن و فضایی مناسب برای برپایی همایش ها و برنامه های فرهنگی و هنری گله کردند.چرا بابل فاقد این امکانات است؟

- درسته،شهر 500 هزارنفری بابل سالن مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و همین طور ورزشی ندارد.البته ما درصددیم سالن ورزشی 12 هزارنفری بابل را راه اندازی کنیم.نظر مساعد وزارت ورزش را هم گرفتیم و زمینی نیز در منطقه حیدرکلا معرفی شد.

در حال پیگیری هستیم و از سرپرست وزارت ورزش و جوانان که اهل بابل هستند می خواهیم که این سالن را برای مردم و جوان ها تاسیس کند.

در مجتمع سینمایی ارشاد ما سالن هنری داریم،منتها جوابگوی جمعیت زیاد نیست و محدودیت دارد.امیدواریم با تشکیل فرمانداری ويژه و با اختیارات ويژه،این موانع زیرساختی پیگیری و رفع شود.

*این فرمانداری ويژه واقعا" برای بابل لازم بود؟شما به نسبت شهر دوری از مرکز استان نیستید.

-توفیقی بود که در جلسه هیئت دولت ما موضوع فرمانداری ويژه بابل را طرح کردیم،هر چند از قبل این موضوع مطرح شده بود.چند روز پیش هم مراسم پرده برداری فرمانداری ويژه بابل برگزار شد.

این فرمانداری به ساختمان اداری جدیدی نیاز دارد و همین طور اختیارهای بالا و تفویض اختیارات.فرماندار در حکم معاون استاندار خواهد بود و اختیارات ويژه ای دارد و عمده کارها در شهرستان اجرا می شود.

*لزوم این کار چه بود؟

-با این ترافیک سنگین و حجم رفت و آمدها، تشکیل فرمانداری ويژه برای شهر 500 هزار نفری بابل نیاز بود.این کار در راستای تمرکز زدایی و پاسخگویی بهتر به مردم است و  کمکی هم به رفاه مردم مرکز استان خواهد بود که از حجم ترافیک شان کاسته شود.

*حالا که از امکانات شهر گفتیم،خوبه راجع به پروژه تفریحی و گردشگری پردیس شمال هم توضیح دهید که در چه مرحله ایست؟شما سرمایه گذار آوردید و کلی هم تبلیغات شد،اما می گویند کار خوابیده.

- مجتمع بزرگ گردشگری پردیس شمال در دست اجرا و شدیدا" مورد حمایت ماست تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.کارهای مقدماتی و اولیه انجام شده و بخشی نیز در حال اجراست و امیدواریم پروژه به سرعت پیش برود.

* به زودی استاندار بیست و یکم مازندران روی کار می آید.درباره عمر مدیریتی 5/3 ساله مهندس طاهایی چه نظری دارید؟نقط ضعف ها کجا بود؟

- چون این سئوال جنبه مقایسه ای دارد،بهتر است پاسخ ندهم.

*پس راجع به ويژگی های استاندار آینده مازندران که ظاهرا" همشهری شماست صحبت کنیم.

-استاندار آینده باید تحول بنیادین در زیرساخت های استان ایجاد کند.تحول،احتیاج کنونی استان است.اگر چه کارهای مهمی در دولت های گذشته انجام شد،نیاز است که استانداری کارآمد که توان مندی بالا و سوابق روشنی دارد،سرکار بیاید و با همه توان برای ارتقای استان و رفع مشکلات گام بردارد.

بهتر است استاندار،بومی باشد و با فرهنگ و آداب ما آشنایی و طرح چند ساله مستمر برای اجرا داشته باشد.

*اخیرا" به ژاپن رفته بودید.چه خبر از ژاپن؟

- بله،سفری به ژاپن داشتم.نشستی را با رییس کمیسیون اقتصاد،صنعت و تجارت مجلس ژاپن داشتیم.قرار شد ایشان سفری به ایران داشته باشند و همکاری های فی مابین افزایش یابد.

طرف ژاپنی برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه متروی تهران-شمال اعلام آمادگی کرد.سرمایه گذاران ژاپنی و چینی ماه آینده به تهران می آیند و با هماهنگی های قبلی قرار است در بابل هم پروژه و سرمایه گذاری داشته باشند.