دوشنبه 25 شهريور 1392-15:50

یک دوشنبه خاص(1)

گزارش+عکس های مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران(بهره 1)


مازندنومه، کلثوم فلاحی: آیین معارفه و تودیع استانداران جدید و قدیم مازندران، پیش از ظهر امروز در ساختمان استانداری مازندران برگزار شد.

سید علی اکبر طاهایی در این مراسم اظهار داشت: از مراسم تودیع و معارفه باید با عنوان معارفه و تودیع یاد کرد، چراکه نگاه باید رو به جلو باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز فلاح -استاندار جدید مازندران- مشاورانی دارد که طاهایی یکی از آنهاست، تصریح کرد: نگاه آینده باید نگاه توسعه‌ای باشد.

طاهایی با بیان اینکه نه فقط آب و هوای مازندران معتدل است، بلکه مازندرانی‌ها افراد اعتدال‌گرا و آرمان‌گرا هستند، گفت: عملکرد مردم مازندران در انتخابات، از این موضوع نشان دارد.

استاندار سابق مازندران با اشاره به اینکه فلاح، دوست و برادر 32 ساله من است، ادامه داد: از آن روزها وسال ها تا به امروز، او عزیز من است.

وی افزود: خدا را سپاس که فردی آشنا به مازندران، برای تصدی استانداری مازندران، آمد.

طاهایی با اشاره به اینکه دو سوم از مازندران را جنگل تشکیل داده، ادامه داد: فلاح سال‌ها سکاندار سازمان جنگل‌ها در کشور بود و مازندران را بهتر از من می‌شناسد و به این مقوله، نگاه تخصصی دارد که من نداشتم و این فرصتی برای استان است.

وی با بیان اینکه مازندران در انتخابات بر بام کشور نشست، گفت: در آستانه سالروز دفاع مقدس قرار داریم و من شرمنده فرزندان جنگ هستم.

طاهایی با اشاره به اینکه وقتی برای دومین بار به مازندران می‌آمدم، دو شرمندگی داشتم، تصریح کرد: یک شرم من از آوازه مردان سترگی بود که در تاریخ معاصر مازندران ماندگار شدند و شرمندگی دوم من از شهیدانی مثل کشوری‌ها، شیرودی‌ها، طوسی‌ها، خلعتبری‌ها، ابوعمارها و ... بود.

استاندار سابق مازندران با بیان اینکه همه ایران نجیب است، اظهار داشت: تمام بزرگواران مازندران اعم از نمایندگان، کشاورزان، هنرمندان، ادبا، شعرا، فرهنگیان و ... هم از این قشر و نجیب هستند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه از مولفه‌های دیگر همراه ما بودند، خاطرنشان کرد: وقتی از ادبا نام می‌برم اصحاب رسانه هم در این گروه جای دارند اما باید به طور ویژه از از نقش خبرنگاران تشکر کنم.

طاهایی با اشاره به اینکه خبرنگاران، شریف و زحمتکش هستند و من شرمنده آنها بودم، گفت: وقتی تا غرب و شرق، خود را می رساندند من دغدغه داشتم که آنها با چه وسیله‌ای خود را به آن نقطه از جلگه یا کوه‌پایه می رساندند با آن درآمد اندک.

وی با بیان اینکه استاندار جدید هم بداند ظرفیت ارزشمندی به نام اصحاب رسانه در استان وجود دارد، افزود: رسانه‌ها در تحقق حماسه سیاسی نقش تاثیرگذار و ارزشمند داشتند.

استاندار سابق مازندران با اشاره به اینکه روحانی تنها رئیس‌جمهوری است که فعالیت‌هایش را به متن فعالیت‌های بازرگانی پیوند زد، اظهار داشت: این ابتکار ویژه‌ای بود و اقدام روحانی، تاریخی و ماندگار است.