دوشنبه 25 شهريور 1392-16:37

یک دوشنبه خاص(4)

گزارش+عکس های مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران(بهره4)


مازندنومه، کلثوم فلاحی: وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استانداران مازندران، با اشاره به تحریم‌هایی که بر کشور تحمیل شده، افزود: هر کشور دیگری با این همه تحریم مواجه می‌شد، دیگر آثاری از آن کشور باقی نمی‌ماند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ اقدام دیگری جز تحریم در مقابل ما ندارند، اظهار داشت: ما تحریم‌ها را با سربلندی پشت سر می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه ملت را امین می‌دانم و معتقد هستم اگر مسائل کشور را با مردم درمیان بگذاریم، مردم همراهی می‌کنند، گفت: باید با اقتصاد نفتی، خداحافظی کنیم.

رحمانی با بیان اینکه چیزی به عنوان اقتصاد نفتی نخواهیم داشت، افزود: در شرایط مطلوب هم امکان واببسته شدن به نفت، وجود ندارد و باید روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هزینه، باید مصرف را اقتصادی کنیم، گفت: مصارف ما اقتصادی نیست، در خانه‌های ما دو تا سه برابر آنچه که نیاز داریم، ذخیره کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 600 هزار میلیارد نقدینگی در جامعه داریم، متذکر شد: دو تا سه برابر این دارایی در جامعه در دست مردم است که قابل تبدیل است.

وی با تاکید بر اصلاح سیستم بانکی، ادامه داد: در دولت پیشنهاد دادم صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها تاسیس شود و مردم بخشی از درآمد خود را به این صندوق واریز کنند و دولت هم کمک کند یک دوم و یا دو سوم سرمایه‌گذاری به صندوق پول بدهد.

رحمانی با اشاره به اینکه مردم مازندران در سال حدود 1800 میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند که همه مصرف می‌شود، افزود: کل بودجه عمرانی مازندران حدود 315 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه دست به دست هم دهیم و کشور را در حوزه تولید، راه بیندازیم، خاطرنشان کرد: این ضعف جمهوری اسلامی است که پاشنه آشیل ما، مسائل اقتصادی باشد.

این مسئول با بیان اینکه راندمان کشاورزی باید تا 2 برابر افزایش یابد، تصریح کرد: صنایعی که با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند باید به استفاده از ظرفیت صد درصدی دست یابند، باید دست به زانو بزنیم و بلند شویم.

وی با بیان اینکه باید بدانید چگونه سفرها را به سرمایه تبدیل کنید، افزود: آب و هوای مازندران، گردشگران را جذب می‌کند نه دریای آن، چراکه میزان اقامت مسافران در عید بیشتر از تابستان بوده است.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام ما، نظام مشارکتی و احترام و همکاری است، گفت: مجمع نمایندگان مازندران در 2 نامه ابتدا سه نفر و سپس شش نفر را به ما معرفی و پیشنهاد کردند که از نامه دوم، 2 نفر انصراف خود را برای تصدی پست استانداری اعلام کردند.

وی با بیان اینکه من فلاح را از مجلس چهارم می‌شناسم، تصریح کرد: استاندار جدید مازندران وامدار هیچ کسی نیست،غیر از خدا؛ بنابراین به فلاح توصیه می کنم که بداند اگر اراده خدا نباشد، برگی از درخت نمی‌افتد.

رحمانی با اشاره به اینکه همه ما وسیله هستیم، ادامه داد: فلاح رابطه خود را با خدا حل کند و بداند باید پاسخگو باشد، از مشورت‌ها استفاده کند اما با خدای خود خلوت کرده و تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه محور فعالیت فلاح، توجه به مردم باشد، خاطرنشان کرد: اگر دست گشاد نداریم، دل گشاد داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه به فلاح 2 ماه فرصت می‌دهیم که برنامه استان را ارائه کند، گفت: سهم دولت، مردم، خود و ما را در این برنامه مشخص کند.

وزیرکشور با بیان اینکه رفتار سیاسی را ضابطه‌مند کنیم و پاسخگو شفاف باشیم، یادآور شد: باید به عنوان چتر روی سر همه گروه‌های سیاسی باشیم، غیر از این را نه من می‌پسندم و نه آقای روحانی.

رحمانی با اشاره به اینکه معرفی گزینه‌های از سوی رسانه‌ها و محافل مختلف باعث نشاط سیاسی است، افزود: اما ما تحت تاثیر قرار نمی‌گیریم و بررسی‌های خود را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه دولت، ایجاد ثبات در حوزه اقتصادی است، گفت: ثبات نسبی در این زمینه ایجاد شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه به دنبال مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های جدید هستیم، ادامه داد: مردم باید به صحنه آمده و کار را خود، انجام دهند.

وی با بیان اینکه طاهایی در هر حوزه از وزارت کشور به صورت مشورتی که بخواهد، می‌تواند به ما کمک کند، خاطرنشان کرد: فلاح نماینده عالی دولت در استان است و احترام و همکاری متقابل از مسئولان استان را توقع داریم.

*فلاح:ارادتمند طاهایی هستم

استاندار جدید مازندران در پایان این مراسم، اظهار داشت: برای ورود به استان تنها مشکلی که داشتم این بود که می‌خواهم جایگزین طاهایی شوم.

ربیع فلاح جلودار تصریح کرد: در مسائل کمبود بودجه، مالی، اداری و ... هیچ مشکلی برای من وجود نداشت چون طاهایی سمت استادی بر من دارد و ارادتمند او هستم.

وی با بیان اینکه مازندران، استان نیروخیز در بعد ملی و استانی است، گفت: برای تشکیل اتاق فکر، از همه دست‌اندرکاران دعوت به همکاری می کنم و دست آنها را به گرمی می‌فشارم.

فلاح با اشاره به اینکه شرایط فعلی استان، بسیار رنج‌آور و دردناک است، خاطرنشان کرد: نباید به بودجه دولتی بسنده کنیم، باید با همکاری نمایندگان و کارشناسان، طرح‌ها و برنامه‌ها را بررسی و اولویت‌بندی کنیم.

وی افزود: بسیار خوش‌بین هستم با شرایط فعلی استان، مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاریم.

استاندار جدید مازندران با اشاره به اینکه ما فرزند این منطقه هستیم و مردم هم با ما امید بستند، اظهار داشت: پایبند شعار دولت هستیم.