دوشنبه 25 شهريور 1392-19:39

درس هایی که استاندار جدید باید بیاموزد

ربیع ، یعنی« بهار»؛ دکتر ربیع فلاح باید بکوشد تا متناسب با اسم زیبایش، استان خزان زده مازندران را به بهاری شاد وخرم تبدیل کند و در این راه از تمام ظرفیت ها و سرمایه های موجود، به ویژه سرمایه های انسانی، صاحبان تجربه و مغزهای متفکر(بدون توجه به گرایش سیاسی آنان) بهره گیری کند.


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: امروز دوشنبه25 شهریورماه، باحضور وزیرکشور، استاندار جدید مازندران رسماً معرفی شد.

مراسم معارفه دکتر ربیع فلاح و تودیع مهندس طاهایی برای اولین بار به صورت مستقیم از شبکه تبرستان پخش شد و شمار زیادی ازمردم شاهد این رویدادسیاسی بودند.

دکتر فلاح که نسبت به آقای طاهایی تازه نفس تر و با انگیزه تراست، باید از این صحنه ها درس بگیرد و بداند که:

1- پست ها و مقام ها ماندنی نیست. او هم روزی باید مسئولیت استانداری را به دیگری بسپارد. چیزی که ماندنی است رضایت مردم است که از طریق مشکل گشایی وهمدلی با آنها درفراز و نشیب های زندگی به دست می آید.

2- فلاح باید به دنبال کارهای اساسی و بنیادی برای مازندران باشد. پرداختن به مسایل غیر اساسی و سطحی، او را دچار روزمرگی خواهدکرد و زمان را از دست خواهد داد.

3- عملکرد طاهایی قابل نقد و دارای نقاط ضعف و قوت بسیار است و باید در جای خودش بررسی شود، اما ممتازترین نقطه قوت طاهایی که از او فردی خوشنام ساخته، پاکدستی (یعنی پرهیز از افتادن در مافیای خانوادگی و عدم ارتزاق از بیت المال و برداشت از آن برای منافع شخصی وگروهی) بوده است. فلاح هم باید تلاش کند این گونه باشد.

3- توجه ویژه و تبعیض آمیز به قشرخاصی از جامعه، استاندار را به مسئولی تک بعدی تبدیل می کند و ازچشم بقیه اقشار و طبقات اجتماعی (کارگران، فرهنگیان، کشاورزان، روحانیان ، دانشجویان، صنعتگران و..) می اندازد.

4- ربیع ، یعنی« بهار»؛ دکتر ربیع فلاح باید بکوشد تا متناسب با اسم زیبایش، استان خزان زده مازندران را به بهاری شاد وخرم تبدیل کند و در این راه از تمام ظرفیت ها و سرمایه های موجود، به ویژه سرمایه های انسانی، صاحبان تجربه و مغزهای متفکر(بدون توجه به گرایش سیاسی آنان) بهره گیری کند.