دوشنبه 25 شهريور 1392-20:5

اما و اگرهای یک مراسم

نقدی بر اظهارات دبیر مجمع نمایندگان/همدلی و وفاق به زور که نمی شود، همین امروز در مراسم معارفه، بعد از صحبت های شما، آقای دامادی نسبت به برخی اظهارات تان اعتراض کرد. نیامدن آقای مقیمی(هم آن روز و هم امروز) نیز توجیهی غیرقابل قبول است. یعنی شما می فرمایید ما این چیزها را ببینیم و بنویسیم همدلی در حد کمال است؟


مازندنومه، کلثوم فلاحی: قاسم احمدی لاشکی از نمایندگان خوش‌رو و پاسخگو است. او را فردی اهل تعامل با رسانه‌ می‌دانیم و از انتخاب احمدی به عنوان دبیر مجمع نمایندگان، خوشحال شدیم.

او فردی میانه‌رو و اعتدال‌گراست که از نخستین شب اعلام نتایج انتخابات مجلس هشتم، پاسخگو بوده و تلاش کرده نماینده ای کاملا ساده و مردمی باشد.

 یادم می‌آید همان شب انتخاب شدنش، هر بار که با او تماس گرفتم، در فضایی بود که قادر به پاسخگویی نبود، ولی تلفن خود را جواب ‌داد و پاسخگویی را به ساعتی بعد موکول ‌کرد. ساعت از نیمه‌های شب گذشته بود که بالاخره سر او خلوت شد و به مازندنومه پاسخ داد.

محسنات و ويژگی های اخلاقی و کارکردی دکتر قاسم احمدی لاشکی متعدد است و خوشا به حال مردم حوزه انتخابیه اش! امروز اما او در مراسم معارفه و تودیع استانداران مازندران مطالبی گفت که پسندش نکردیم.

در حالی که سالن شماره یک استانداری مازندران مملو از جمعیت بود و بسیاری سر پا ایستاده بودند، او تنها نسبت به این مسئله اعتراض کرد که «بسیاری از افرادی که سر پا ایستاده‌اند، مسئول هستند».

این صحبت‌ها در حالی از سوی قاسم احمدی عنوان شد که اغلب خبرنگاران و سایر مهمانان غیرمسئول بیش از 2 ساعت در مراسم ایستادند و نوشتند، در صورتی که اغلب و شاید همه مسئولان نشسته بودند و شیرینی و میوه میل می‌کردند!

برخی همکاران خبرنگار ما که من می شناسم، به دردهایی از جمله سیاتیک و دیسک کمر مبتلا هستند که حتما آقای احمدی می‌دانند ایستادن طولانی مدت برای این افراد، سم است؛ لیکن این گروه از خبرنگاران هم ایستادند و درد وارد شده بر پا و کمر خود را تحمل کردند و دم نزدند تا به وظیفه خود عمل کنند.

سالن استانداری کوچک و شلوغ بود و همه از جمله وزیر کشور و برخی دیگر از جمله آقای احمدی اعتراض کردند، اما چه لزومی داشت راننده فلان نماینده مجلس، راننده فلان عضو شورا، فرد دست چندم اما نزدیک به مسئول فلان سایت، فرزند فلان مسئول و ... در این مراسم حضور یابند و صندلی اشغال کنند؟

 شخص آقای احمدی آیا تنها به این مراسم آمدند و همراهی نداشتند؟ برای کسی سفارش برای ورود به سالن جلسه نکردند؟ آیا مسئولان برگزاری مراسم، اجازه داشتند به آقای نماینده بگویند لزومی ندارد راننده و مسئول دفتر شما در سالن مراسم حضور یابند؟ آیا فرزند یک فرد معمولی از شهروندان این استان، می‌توانست بدون دلیل در سالن حضور یابد؟

 اینها ایراداتی است که البته باید برطرف شود.اشکال هایی که دیده نشد و تنها معدود مسئولان رده پایینی که شاید سرپا هم نبودند، از سوی این نماینده محترم دیده شدند.

 اما بخش دیگر صحبت‌های قاسم احمدی مربوط به خبر مازندنومه درباره نشست ربیع فلاح با مجمع نمایندگان بود.

او به تیتر مازندنومه ایراد گرفت و از رسانه‌ها درخواست کرد این گونه تیتر نزنند.(نگاه کنید به: 12 منهای 2 http://www.mazandnume.com/?PNID=V16093)

خبر مربوط به جلسه ای بود که 10 نفر از اعضای مجمع نمایندگان با استاندار جدید تشکیل داده بودند و دو نفر غایب بودند.

متوجه نشدیم کجای این تیتر مشکل داشت؟ آیا خبر ما دروغ بود؟ مگر غیر از این است که از 12 نماینده مازندران، 10 نماینده در دیدار با ربیع فلاح حضور داشتند و 2 نفر به هر دلیلی نیامدند؟ 

ما هم در نوشته خود، عنوان کردیم علت عدم حضور ناصری در آن نشست را نمی‌دانیم و پیش‌بینی می‌شود مقیمی هم به دلیل اظهاراتی که علیه فلاح داشت( و البته بعد تکذیب کرد،) در آن نشست حضور نیافته است.

برادر نماینده! همدلی و وفاق به زور که نمی شود، همین امروز در مراسم معارفه، بعد از صحبت های شما، آقای دامادی نسبت به برخی اظهارات تان اعتراض کرد. نیامدن آقای مقیمی(هم آن روز و هم امروز) نیز توجیهی غیرقابل قبول است. یعنی شما می فرمایید ما این چیزها را ببینیم و الکی بنویسیم وفاق و همدلی در حد کمال است!؟

در ضمن نشست مجمع با ربیع فلاح به صورت خصوصی برگزار شد و خبر هم به صورت واسطه‌ای به رسانه رسید.وقتی جایی رسانه دعوت نباشد، سئوال و ابهام هم ایجاد خواهد شد.

 اگر رسانه در آن نشست حاضر بود، حتما علت حضور نیافتن 2 نماینده را از شخص شما جویا می‌شد. آن شب هم با شما تماس گرفتیم تا از چند و چون نشست، باخبر شویم، اما موفق به برقراری تماس نشدیم.

 سخن آخر اینکه، مجمع نمایندگان مازندران نشان داده، در موضع گیری های سیاسی، به درستی تصمیم گیری نمی‌کند.

شاهد ادعای ما، تصمیم‌گیری تعداد زیادی از نمایندگان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به نفع رقیب دکتر روحانی بود.

 البته ایرادی به آرای اشخاص نیست و قصد تحمیل عقیده خود را به دیگران نداریم، اما همین مجمع نمایندگان بعد از انتخابات، به سرعت تغییر قبله داد.

 بعد در انتخاب استاندار مازندران هم مجمع، همین اشتباه را مرتکب شد، ابتدا برای گزینه دیگری به اجماع رسیدند، اما بعد اتفاقات دیگری رخ داد.

وقتی همه این مسائل را در کنار هم قرار می‌دهیم، متوجه می شویم که در مجمع نمایندگان مازندران، بلوغ سیاسی وجود ندارد.

 ای کاش آقای احمدی در سخنان امروز خود، تدبیر بیشتری لحاظ می‌کردند و ما هم با وجود فشار کاری و خستگی ناشی از 2 ساعت و 20 دقیقه ایستادن و حدود 2 ساعت نشستن در پای کامپیوتر و تنظیم خبر امروز، مجبور به نگارش این سطور نمی‌شدیم.

آقای احمدی را دوست داریم، ولی وظیفه رسانه، اطلاع‌رسانی و شفافیت است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.