سه شنبه 26 شهريور 1392-23:15

خداییش حق نریمان وزارت بود!

روایتی ازمراسم معارفه مهندس محسن نریمان/ دوستی که درکنارم نشسته بود و با احساس افتخار و شادمانه دست می زد، آهسته و در گوشی به من گفت: « ازحق نگذریم، مهندس یک سر و گردن ازآن دوتایی که سخنرانی کردند، بالاتراست. خداییش، حق نریمان، وزرات بود!»


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: ساعت 8صبح روز شنبه 23 شهریور ماه، مراسم معارفه مهندس محسن نریمان بود.

 ما 10دقیقه دیرتر رسیدیم. سالن کاملاً پرشده بود. به هر زحمتی بود خودمان را به یکی دو صندلی خالی رساندیم.

تقریباً نصف جمعیت حاضر، ازدوستان مهندس و غالباً مازندرانی و همشهری بودند. دکتر ربیع فلاح -استاندار جدید مازندران- هم حضور داشت.

 ابتدا مهندس رستمیان -معاون قبلی- سپس دکتر آخوندی -وزیر راه و شهرسازی- سخنرانی کردند، بعد مهندس نریمان، برنامه هایش را برای حاضران تشریح کرد.

 او گفت:«مهم ترین وظیفه ما تکمیل و آماده سازی 400هزار واحد مسکن مهر است که در ذمّه دولت جمهوری اسلامی قراردارد. عمده توان ما باید صرف تعهدات و پاسخ به مطالبات مردم شود. آنها منتظرند تا ببینند ما چگونه عمل می کنیم. تلاش ما این است که مشکلات قبلی رفع شود. استرتژی ما شهر زنده و سالم است. ما براین باوریم که شهرها مثل انسان هستندکه اگر بخواهند سالم باشند، باید تمام اعضا وجوارح شان هماهنگ کارکنند.»


موقعی که وزیر ابلاغ رسمی را به نریمان اهدا می کرد، کف زدن حضار، به ویژه همشهری ها، لحظه ای قطع نمی شد.

 دوستی که درکنارم نشسته بود و با احساس افتخار و شادمانه دست می زد، آهسته و در گوشی به من گفت: « ازحق نگذریم، مهندس یک سر و گردن ازآن دوتایی که سخنرانی کردند، بالاتراست. خداییش، حق نریمان، وزرات بود!»

 من هم گفتم:«ان شاالله در دولت بعدی...!»که جمله ام در میان صدای کف زدن های ممتد حضار، گم شد.

محسن نریمان تقربیاً چهل سال پیش و درسال تحصیلی 50- 51 با رتبه ممتاز به دانشگاه صنعتی شریف(رشته مهندسی سازه) راه یافت.

 درسال 1361از سوی مهندس مجدآرا به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران انتخاب شد. سال ها بعد، چهار دوره نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، چندین سال رییس و نایب رییس کمیسیون عمران خانه ملت، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران و استاندار خراسان شمالی بود... تا امروزکه به دعوت وزیر راه و مسکن وشهرسازی برای معاونت، لبیک گفت و پرچم «ساخت و ساز و توسعه شهرهای جدید ایران» را بردوش گرفت؛ رسالتی تاریخی و مهمی که اثرات آن تا قرن ها در سراسرکشور باقی خواهد ماند.