شنبه 27 مهر 1392-23:6

فرماندار، آقابالاسر شورا!

عضو شورای شهر جویبار گفت: 7 مهرماه، شهردار جویبار انتخاب شد اما با دخالت‌های فرماندار این شهرستان، صورتجلسه انتخاب شهردار هنوز امضا نشده است/فرماندار می‌تواند در مسائل، راهنمایی کند اما نمی‌تواند در امور شورا دخالت کند.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: اگرچه انتظارها بر این بود که شورای چهارم، به مرزی از پختگی برسد و این نهال نوپا را تا حدودی به سرمنزل مقصود برساند، اما انگار شورای چهارم هم بدون حاشیه ها نیست. 

از تجمع مردم ساری برای ابقای شهردار و نیز تجمع برخی بازماندگان شورا در مرکز استان، استعفای عضوشورا در غرب مازندران که البته استعفای او مورد قبول واقع نشد، اختلاف در شهرداری و شورای شهر قائم شهر برای برگزاری یک جشنواره بومی، تاخیر طولانی شورای شهر بابل برای انتخاب شهردار و در نهایت انتخاب همان شهردار قبلی بعد از این همه معطلی، و اینک هم مسئله انتخاب شهردار جویبار از حواشی جالب در بدو شورای چهارم است.

 علی یاری سراجی -عضو شورای شهر جویبار- درباره وضعیت انتخاب شهردار جویبار گفت: در تاریخ هفتم مهرماه، شهردار جویبار انتخاب شد اما با دخالت‌های فرماندار این شهرستان، صورتجلسه انتخاب شهردار هنوز امضا نشده است.

 وی تصریح کرد: از بین حدود 12-10 نامزد شهرداری، حدود هفت نفر به مصاحبه دعوت شدند و در نهایت رای‌گیری بین آقای رضی‌پور و روحی برگزار و آقای رضی‌پور با چهار رای به عنوان شهردار جویبار انتخاب شد.

 یاری ادامه داد: رئیس شورا، رونوشت جلسه را تهیه کرد اما صورتجلسه ننوشت و گفت در روز چهارشنبه که شهردار منتخب معرفی می‌شود، صورتجلسه را هم امضا می‌کنیم.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که قرار بود شهردار منتخب معرفی شود، فرماندار ورود پیدا کرد و گفت که آقای روحی انصراف داده و فضای جلسه متشنج شد.

 این عضو شورا تصریح کرد: در همان نشست به فرماندار گفتیم انتخاب شهردار انجام شده و انصراف نامزد شکست‌خورده معنا ندارد.

 یاری با اشاره به اینکه در این مدت، با دخالت فرماندار، فضای شورا و شهرداری به هم ریخته است، اظهار داشت: فرماندار می‌تواند در مسائل، راهنمایی کند اما نمی‌تواند در امور شورا دخالت کند.

 وی با بیان اینکه فرماندار جویبار ارتباطات خاصی با روحی دارد و روحی هم رئیس شورای شهر در دوره سوم بوده است، تصریح کرد: فرماندار فضایی به وجود آورد که در آن جلسه، صورتجلسه انتخاب شهردار، امضا نشود.

یاری با اشاره به اینکه اکنون گروه دیگری وارد شده و با معرفی گزینه خود، در میان اعضای شورا، تشکیک به وجود آورده‌اند، متذکر شد: به این ترتیب هنوز نتوانسته‌ایم شهردار منتخب را معرفی کنیم.

 عضو شورای شهر جویبار با بیان اینکه فرماندار جویبار باید به افکار عمومی پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: شهر ملتهب است و اگر خدای ناکرده در فضای بیرونی، میان علاقه‌مندان به هر یک از این افراد، تنش و درگیری به وجود بیاید، شخص فرماندار چه پاسخی دارد؟

 یاری با اشاره به اینکه قانون می‌گوید هر فردی که رای بیشتری کسب کرده، شهردار منتخب است، گفت: اینک فرماندار باعث ریختن آبروی یک مومن شده است.

وی با بیان اینکه در این موضوع، نخستین اشتباه را فرماندار انجام داد، افزود: اشتباه بعدی از سوی رئیس شورای شهر جویبار صورت گرفت که به دلیل آشنا نبودن با قوانین و وظایف شورا، فرماندار را بالای سر خود گذاشته و این وضعیت را در شهر به وجود آورده است.

یاری ادامه داد: این رفتار از سوی فرماندار به این دلیل است که گزینه او برای تصدی شهرداری جویبار، در شورا رای نیاورد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهری حق دخالت در امور شورا را ندارند و فرماندار جویبار، استقلال شورا را زیر سوال برده است.