پنجشنبه 9 آبان 1392-21:58

بازدید از مرکز ساری شناسی/فلاح: خستگی ها برطرف شد

استاندار مازندران در بازدید از مرکز ساری شناسی گفت:امیدواریم مازندران به زودی صاحب دایرة المعارف، دانشنامه و شناخت نامه –که هر کدام نقشی جداگانه در هویت و شناسنامه مازندران دارند- شود+عکس


مازندنومه: دکتر ربیع فلاح -استاندار مازندران- ساعت 12:45 نیمروز امروز به همراه احسانی- معاون برنامه ریزی- و واحدی -فرماندار ساری- وارد مرکز ساری شناسی شد.

استاندار که از ساعت 5 صبح به چشمه سورت و چهاردانگه و بازدید از کارخانه سیمان کیاسر رفته بود، در بازگشت رهسپار موسسه ساری شناسی شد.

حسین اسلامی -سرپرست موسسه ساری شناسی- به استاندار خوشامد گفت و ضمن معرفی بخشهای مختلف پژوهشکده فرهنگی ساری شناسی و فعالیت های فرهنگی این مرکز در ارتباط با مازندران شناسی،  استاندار را به بخش دانشنامه مازندران هدایت کرد.

در بخش تدوین دانشنامه مازندران، دکتر دولت آبادی ضمن معرفی جهانگیر نصری اشرفی و همکاران او، درباره کارهای انجام شده دانشنامه گزارش داد.

در ادامه دکتر فلاح از بخش تدوین شناخت نامه مازندران به سرپرستی دکتر زین العابدین درگاهی دیدن کرد. تاکنون بیش از چهل جلد از چهارصد جلد شناخت نامه مازندران در قطع جیبی پالتویی و هرکدام در حدود 50 صفحه منتشر شده که یکی از کارهای ارزنده فرهنگی استان محسوب می شود و مورد توجه استاندار قرار گرفت.

در این بازدید استاندار مازندران با آرزوی توفیق برای پژوهشگران و اهل قلم مازندران اظهار امیدواری کرد که مازندران به زودی صاحب دایرة المعارف، دانشنامه و شناخت نامه –که هر کدام نقشی جداگانه در هویت و شناسنامه مازندران دارند- شود.

فلاح در پایان دیدار، ضمن اعلام این که تمام خستگی راه امروز با دیدن این ذوق و شوق اهل قلم برای مازندران رفع شده، در ساعت 2:30 دقیقه عصر این مرکز را ترک کرد.