جمعه 17 آبان 1392-14:9

انتقاد رسولی از «بعضی»ها!/دوزاری هایی که هنوز نیفتاده!

امام جمعه میاندورود گفت: نه مذاکره دلیل بر دوستی و رفاقت است و نه شعار مرگ بر آمریکا دلیل بر عدم مذاکره/نمی دانم به چه بهانه ای می خواهند دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند/عده ای می خواهند جلوتر از رهبری حرکت کنند/ در یک هفته اخیر اذیت ها شدیم/یک عده الف بچه که چیزی نمی فهمند و تجربه ای ندارند و در زمان جنگ یا هنوز به دنیا نیامده بودند و اگر بودند هم گردو بازی می کردند، به بچه های جنگ می گویند آمریکایی.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان میاندورود، اظهار داشت: دنیایی که مانع رسیدن به خدا شود دنیای خوبی نیست.

وی با بیان اینکه دنیا، انسان را فریب می دهد و خاصیت دنیا همین است، ادامه داد: به همین دلیل در آیات و روایات درباره دنیا و ظواهر آن تذکر داد شده است.

 رسولی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام عزاداری قرار داریم، تصریح کرد: هم خوب عزاداری و هم خوب گوش کنیم.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی عزاداری ها باید منبر یک روحانی باشد که به فلسفه عزاداری بپردازد، افزود: برای ما معرفتی که از عزاداری امام حسین(ع) کسب می کنیم اهمیت دارد.

 رسولی با بیان اینکه عزاداری بدون پشتوانه معرفتی هیچ ارزشی ندارد، گفت: بهترین زمان را به منبر اختصاص دهید، زمانی که مردم خسته نباشند و خوب گوش فرا دهند.

* مذاکره در سطح بسیار بالایی انجام شد

وی درباره مذاکرات 1+5 با بیان اینکه آمریکا هم جزء تیم مذاکره کننده است، تصریح کرد: دفعه اول نیست که در طرف مقابل ما، یک هیئت آمریکایی نشسته باشد، این روند معمول است که همیشه انجام می شده است.

رسولی با بیان اینکه بارها مذاکره مستقیم با هیئت آمریکایی داشتیم که مستقل هم انجام شده بود، اظهار داشت: اما این بار مذاکره در سطح بسیار بالایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این بار مذاکره در سطح روسای جمهوری بود، یادآور شد: حساسیت های به وجود آمده به خاطر سطح بالای مذاکرات است والا مذاکره را سال ها داشتیم و کسی نمی تواند منکر شود.

 رسولی با بیان اینکه به فرموده رهبری مذاکرات درباره مسائل هسته ای است و لاغیر، تصریح کرد: در این مذاکرات سطح بالا هم همین اتفاق افتاده است و هر 2 طرف مذاکره اعلام کردند که مذاکرات درباره مسئله هسته ای بوده و اوباما هم به صراحت همین را گفت.

 وی با اشاره به اینکه نه مذاکره دلیل بر دوستی و رفاقت است و نه شعار مرگ بر آمریکا دلیل بر عدم مذاکره، تصریح کرد: هر چیزی باید در جای خودش باشد، مذاکره جای خود و مرگ بر آمریکا هم جای خود.

 رسولی با بیان اینکه مذاکره و گفت و گو هرگز به معنای دست برداشتن از شعار مرگ بر آمریکا نیست، ادامه داد: این روزها عده ای برداشت های غلطی دارند و تصور می کنند که شعار مرگ بر آمریکا با این مذاکرات تعطیل می شود.

وی با اشاره به اینکه عده ای با این مذاکرات، ذوق زده شدند که این وا دادگی و ساده لوحی است، گفت: عده ای هم مواضع بسیار سختی بعد از مذاکرات گرفتند، انگار که تیم مذاکره کننده عمل نامشروع انجام داده و جنایت و خیانت کرده که این تفکر، اشتباه است.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود با بیان اینکه عده ای مذاکره را سازش و عقب نشینی دانستند، یادآور شد: مذاکره کنندگان ما و حامیان دولت را سازش کار و آمریکایی خطاب کردند در حالی که رهبری به صراحت بیان کردند هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده ما را سازش کار بداند؛ از این شفافیت، بیشتر وجود ندارد.

 وی گفت: رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده بچه های خود ما و بچه های انقلاب هستند.

 رسولی با بیان اینکه وقتی رهبری اینگونه حمایت کردند آیا باز هم جای شک و تردید وجود دارد که این تیم سازش کار است، خاطرنشان کرد: این تیم و دولت، نیاز به حمایت دارد.

 وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند حتی تضعیف این تیم هم اشکال دارد، گفت: نمی دانم به چه بهانه ای می خواهند دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند و هر روز هم انگ های مختلفی به این تیم می زنند.

رسولی با بیان اینکه عده ای می خواهند جلوتر از رهبری حرکت کنند، ادامه داد: این تفکر که کسانی بخواهند جلوتر از امام و رهبر عصر خود حرکت کند، تفکر انحرافی است.

 وی با اشاره به اینکه مسئولیت مسائل هسته ای بر عهده رهبری است، ادامه داد: ایشان هرجا احساس کنند ذره ای انحراف در پرونده به وجود آمده، خودشان ورود پیدا کرده و جلوگیری می کنند و با کسی هم تعارف ندارند.

رسولی با بیان اینکه امروز برخی در بوق و کرنا کرده و شروع کردند به زمین و آسمان را به هم دوختن، یادآور شد: مذاکره لازم و ضروری است.

*بعضی ها هنوز دوزاری شان نیفتاده است

وی با اشاره به اینکه عده ای، ما و دوستان و بچه های ستاد ما را آمریکایی و سازش کار خطاب کردند، گفت: در مقابل آنها، چاره ای جز خنده وجود ندارد.

رسولی با طرح این سوال که آیا حمایت از دولت به معنای آمریکایی بودن است، تصریح کرد: رهبری هم از دولت حمایت کردند و کسانی که این حرف ها را می زنند واقعا نمی فهمند که چه می گویند؟

وی ادامه داد: این گروه سند و مدرک بیاورند که ما گفته باشیم تا زمانی که پارچه مرگ بر آمریکا وجود دارد صحبت و سخنرانی نمی کنیم.

 رسولی با اشاره به اینکه عده ای تازه سخنان رهبری را شنیده اند و تازه دوزاری شان افتاده و فهمیدند، گفت: بعضیها هم هنوز دوزاری شان نیفتاده است.

 خطیب نماز جمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه در یک هفته اخیر اذیت ها شدیم و حرف ها و تهمت ها زدند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای نسنجیده حرف هایی زدند و دوستان ما را فاصله گرفته از آرمان های امام (ره) و انقلاب خطاب کردند.

وی با اشاره به اینکه عده ای پا را فراتر گذاشتند، افزود: در مراسم یادواره شهدا گفتند پای اینها به پرچم آمریکا نخورده پس آمریکایی هستند.

 رسولی با بیان اینکه کسانی که این حرف ها را می زنند آیا فکر می کنند مبارزه با استکبار یعنی مواظب قدم های خود بودن، گفت: آن روزها که دوستان ما در جبهه با استکبار مبارزه می کردند و جانباز شدند و شهید دادند، شما کجا بودید؟

 وی با اشاره به اینکه عجیب تر این است که حرکت ما و دوستان ما را حرکت خزنده عنوان می کنند، گفت: باید به این عده بگویم بچه های جبهه و جنگ، حرکت های خزنده زیاد داشتند و شب های عملیات را فراموش نکردند.

خطیب جمعه میاندورود یادآور شد: یک عده الف بچه که چیزی نمی فهمند و تجربه ای ندارند و در زمان جنگ یا هنوز به دنیا نیامده بودند و اگر بودند هم گردو بازی می کردند، به بچه های جنگ می گویند آمریکایی؛ اینها به کجا می روند؟ چه خبر است؟ چه کار می کنند؟

*مخالف دسته روی نیستم

 وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با بیان اینکه هیچ وقت مخالف دسته روی نبودم و اینها از ضروریات اسلام است، گفت: اما درباره علامت و علامت کشی و قمه زنی وظیفه ام ایجاب می کند که تذکر دهم.

رسولی با اشاره به اینکه این کارها وهن به دین است، اظهار داشت: این کارها را مرتکب نشوید.

 وی با بیان اینکه من هیچ قدرت و زور بازو برای جلوگیری از علامت کشی و قمه زنی ندارم، تصریح کرد: به عنوان یک برادر و طلبه، سفارش و نصیحت می کنم که این کارها را نکنید، فردای قیامت پشیمان می شوید.

رسولی با اشاره به اینکه در دسته روی ها برای افراد مزاحمت ایجاد نکنید، خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا را به جماعت و سر وقت اقامه کنید.