شنبه 18 آبان 1392-0:25

صد روز تنهایی(5)

به بهانه صدمین روز فعالیت دولت تدبیر و امید/محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس: دولت برنامه مدون صد روزه‌ای اعلام نکرده بود و من چنین برنامه‌ای ندیدم/دولت رویکرد دیپلماتیک خوبی دارد که باعث شده روابط خارجی ما بهبود یابد/ظریف اعجوبه دیپلماسی است و کار خود را به خوبی بلد است.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: محمد دامادی درباره صد روزگی دولت یازدهم اظهار داشت: در درجه اول باید بگویم دولت برنامه مدون صد روزه‌ای اعلام نکرده بود و من چنین برنامه‌ای ندیدم.

وی ادامه داد: اما آنچه در این صد روز اتفاق افتاده این است که تب و تاب روانی مثبت به بازار تزریق شد که این می‌تواند برنامه دولت، یا یک اثر روانی رو به امید در جامعه و سیاست یا گفتمان جدید باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه نحوه صحبت کردن‌ها تفاوت کرده است، یادآور شد: اما این مسئله، دلیل بهبودی وضعیت عمومی جامعه نیست، مردم همان معیشت را دارند و با همان مشکلات قبلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواری به جامعه تزریق شده و این خوب است که شاید به برنامه و تدبیر دولت برمی‌گردد که در این صد روز شکل گرفته است.

دامادی با بیان اینکه دولت رویکرد دیپلماتیک خوبی دارد که باعث شده روابط خارجی ما بهبود یابد، گفت: پیام‌های تبریک برخی دولت‌ها به انتخاب آقای روحانی، نشان می‌داد که آنها زبان دیپلماسی ایران را پذیرفته‌اند، اینکه شخص روحانی تاثیرگذار بوده، جریان روحانی به این سمت رفته و یا لحن گفتمان روحانی این‌چنین بوده را نمی‌دانیم اما دلایل مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه ظریف اعجوبه دیپلماسی است و کار خود را به خوبی بلد است، تصریح کرد: این جریان فکری دولت است و خروجی دارد.

دامادی با بیان اینکه تعاملات خوبی اتفاق افتاده و چیزی هم از دست ندادیم، اظهار داشت: تعریف بازی سیاسی را تغییر دادیم، به دنبال جریان برد خودمان و باخت طرف مقابل نیستیم و این بهترین تعامل در دیپلماسی است.

وی با اشاره به اینکه جریانات سیاسی در داخل، تنش‌های شدید را نمی‌بیند، ادامه داد: جریانات سیاسی آرام‌تر با هم صحبت می‌کنند و درگیری‌های گذشته و به ویژه چند سال اخیر را نمی‌بینیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه در حوزه بازار، قیمت ارز هم به ثبات نسبی رسیده است، گفت: صادرکننده، واردکننده و تولیدکننده تا حدودی می‌داند حدود قیمت چگونه است.

وی با بیان اینکه لازم نیست دولت گزارش صد روزه به مردم بدهد و این گزارش مشخصا معلوم است، اظهار داشت: برآیند فرآیند را در این مدت می‌بینیم و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

دامادی با اشاره به اینکه همه انتظار دارند به روند بهتری برسیم و این به عملکرد کابینه و وزرا برمی‌گردد، گفت: باید به وزرا فرصت شش ماهه تا یک ساله بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد دولت در صد روز اخیر از جنبه روانی مثبت، برخوردار است.