شنبه 25 آبان 1392-23:57

ناشر برتر مازندران: جنتی امنیت را به حوزه کتاب برگرداند

تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیر نشر شلفین/ فریده یوسفی: طی سالیان اخیر، به دلیل سیاست‌های غیر علمی، حوزه کتاب، آسیب‌ها فراوانی را متحمل شد+عکس+افتتاح نمایشگاه کتاب در ساری


مازندنومه: صبح امروز، فریده یوسفی -مدیر انتشارات شلفین- به عنوان ناشر برتر در بخش استانی، توسط وزیر ارشاد مورد تجلیل قرار گرفت. او تنها زن ناشر بود که در تجلیل از خادمان نشر، به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

 یوسفی در این باره اظهار داشت: از وزیر ارشاد تقاضا دارم امنیت را به حوزه نشر برگرداند.

 وی با بیان اینکه طی سالیان اخیر، به دلیل سیاست‌های غیر علمی، حوزه کتاب، آسیب‌ها فراوانی را متحمل شد، تصریح کرد: از وزیر ارشاد تقاضا داریم این حوزه را سامان دهد.

 یوسفی با اشاره به اینکه منظورم از حوزه کتاب، کلیه دست‌اندرکاران این حوزه اعم از نویسندگان، پژوهشگران، ناشران، لیتوگرافان، چاپخانه‌داران، کتابفروشان و ... است، یادآور شد: وقتی مخاطب را از دست بدهیم و جمعیت کتاب‌خوان، با کتاب قهر کند، حوزه کتاب از نظر اقتصادی به زانو دربیاید.

 وی با بیان اینکه در این سال‌ها خلاقیت را از ناشران گرفتند، افزود: انگیزه کار و فعالیت را از بین بردند. یوسفی تصریح کرد: مجموعه این عوامل، دست به دست هم داد تا حوزه کتاب، زمین‌گیر شود.

*افتتاح نمایشگاه کتاب در ساری

نمایشگاه هفته کتاب شهرستان ساری، بعداز ظهر امروز در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با حضور 30 ناشر، بازگشایی شد.

 این نمایشگاه تا دوم آذرماه ادامه دارد و از ساعت 9 صبح تا 21 در معرض بازدید علاقه‌مندان است.