يکشنبه 10 آذر 1392-11:4

کاسبان رسانه ای، حامی استاندار شده اند!

درباره بیهوده نویسی های یک سایت محلی/بستر مواضع سیاسی این رسانه اغلب مبنای اقتصادی دارد. تصور ما این است که با آمدن دکتر ربیع فلاح به استانداری، بند ناف نفوذ مالی و سیاسی این ها بریده شده و اکنون به صرافت افتاده اند و مجبورند یک روز به مشاور رسانه ای استاندار و روز دیگر علیه ما موضع بگیرند.


مازندنومه: پس از انتشار نامه سرگشاده سردبیر مازندنومه به استاندار مازندران که با واکنش های مثبتی از سوی محافل و جریان های سیاسی و رسانه ای و نیز پرسنل استانداری و شخص استاندار روبه رو شد، یکی از سایت های مدعی اصولگرایی و در اصل کاسب و تاجر رسانه ای، مطلبی را علیه این نوشتار انتشار داد که لازم است پاسخی به آن داده شود.

پیش تر از مخاطبان ارجمند عذرخواهی می کنم که وقت شریف شان را این گونه می گیریم، اما گزیر و گریزی نیست و باید برخی مسایل را رسانه ای کرد.

1- پیشینه این سایت شمالی نشان می دهد که بالاتر و مهم تر از کار حرفه ای رسانه ای و داشتن دغدغه برای خبر و تحلیل و یادداشت و تیتر و... به تجارت و کاسبی می اندیشد. نفوذ در لایه های مختلف اقتصادی استان با عناوین مختلف از جمله خانواده شهید و امور صنفی، تنها و تنها به قصد سودجویی و کاسبی است و از این منظر خیلی نمی توان خبرها و نوشته های آنان را بدون انگیزه اقتصادی دانست.

2-گردانندگان این سایت وابستگی فکری و سیاسی به جریان محسن رضایی داشته، هیچ وجه مشترکی با دولت تدبیر و امید ندارند. در انتخابات 24 خردادماه نیز این ها از رضایی حمایت کردند و در ستاد او فعال بودند که مثل خیلی های دیگر با انتخاب دکتر روحانی -ناخواسته-به حاشیه رفتند و اینک تلاش می کنند هر طور شده به صحنه برگردند.

3- بستر مواضع سیاسی این رسانه اغلب مبنای اقتصادی دارد. تصور ما این است که با آمدن دکتر ربیع فلاح به استانداری، بند ناف نفوذ مالی و سیاسی این ها بریده شده و اکنون به صرافت افتاده اند و مجبورند یک روز به مشاور رسانه ای استاندار و روز دیگر علیه ما موضع بگیرند.

این ها موضع مشخصی ندارند و نگاه می کنند ما چه می کنیم و چه می نویسیم، آن وقت موضعی ضد موضع ما می گیرند!

این جریان مزور رسانه ای تا حالا تصور می کرد ما حامی بلامنازع استانداریم، بنابراین موضع انتقادی علیه آقای ربیع فلاح داشت و از پوشش مناسب خبرهای مربوط به او خودداری می کرد، حال که نقد ما را دیدند یک شبه حامی استاندار و دلسوز او شدند!

یادما نرفته که این ها در رقابت دکتر فلاح با دکتر نیازآذری در کسب صندلی استانداری، از رقیب فلاح حمایت کرده بودند. البته به قول یکی از دوستان اگر مازندنومه تمام قد پشت نیازآذری می ایستاد، اینها به دنبال فلاح می رفتند، تنها و تنها برای این که مخالف ما باشند!

4- نامه انتقادی ما خطاب به استاندار از سر خیرخواهی بود و نه سهم طلبی. نیاز به گفتن نیست که بعد از انتصاب دکتر فلاح به سمت استاندار مازندران، ما حتی یک مکالمه تلفنی و دیدار حضوری با ایشان نداشته ایم و هیچ درخواست شخصی یا غیر شخصی نیز از مدیران استان و شخص استاندار نداشته ایم.

عادت نداریم مثل مدیر همین سایت، وقت بگیریم و با استاندار ناهار بخوریم و طرح دوستی دهیم و بعد کار خودمان را بکنیم. آویزان شدن به مدیران را نیز بلد نیستیم و اصلا نیازی نداریم آویزان کسی شویم و سیاسی کاری کنیم تا منفعتی به دست بیاوریم.

مازندنومه اعتبار و آبرویش را از سر راه نیاورده که خرج فلان مدیر و مسئول کند. برای ما شخص مهم نیست، دیدگاه و اندیشه مهم است. ما تا جایی با فلاح و دیگران هستیم که احساس کنیم در خط فکری و اندیشه ای دولت هستند و با تدبیر و اعتدال کار را به پیش می برند. خطایی اگر ببینیم تذکر می دهیم، به عواقب آن نیز فکر نمی کنیم، چون کاسب نیستیم و ناف ما به جیب آقایان وصل نیست که بترسیم و موج سواری بکنیم.

ما از دکتر فلاح حمایت کردیم، چون تصور کردیم به جریان فکری تدبیر و امید نزدیک تر است. باز هم حمایت خودمان را از ایشان ادامه می دهیم، اما اگر نیاز بود تذکر می دهیم و انتقاد می کنیم و این تذکر را حق خودمان می دانیم.

5- همان طور که گفتیم آن نامه سرگشاده، هیچ بازخورد منفی در استان نداشت و حتی استاندار محترم نیز در گفت و گوی تلفنی با یک دوست مشترک، از نقد استقبال و با تفقد و احترام شان نسبت به ما، شرمنده مان کرد. هیچ تلفن تهدید آمیز و نگران کننده ای هم نداشتیم و انگار اتفاقی نیفتاده، حالا چرا این آقایان کاسه داغتر از آش شده اند و پوستین عوض کرده اند، دلیل دارد که در بالا توضیح دادیم.

جا دارد به جناب فلاح به خاطر سعه صدر، احترام به رسانه و نقدپذیری اش تبریک گفت و از او قدردانی کرد. حداقل حسن آن مطلب این بود که استاندار به زودی نخستین نشست خود را با رسانه ها برگزار می کند و از عملکرد خود می گوید که البته در بعد اقتصادی و آوردن سرمایه به استان از قرار بسیار درخشان ظاهر شده است و خبرهای خوشی برای مردم دارد.

6- ما نسبت به انتصاب آقای نبیان انتقاد داریم و انتقاد ما جنبه شخصی نداشت و گفتیم که بهتر بود گزینه ای شایسته تر و منسوب به دولت کنونی بر راس کار می آمد. اگر نسبت به انتصاب سایر معاونت ها و مشاورها حرفی نزدیم دو دلیل داشت: اول این که بخشی از پست های مشاوره ای و سمت های میانی، مثل معاونت عمرانی استراتژیک و مهم تلقی نمی شود و نیازی به موضع گیری نیست و ثانیا" نمی شود با یک انتصاب اشتباه، لب به انتقاد گشود، ولی وقتی می بینیم اشتباه ها تکرار می شود مجبور به تذکر شدیم.

البته ما ازمحذوریت ها و شرایط خاص استاندار محترم و اعمال نفوذ و فشار برخی نماینده ها هم آگاهیم.

7- در مورد آقای احمد مظفری که در آن مطلب او را کنار آقای نبیان گذاشته اند، هم عرض کنیم صدور حکم آقای مظفری بعد از نوشتن نامه ما بوده و به قول یکی از دوستان، همان مطلب و انتقاد از کندی انتصابات باعث شد در جابه جایی مدیرکل روابط عمومی استانداری تسریع شود، هر چند چند هفته ای است نام او در محافل و رسانه ها به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران شنیده می شود.

آقای مظفری را همسو و دوست مان می دانیم و بخشی از پیگیری ها را ما برای او انجام دادیم. برخلاف این افراد، دورو نبودیم که تا دیروز پیگیر ابقای مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری بودند و مثلا" لابی کرده بودند تا مظفری نیاید، اما امروز مدافع او شده اند و برایش تیتر آن چنانی می زنند! هیچ کس نداند خود مظفری می داند موضوع چیست!

8- در پایان بار دیگر از مخاطبان عزیز عذر می خواهم که با این جملات وقت شان را گرفتم، چاره نبود، باید جلوی برخی بیهوده گویی و ترکتازی ها و دودوزه بازی ها ایستاد.