پنجشنبه 14 آذر 1392-1:8

مومنی: آمار درستی از زنان توان‌مند استان نداریم

در گفت و گو با مشاور امور بانوان استاندار مطرح شد:درنظر داریم کمک کنیم تا سیاست‌های دکتر روحانی در حوزه زنان، مسیر درست را طی کند/ برای حوزه بانوان باید برنامه‌ها و اهداف درست، تعریف شود/قدم نخست، شناسایی چالش ها و مطالبات بحق زنان است.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: لیلا مومنی در گفت‌و گو با ما اظهار داشت: درنظر داریم کمک کنیم تا سیاست‌های دکتر روحانی در حوزه زنان، مسیر درست را طی کند.

 مشاور استاندار در امور بانوان افزود: مشاوران، بازوان توان‌مند برای شناسایی مطالبات و آسیب‌ها و انتقال آن به تصمیم‌گیران هستند.

 مومنی با اشاره به اینکه مازندران از حضور زنان توان‌مند بی‌نصیب نیست، ادامه داد: زنان ما، تنها نیازمند بستر مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها هستند تا بتوانند در عرصه‌های مدیریتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه برای حوزه بانوان باید برنامه‌ها و اهداف درست، تعریف شود، گفت: حوزه بانوان، صرفا محلی برای رفع چالش‌های ویژه بانوان نیست.

مومنی با اشاره به اینکه اگر تغییر تفکر پیش نیاید، تغییر جدی در حوزه بانوان نخواهیم داشت، ادامه داد: مازندران رتبه بالایی در طلاق دارد و از سوی دیگر زنان و دختران توان‌مند در حوزه علمی ورزشی داریم.

 وی با بیان اینکه آمار طلاق مشخص است، گفت: اما هیچ‌وقت آمار درستی از زنان توان‌مند استان نداریم چراکه بانک اطلاعاتی در دست نیست.

مشاور استاندار مازندران در امور بانوان، درباره مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی، اظهار داشت: ماده 230 قانون برنامه پنجم، راهنما برای ما است و دولت‌ها و سازمان‌‌ها را موظف می‌کند که در کنار تقویت نهاد خانواده، جایگاه زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی هم مشخص باشد.

 وی با اشاره به اینکه تدبیر زنان توان‌مند با امید شکل می‌گیرد، یادآور شد: نه فقط با این نگاه که زنان را تقویت کنیم، جامعه ما باید نگاه مثبت و ارزشمند نسبت به توان‌مندی‌های زنان پیدا کند.

مومنی خاطرنشان کرد: قدم نخست، شناسایی چالش ها و مطالبات بحق زنان است.