پنجشنبه 14 آذر 1392-11:38

نقد یک طرح

متروی تهران شمال پیش کش/ جاده سوادکوه را دریابید!

خط متروی مذکور برای پایتخت نشینان بوده و عملاً نفعی برای مردم مازندران ندارد جاده های سوادکوه و هراز بدلیل بی توجهی و فقدان نظارت رها شده و شاهد قربانی شدن هزاران نفر در این مسیرهای مهم حمل و نقلی هستیم در حالی که می شد با حمایت و هدایت دولت و مسئولین با تعریض و نوسازی جاده های مذکور جان هزاران انسان بی گناه را نجات داد


 

مازندنومه؛ یادداشت مهمان، عباد مازندرانی: در دیدار اخیر نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور طرح متروی تهران شمال مطرح گردیده که ادعا می شد با اجرای این طرح راه مسافرت از تهران به شمال با احداث مترو به مدت زمان یک ساعت تقلیل می یابد.

فارغ از اینکه آیا این طرح قابل اجرا بوده یا نه؟ سئوال ما این است در دیدار نمایندگان مازندران با رئیس جمهور چه ضرورتی برای طرح این موضوع وجود داشته است؟!

در حالی که صدها طرح و برنامه در رابطه با مسائل مبتلا به و ضروری استان مازندران در حوزه های عمرانی، صنعت و کشاورزی، توریسم و گردشگری و سایر موارد وجود دارد. اساساً خط متروی ذکر شده به درد کدام مازندرانی می خورد؟

خط متروی مذکور برای پایتخت نشینان بوده و عملاً نفعی برای مردم مازندران ندارد جاده های سوادکوه و هراز بدلیل بی توجهی و فقدان نظارت رها شده و شاهد قربانی شدن هزاران نفر در این مسیرهای مهم حمل و نقلی هستیم در حالی که می شد با حمایت و هدایت دولت و مسئولین با تعریض و نوسازی جاده های مذکور جان هزاران انسان بی گناه را نجات داد.

جاده های سوادکوه و هراز بدلیل فقدان نقدینگی و طلب پیمانکاران با وضعیت اسف باری رها شده اند و اخیراً نیز به دلیل بی توجهی و عدم نظارت مسئولین، بخشی از جاده تازه احداث شده مسیر چای باغ سوادکوه با ریزش عمیق و گسترده باعث رانش وجابجایی ریل راه آهن حاشیه آن و واژگونی قطار باری در این مسیر شده است که البته آقای علیپور تنها نماینده و مسئولی بوده اند که این ماجرا را پیگیری کرده اند.

با توجه با آمار اعلام شده از مراجع انتظامی و امدادی مبنی بر کشته شدن هزاران نفر در این جاده ها انتظار آن بود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این خواسته و مطالبه مهم استانی را گوشزد و بر آن اصرار و تاکید می کردند.

طرح متروی تهران شمال ره آوردی جز حضور تفریحی برای عده ای خاص نداشته و از طرفی باعث معضلات فرهنگی در سواحل دریا می گردد. جاده سوادکوه محور مهم ارتباطی و حمل و نقل جاده ای و مسیر امرار معاش صدها هزار نفر است آیا این حق مردم مازندران نبود که در دیدار با رئیس جمهور بر آن تاکید و اصرار می شد و نکته دیگر اینکه به قول یکی از همکاران رسانه ای عکس یادگاری را می شد جای دیگر نیز گرفت اما مردم مازندران از نمایندگان و دولت تدبیر و امید انتظار گشایش در کارها و رفع معضلات و مشکلاتی را دارند که متأسفانه نیمه کاره رها شده اند.