دوشنبه 18 آذر 1392-0:46

درس های یک نشست

مشی استاندار محترم قطعا مورد استقبال همه احزاب و جناح های سیاسی در استان خواهد بود، چرا که بساط ادبیات تهمت، توهین و پرونده سازی برای انسان ها باید جمع شود و استاندار محترم با رفتار خود در نشست خبری نشان داد که نه تنها در حرف، بلکه در عمل قایل به این مشی سیاسی و اخلاقی است.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: نشست خبری استاندار درس های خوبی داشت و مهم تر از همه اخلاق مداری و خوی نیکوی ربیع فلاح است.


استاندار محترم مازندران نشان داد که دولت دکتر روحانی، هم به اصول اخلاقی پایبند و هم به شعار ندبیر و اعتدال گرایی وفادار است.
او علی رغم اعتراض دوستان خود نشان داد که دین و نزدیکی به خداوند نه تنها در دیدن هاله نور و رجعت چاوز نیست بلکه دینداری در رعایت اصول اخلاقی است.
اگر به دور از حب و بغض رسانه ای و خط و ربط سیاسی این واژگان استاندار محترم را با هم مرور کنیم به روشنی اوج اخلاق مداری مقام عالی دولت در استان مازندران را تایید خواهیم کرد:
«دکتر ربیع فلاح جلودار در خصوص عزل و نصب ها اظهار داشت: بنده در دولت تدبیر و امید مشغول خدمت هستم و مشی این دولت اعتدالی است و من در عزل و نصب ها رضاشاهی برخورد نخواهم کرد چرا که انجام این کار خلاف اعتدال است.


وی با بیان اینکه خودمان را جای این انسان هایی که اکنون مدیر هستند بگذاریم افزود:شاید صدها مدیر در گذشته، آمده و رفته باشند اما بحث حیثیت و شخصیت افراد مطرح است چرا که در زمانی، جامعه آنها را پذیرفته بود.


استاندار مازندران اظهار داشت:ما هم باید نسبت به آقایان حساس باشیم تا جایی که به حریم شخصیتی آنها توهین نشود و اینکار نیازمند ظرافت خاصی است.
استاندار مازندران به لزوم کار اخلاقی در عزل و نصب ها تاکید کرد و گفت:اما حتما روی موضوع عزل و نصب ها کار می شود.»


وی حتی به این موضوع هم بسنده نکرد و نشان داد برای احترام به مدیرانی که برای نظام اسلامی تلاش کرده اند شانی بیش از دیگران قایل است چرا که برای برخی از همین مدیران که در ماه های آخر سنوات خدمتی خود قرار دارن، حکم مشاوره صادر کرده است که در این مدت باقیمانده هم از تجربیات آنها استفاده شود و هم شان مدیریتی سابق شان حفظ بماند.


فلاح جلودار بر خلاف آنچه برخی از مخالفان می گویند، بر مشی اعتدال تکیه زده است و به دور از هر گونه داد و قال، کار خود را انجام می دهد و به روش مدیریتی خود اعتقاد کامل دارد.
وی در بخش دیگری از نشست دیروز عنوان کرد:«کسانی که در استان مسئولیت داشته اند بعضا مدیران خوبی بوده اند که در رفتارهای سیاسی شان هم، اعتدال گرایی دیده شده است و ممکن است ما از آنها استفاده کنیم اما در بخش سیاسی از این دوستان استفاده نخواهد شد.»


رفتار عقلانی و بیشتر دین مدارانه استاندار محترم شاید بسیاری از مدیران مجموعه وزارت کشور و دستگاه های اجرایی را به سال 84 ببرد، جایی که با روی کار آمدن دولت دکتر احمدی نژاد بسیاری از مدیران به قلع و قمع نیروهای خدمتگزار اقدام کرده و حتی شان مدیریتی آنها را نیز از بین بردند و بسیاری از این نیروها را در پایین ترین مراکز خدمتی و مدیریتی به کار گیری کردند.


در سیستم آموزش و  پرورش استان اوضاع شاید وخیم تر از دستگاه های دیگر بود چرا که بیشتر دبیران حامی گفتمان دولت اصلاحات را به روستاهای دوردست تبعید کرده، به دور از شان مدیریتی و اخلاقی با آنها برخورد شد.


نویسنده بر این گمان است که مشی استاندار محترم قطعا مورد استقبال همه احزاب و جناح های سیاسی در استان خواهد بود، چرا که بساط ادبیات تهمت، توهین و پرونده سازی برای انسان ها باید جمع شود و استاندار محترم با رفتار خود در نشست خبری نشان داد که نه تنها در حرف بلکه در عمل قایل به این مشی سیاسی و اخلاقی است.


نگارنده این یادداشت پیشنهاد می کند مدیران محترم استان که دیر یا زود باید جای خود را به دوستان دیگری از جنس دوستان همسو و همگام با دولت دکتر روحانی بسپارند، ضمن احترام به این رفتار استاندار محترم آمادگی خود را برای خدمت در بخش های دیگر اعلام کنند و دست استاندار محترم و مجموعه استانداری را برای عزل و نصب ها باز بگذارند.


ربیع فلاح درباره حملات انجام شده علیه مشاور رسانه ای خود نیز اخلاقا" خود را پاسخگو دانست و در آن نشست در پاسخ به انتقادات به مشاور رسانه ای خود و در خواست عزل او و این که چرا در این جلسه حضور ندارد تصریح کرد: اجازه بدهید ما خودمان تصمیم بگیریم چه کسی باشد و چه کسی نباشد و این مسایل خانوادگی است، آقای آجودانی از دوستان ما هستند.»


بنده از استاندار محترم مازندران به سبب رفتار بسیار محترمانه ،انسانی و اخلاقی تشکر کرده و عرض می کنم همان گونه که امیر سخن حضرت علی (ع) فرمودند:«اوج بزرگواریها در گذشت است» و «هیچ دو گروه با هم رویارو نشدند، مگر اینکه با گذشت ترین آنها پیروز شود»، امیدوارم این حرکت ربیع فلاح آغاز شیوه مدیریتی جدید در ادبیات سیاسی کشور و استان باشد تا سرمشق مسئولانی شود که در دولت های آینده ، بر مسند استانداری تکیه خواهند زد.