شنبه 14 دی 1392-23:55

انتخاب فرماندار آمل در پیچ و خم های سیاسی

 هماهنگی و همراهی مدیر شهرستان و استان یکی از مهم ترین دلایل در تدوین برنامه ها سیاست گزاری شهرستان است و چشم پوشی از آن در هیچ دیدگاه واقع گرایانه نمی گنجد.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، علی اوسط ذاکری: عقلانیت در تصیم گیری نشان از رشد و خیزش به سوی پیشرفت و توسعه بوده و یکی از مهمترین عوامل رسیدن به سعادت در تمام جوامع است،  بالاخص در جوامع در حال توسعه نگاه عقلانی به دور از شبهات احساسی و نفسانی می تواند روند رسیدن به ضریب توسعه را افزایش دهد.

امروز آمل در بحبوبه ی شبهات انتخاب فرماندار، نیاز به تصمیم عاقلانه و مدبرانه به دور از از سلایق شخصی و انگیزه های خود محوری دارد و دست اندر کاران و بالاخص منتخبان مردم نگاهی واقع گرایانه به این امر مهم داشته باشند و دامن زدن به جریانات سیاسی و گروهی، جز از دست دادن فرصت رشد و پیشرفت و قرار نگرفتن در برنامه دولت جدید خواهد بود .

به اقتضای حساسیت زمان مردم نگاه تیزتر و دقیق تر به روند نوع تصمیمات مسئولان و منتخبان خود دارند و نمی شود به صرف برخوردار بودن از قدرت تبلیغاتی به قضاوت صحیح و عادلانه مردم شک کرد.

آنان که در تبدیل آمل به فرمانداری ویژه حساسیت فراوانی به خرج می دادند چگونه رضایت می دهند در این شرایط خاص سیاسی یکسال فرمانداری آمل به صورت سرپرستی اداره شود ؟ در شرایطی که بعضا شرکت های تولیدی و شهرک های صنعتی آمل در بحران و ورشکستگی قرار دارند و متاسفانه با توجه به بی تدبیری مدیران قبلی هر روز به علت عدم توان در تولید، عذر کارکنان و کارگران خود را می خواهند، در شرایطی که باید مدیر شهر با ثبات و اطمینان و قاطعیت پیگیر این گونه بحران باشد متاسفانه تکلیف مدیر و پدر شهر بلاتکلیف مانده است .

در شرایطی که پروژه های نیمه کاره مانده از دولت قبلی باید در برنامه ریزی دولت فعلی کارآمد شود متاسفانه مدیر شهر را مردم این گونه می بیند .

در شرایطی که کشاورزان آملی ماحصل تلاش خود را فقط به بهای ناچیزی دریافت می دارند و بدهکار هزینه های جانبی و واسطه ها هستند و باید بحث ریشه دار برنج در این دولت در یک مدیریت واحد حل شود متاسفانه دست اندر کاران شهرستان این گونه عمل می کنند که انگار نگران این گونه مسائل نیستند .

گفتن دیگر معضلات موجود در شهرستان جز  مصداق "زخم پنهان را مجدد باز کردن" نیست.

مروری به گمانه زنی های صاحبان تحلیل و قلم درخصوص انتخاب فرمانداری در چه مسیری قابل تحلیل است ؟ انتخابات مجلس آینده در این دعوای سیاسی بی تاثیر نخواهد بود. چینش نیروها در مراکز قدرت سیاسی، سیاسیون را به تب و تاب انداخته که مطمئنا نیروهای خودی در مراکز سیاسی مثل فرمانداری و بخشداری ، دهیاری ها و دیگر ادارات می تواند کمک خوبی در میزان آرای آنان در انتخابات باشد.

و مطمئناً تلاش امروز آنان این است که نمی خواهند از این فرصت به اصطلاح طلایی بی بهره شوند و آنان اعتقاد دارند که لایه هایی وجود دارد که می تواند در انتخابات بی تاثیر نباشد و چینش این گونه مهره ها را در برنامه ی انتخاباتی خود مهمترین عامل موفقیت می دانند .

اصرار بر انتصاب فرماندار خودی می تواند یکی از گمانه های طرح شده فوق باشد و این دو را به هم به نحوی مرتبط دانست . جدا از مواضع اعتقادی و سیاسی و با نگاه واقع گرایانه ، هماهنگی و همراهی مدیر شهرستان و استان یکی از مهم ترین دلایل در تدوین برنامه ها سیاست گزاری شهرستان است و چشم پوشی از آن در هیچ دیدگاه واقع گرایانه نمی گنجد.

باید این حق واقعی را به مدیر استان داد که نیروی خود را با سلیقه و میل خود انتخاب کند تا بتواند در راستای برنامه ریزی همه جانبه ی او قرار گیرد.

 تنها توقع مردم این است که به این بلاتکلیفی انتخاب مدیر شهر خاتمه داده و به این وقت کشی و فرصت سوزی پایان داده شود .