دوشنبه 16 دی 1392-22:36

سخنی با مازندیاران

نگذاریم بازندگان انتخابات از مردم انتقام بگیرند

  تلاش گروهی اندک برای ناکارآمد جلوه دادن مدیریت ارشد استان تضعیف دولت تدبیر و امید است و بازی خوردن و بازی کردن در این زمین رانش سیاسی را به دنبال خواهد داشت.


مازندنومه، ایرج نیازآذری: پرسش مهمی که بسیاری از ما با آن روبه رو می شویم این است که کارآمدی چگونه محقق می شود؟ بدون شک پاسخ این پرسش یا به عبارتی شاه کلید آن کلمه پرشمارگان ادبیات سیاسی روز کشور است: "تدبیر".

 آری. اما تدبیر چگونه حاصل می شود؟ تدبیر یعنی درست ترین انتخاب و تصمیم؛ اتخاذ مناسب ترین روش و گزینش راه حل های درست و عقلانی.

در شرایطی که کشور با تحریم و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند به جای چانه زنی موضوعات شخصی و شهری، نگاهی کلان تر به مسائل استان و کشور داشته باشیم.

 راه مازندیاری، همگرایی و هم افزایی است و چگونگی تحقق آن به تدبیر کنشگران و بازیگران زمین سیاست و فرهنگ بستگی دارد.

 در هر نوشتنی یا گفتنی منافع و مصالح عموم مردم یا کلان استان را لحاظ کنیم نه جریان و گروه خویش را.

امروز دولت "تدبیر و امید" به حمایت های بی دریغ و همکاری همه مازندیاران فرهیخته و نیک اندیش نیاز دارد.

 کوبیدن بر طبل اختلاف و چند دستگی جز هدر رفت منابع و منافع حاصل دیگری ندارد. حال این فرد در هر لباس که می خواهد باشد فرقی ندارد.

 همچنین قهرمان بازی و قلمفرسایی که منجر به فرسایش نیرو و توان مسئولان شود نیز بازی باخت باخت است. 

از نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و نمایندگان ساعی مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم با تشکیل یک "لویی جرگه" زمینه همدلی و هم آوایی استانی را بیش از پیش فراهم کنند. 

استانداری مازندران به اتفاق ائمه جمعه و مجمع نمایندگان با همکاری اصحاب رسانه روند تعاملی و حل تعارضات را از طریق گفتگو مدیریت نموده و نگذارند بازندگان انتخابات از مردم انتقام بگیرند.

تلاش گروهی اندک برای ناکارآمد جلوه دادن مدیریت ارشد استان تضعیف دولت تدبیر و امید است و بازی خوردن و بازی کردن در این زمین رانش سیاسی را به دنبال خواهد داشت.

نمی توان انتظار داشت در شرایط نامناسب اقتصادی و اعتباری و دوره انتقال دولت، شق القمر مدیریتی اتفاق بیفتد. باید به مدیران استان فرصت داد تا برنامه های خود را در فرصت مقتضی عملیاتی کنند.  

 دفاع نگارنده از کلیت مدیریت ارشد استان به معنای نبود اشکال در برخی روندها و تصمیمات نیست. بلکه معتقدم نقد دلسوزانه با هیاهو تفاوت دارد. بر همین اساس انتظار مردم "روحانی خواه" از بدنه اجرایی دولت در استان نمایش عملی کارآمدی با حسن تدبیر و درایت مبتنی بر عقلانیت است.

همچنین اتخاذ روش کارآمد و طرحی برای مشارکت نهادمند و سازمان یافته مردم، تشکل های مردم نهاد و شوراها در روندهای اجرایی زمینه همگرایی و تعامل مردم و مسئولان را نهادینه می سازد.

استانداری مازندران تلاش کند از طریق برنامه های مشارکت محور کارویژه های دولت تدبیر و امید را با حضور مردم عملیاتی نماید.

در مقالات و مجال های پیشین در قالب طرح "نهادسازی" و "نهادمندی" خواستار تشکیل "شورای راهبردی" برای توسعه استان شدم.

 با اینکه می دانم حجم برنامه های جاری استان فراوان است اما استدعای این قلم از استاندار محترم مازندران میدان داری تشکیل نشست بزرگان است. نشستی همگرایانه و مشارکت محور با این پرسش که : چگونه می توانیم در روند توسعه استان مازندران نقش آفرینی کنیم؟