چهارشنبه 25 دی 1392-13:27

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی:

باید تلاش کرد از جشن های دهه فجر بهره برداری سیاسی نشود

امام جمعه میاندورود گفت: افرادی خواسته یا ناخواسته از طریق مطبوعات و یا نطق های متفاوت دائما کاری می کنند که بر طبل اختلاف کوبیده شود.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سید مجتبی رسولی جویباری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود اظهار داشت:دامن زدن به اختلافات از توطئه های دشمنان است.

وی با بیان اینکه اختلاف موجب فشل شدن برنامه های کشور می شود، افزود:هفته وحدت باید بهانه ای شود تا روحیه اتحاد و همدلی در بین مردم در همه زمینه ها ترویج شود.

 امام جمعه میاندرود ضمن تبریک به فرماندار جدید این شهرستان اظهار داشت:خوشحالیم که عزیزی با اندیشه ای بسیارخوب و با سابقه ای روشن -که از یادگاران جبهه و جنگ است- سکان هدایت این شهرستان را به عهده گرفته است و امیدواریم تا با تلاش های ایشان روحیه وحدت و همدلی در منطقه تقویت شود.

وی به لزوم پرداخت وحدت در مسایل مرتبط با امت اسلام و همچنین در حوزه مسایل سیاسی داخل کشور تاکید کرد و گفت:یکی از دغدغه های جدی ما حفظ روحیه وحدت و همدلی است.

 رییس شورای فرهنگ عمومی میاندرود با بیان اینکه افرادی خواسته یا ناخواسته از طریق مطبوعات و یا نطق های متفاوت دائما کاری می کنند که بر طبل اختلاف کوبیده شود، افزود:آنچه نیاز امروز کشور و جامعه است حفظ وحدت بین مردم است .

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر احزاب و گروه های سیاسی با وزیر کشور، گفت:این دوستان وقتی با هم می نشینند حرفهای شیرین و خوشایند می زنند اما وقتی بیرون می روند هر کس داد خود را می زند.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد:متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم افراد، گروه ها و احزاب سیاسی را همدل و همراه کنیم و باید تلاش کرد تا به نقطه مطلوب رسید.

 وی با بیان اینکه روی کار آمدن دولت جدید به معنای نفی خدمات دولت های گذشته و یا نادیده گرفتن فعالیت های مسئولان نظام نیست، افزود:اخلاق اسلامی حکم می کند که وحدت داخلی را حفظ کنیم.

 امام جمعه میاندورود گفت: دو معیار قرآن و دین اسلام و حکومت دینی بر مبنای ولایت فقیه اگر در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

 وی به اختلاف سلیقه در برخی مسایل سیاسی در کشور هم اشاره ای کرد و گفت:اگر قوه ای در کشور تنها حرف خود را بزند، جامعه از خط و محور اصلی خود فاصله می گیرد.

رسولی به مبدا آغاز اختلاف بین مکتب و مذهب در قبل و بعد از رحلت رسول مکرم اسلام هم اشاره ای کرد و گفت:متاسفانه افرادی که آن روز با ادله و انگیزه های شخصی محور حرکت را عوض کرده اند، امروز هم با همان تفکر در جامعه حضور دارند.

وی ادامه داد:هر چه این فاصله بیشتر شود افراد نشانه دار و مارک دار هم در جامعه بیشتر می شوند و کشور از هدف اصلی خود دور می شود.

خطیب جمعه سورک همچنین به در پیش بودن ایام مبارک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت:باید دقت بیشتری شود که فرصت طلبان سوء استفاده نکنند.

وی ادامه داد:با توجه به آغاز به کار دولت جدید و حرف و حدیث های بسیاری که وجود دارد، باید تلاش کرد تا مبنایی ترین جشن مردم توسط عده ای مورد بهره برداری سیاسی و جناحی قرار نگیرد.

 امام جمعه میاندرود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از ارزشهای معنوی شهرستان برای شناسایی آن استفاده کرد گفت:اینکه در شب عملیات کربلای چهار، 40 نفر از رزمندگان میاندورودی و سورکی وصیت نامه دسته جمعی بنویسند و هشت نفر از آنها هم در این عملیات شهید و با هم تشییع شوند، اتفاق نادری در کشور و تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی است.

حجت الاسلام رسولی این کار بدیع و منحصر به فرد را شایسه قدردانی دانست و گفت:باید این اتفاق را به عنوان نمادی برای شهر سورک و پیشانی شهرستان میاندرود در نظر گرفت.

 وی ابراز داشت:لازم است تا روستاهایی هم که دارای جشن های بزرگ در راستای احیای ارزشهای فرهنگی هستند احصا و برای نماد سازی آن اقدامات بعدی در شورای فرهنگ عمومی اتخاذ شود.

* قادری: مدیران از پرداختن به حاشیه ها خودداری کنند

 ارسطو قادری -فرماندار میاندرود- هم در این جلسه با مهم خواندن شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت:این جلسه حساسیت های خاص خود را دارد و باید تلاش کرد تا تصمیم هایی گرفته شود که به فرهنگ شهر و مردم آسیب نزند.

 وی شاکله اصلی این جلسه را در راستای ترویج ارزشهای دینی عنوان کرد و گفت:مصوبات این شورا باید به گونه ای باشد که با پذیرش و اقبال عمومی همراه شود.

فرماندار میاندورود به تدبیر امام جمعه محترم شهرستان در این خصوص اشاره کرد و گفت:نباید به گونه ای عمل شود که دستگاهی جهت کمک به ارزش های دینی دست به کاری بزند که اعتراض دستگاه های دیگر و مردم را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد:ممکن است دستگاه ها ممکن است در بحث های سیاسی و اجتماعی نظرات مختلفی داشته باشند اما بحث ها نباید به گونه ای باشد که مدیریت زیر سوال برود، چرا که ما آمده ایم تا مردم را نجات دهیم.

قادری به مدیران توصیه کرد که از پرداختن به حاشیه ها پرهیز کنند و موضوعات را فراتر از حاشیه ها ببینند.

وی تصریح کرد:در راستای ترویج و نشر فرهنگ و ارزشهای انقلاب در خدمت نظام و رهبری و در این جلسه هم تابع امام جمعه محترم هستیم.