پنجشنبه 26 دی 1392-19:53

امام جمعه میاندورود:

نباید به بهانه های واهی، سلایق مختلف را منکوب کرد

گزارش+عکس مازندنومه از جشن بزرگ هفته وحدت در میاندرود


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز جشن بزرگ هفته وحدت در شهرستان میاندرود با حضور امام جمعه، فرماندار،شهردار سورک، مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی، روحانیان ،دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا، خانواده های معظم شهدا و عموم مردم در تالار فاطیمای شهر سورک برگزار شد.

 حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در جشن وحدت شهرستان میاندرود اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص)فصل مشترک تمام ادیان و مذاهب است.

وی با بیان اینکه ما مذهب جدای از مکتب در اسلام نداریم، افزود:متاسفانه در زمان خود حضرت رسول عده ای برای به چالش کشیدن مکتب به دنبال ایجاد تفرقه بودند.

 وی به دسیسه این افراد برای ایجاد شکاف بین امت پیامبر اشاره کرد و گفت:اصطلاح ناصحیح شیعه و سنی حاصل حرکت داعیه داران اسلام بر اساس طرح و نقشه دشمنان بوده است.

 امام جمعه میاندرود با تاکید بر اینکه استکبار نه دوستدار شیعه و نه دوستدار اهل سنت است گفت:دشمنان به غیر از منافع خود به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنند و شیعه و سنی بهانه ای است که دنیای اسلام را به چالش بکشند.

 *نباید به بهانه های واهی سلایق مختلف را منکوب کرد

خطیب جمعه سورک ابراز داشت:انسان ها به دلیل حضور مناطق، قبایل و طوائف مختلف در کشور ، سلایق مختلفی دارند و نباید به بهانه های واهی این سلایق را منکوب کرد.

 وی تنها راه نجات امت اسلام و کشور را پرهیز از تفرقه و جدایی دانست و گفت:چنگ زدن به حبل متین ، قرآن و همچنین اطاعت از ولی فقیه در عصر غیبت از عوامل وحدت در جامعه اسلامی است.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه باید از سرنوشت کشورهایی که در گذشته انقلاب کردند و با هم نساختند درس عبرت گرفت گفت:اجازه ندهید بذر تفرقه دشمن جوانه بزند و شعله اختلاف افروخته شود.

 حجت الاسلام رسولی وحدت را شعار قرآنی دانست و اظهار داشت:منظور از وحدت تنها وحدت بین شیعه و سنی نیست بلکه در داخل کشور نیز احزاب و گروه های مختلف سیاسی باید با هم وحدت داشته باشند.

 *ملاک وحدت بین احزاب، دین و اطاعت از ولی فقیه است

 وی اختلاف سلیقه بین احزاب سیاسی را در کشور امری بدیهی و طبیعی دانست و تصریح کرد:هر حزب و گروهی در کشور دارای اساسنامه و مرامنامه خاصی است اما باید بدانیم که در وحدت بین احزاب باید ملاک دین و ولی فقیه باشد.

 خطیب جمعه سورک جدایی از این محور را باعث تشتت و اختلاف دانست و گفت:جدایی از این محور منجر به انحراف از مسیر اصلی خواهد شد.

حجت الاسلام رسولی به آزادی بیان در بین احزاب و گروه های سیاسی هم اشاره کرد و گفت:باید با بها دادن به گروه های سیاسی ، حضور احزاب در جامعه جان بگیرد و در صحنه های مختلف شاهد فعالیت این حزب های سیاسی باشیم اما ملاک تمام این فعالیت ها باید ولایت فقیه باشد و اگر روزی به این محور جسارت شود آن حزب منکوب و منفور ملت ایران خواهد بود.

 وی با تشریح سابقه انقلابی برخی از احزاب و گروه های سیاسی در کشور عنوان کرد: مردم ما انقلاب کردند تا حکومت اسلام مستقر شود و فعالیت احزاب حاضر در کشور هم بر همین مبناست و سابقه تاریخی این احزاب همین مطلب را تایید می کند.

 خطیب جمعه سورک ادامه داد:این احزاب بیگانه از نظام نیستند که هر کس رسید چوب حراج به نفع حزب و گروه خود بر آنها بزند بلکه انجام اینکار موجب شادی دشمنان نظام و انقلاب می شود.

* نباید بر سر هر موضوع ناچیزی علم مخالفت برداشت

وی با بیان اینکه اولین گروهی که به دنبال سود سیاسی بردن از اختلاف بین احزاب در کشور است دولت امریکا است افزود:دشمن اگر شاخ و بال بگیرد پس از له شدن یک حزب به دنبال احزاب دیگر هم خواهد رفت، چرا که دشمن تنها به فکر تامین منفعت خود است.

 حجت الاسلام رسولی به لزوم داشتن سعه صدر در مناسبات سیاسی در کشور تاکید کرد و ابراز داشت:نباید بر سر هر موضوع ناچیزی علم مخالفت برداشت بلکه باید روی خوش نشان داد و بر سر یک سفره با در نظر گرفتن مشترکات سیاسی و اعتقادی با هم گفتگو کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین نقشه های دشمن ایجاد اختلاف و از بین بردن وحدت در کشور است گفت:هر قدمی که برای اختلاف در کشور،استان و شهرستان برداریم تنها در راستای دشمن شاد کردن است.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت:اگر یک شهرستانی با شهرستان دیگر بر سر جزیی از یک منطقه یا یک اداره ای به جان هر بیفتند و به هم هتاکی کنند، کار به جایی نمی رسد چرا که مردم از بد و بیراه گفتن ها بیزارند و زندگی راحت و امنیت می خواهند.

 *مردم برای استقلال خود احترام قائل اند/از برخی سایت ها تعجب می کنم

 وی با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده توسط بعضی سایت های معلوم الحال در استان اشاره کرد و گفت:بنده تعجب می کنم از بعضی از افراد و سایت ها و مطبوعات که آتش بیار معرکه هستند و حرف های بی ربط را به هم ربط می دهند تا به مطامع سیاسی خود برسند.

 امام جمعه میاندرود ادامه داد:چرا برخی افراد حرف هایی عنوان می کنند و تهمت هایی را به برخی مسئولان شهرستانی می زنند که مردم ناراحت شوند؟این ها کسانی هستند که اگر حرفی می زنند نه به خاطر طعنه زدن بلکه برای رسیدن به اهداف سیاسی خودشان است.

 وی تاکید کرد:اگر مردم شهرستان میاندرود به استقلال رسیدند، برای استقلال خود احترام قائل اند و این راه قانونی که برای مردم در راستای استقلال شهرستان باز شده است برای مردم محترم است.

 امام جمعه میاندرود گفت:این راه قانونی تا انتها باز خواهد ماند و امیدواریم که قانون برای همه قابل احترام باشد.

* قادری: ما آمده ایم تا مردم را نجات دهیم

 ارسطو قادری –فرماندار میاندرود-هم در این مراسم اظهار داشت:مردم در 24 خرداده ماه خط مشی کلی نظام را مشخص کردند .

 وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر شعار تدبیر و امید دکتر روحانی با استقبال مردم روبرو شده است افزود:بنده هم در راستای اجرای سیاست های کلی دولت و شعار اعتدال گرایی دولت دست یاری به سوی همه افراد،احزاب و گروه های سیاسی دراز می کنم.

قادری ادامه داد:سعی خواهم کرد تا تندروی ها و کند روی ها را در قالب شعار اعتدال تعدیل کنم، چرا که ما آمده ایم تا مردم را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه کارهای زخمی شده بسیاری در شهرستان وجود دارد افزود:بنده آمده ام تا نیروهای انقلابی وفادار به نظام را در این منطقه احیا کنم و با همیاری و همکاری همه سلایق سیاسی شهرستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

 فرماندار میاندرود به لزوم پایبندی افراد به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اطاعت از ولی فقیه تاکید کرد و گفت:اگر جمهوریت نظام نباشد اسلام دچار آسیب است و اسلام هم بدون جمهوریت دچار خدشه جدی است.

وی این اصل اساسی را عامل وحدت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد:برداشت ها از این مقوله متفاوت است اما همه نظرات در راستای پایداری جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا و ارزشهای انقلاب است.

قادری با بیان اینکه همه احزاب و گروه ها باید در چارچوب قانون فعالیت کنند، افزود:درهای اداره به روی همه سلایق سیاسی در شهرستان باز است و همه باید پای کار بیایند و در آبادانی شهرستان سهیم باشند.

 وی با تقبیح دخالت سیاست در امور و سیاسی کاری در امور اجرایی تصریح کرد: دخالت مواضع سیاسی در کار اجرایی صحیح نیست و به هیچ اداره ای هم اجازه ی چنین کاری نخواهم داد.

فرماندار میاندرود از وعده های داده شده به مردم خبر داد و گفت:سعی می کنم با اعتدالگرایی در عرصه های مختلف ورود پیدا کنم و در این راه از همه نیروهای انقلاب درخواست می کنم تا با ایجاد رفاقت کمک کار فرماندار باشند.

 وی با بیان اینکه به مشاوره همه نیروهای انقلاب و سلایق مختلف سیاسی نیازمند است افزود:برای توسعه و پیشرفت نیازمند وحدت هستیم.

قادری تاکید کرد:نباید به دنبال جنجال های سیاسی بود و مشاجرات و درگیری به راه انداخت بلکه هر دستگاهی باید در جایگاه خود به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه در یکماهی که به شهرستان آمده فشارهای سیاسی بسیاری را تحمل کرده، افزود:همه این فشارها را به خاطر مردم تحمل می کنم و از همه مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی می خواهم تا در راه توسعه میاندرود کمک کار بنده باشند.

 لازم به ذکر است در این مراسم و قبل از سخنرانی فرماندار میاندرود، کلیپی از فعالیت 100 روزه دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید پخش شد .