شنبه 28 دی 1392-7:50

دلاور بزرگ نیا مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی شد

 طی حکمی از سوی دکتر محمدعلی نجفی، دکتر دلاور بزرگ نیا به مدت دو سال به سمت مدیرعاملی شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی منصوب شد.


مازندنومه: مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم وجدید شرکت  توسعه ایرانگردی و جهانگردی چهارشنبه گذشته با حضور مدیران و کارکنان شرکت و تعدادی از مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و طی آن دلاور بزرگ نیا  جای میروالا اسماعیلی را گرفت.

در بخشی از حکم رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برای بزرگ نیا چنین آمده:« به استناد ماده 19 اساسنامه شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی و صورت جلسه 2/9/92 هیئت مدیره با توجه به تعهد، تخصص و شایستگی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان مدیر عامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی به مدت 2 سال منصوب می شوید.»

خاطرنشان مي کنيم دلاور بزرگ نيا متولد 1342 قائم شهر است و از آکادمي علوم تاجيکستان (وابسته به آکادمي علوم روسيه) دکتراي تاريخ دارد.او از دانشگاه تاجيکستان هم دکتراي حقوق دارد. 

در سوابق مديريتي بزرگ نيا مديرکلي فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران، مديرکلي ميراث فرهنگي وگردشگري استان، دبير کميته علمي وگردشگري ستاد تبليغات و امور نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري کشور و رييس باغ موزه هنر ايراني(وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران) وجود دارد.

شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی اهدافی را هم چون: برنامه ریزی و توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری از قبیل مراکز اقامتی، اردوگاه گردشگری (کمپینگ ) و حمام های آب معدنی ، مجتمع های خدماتی – رفاهی بین راهی، مناطق نمونه گردشگری ، مجتمع های سیاحتی و تفریحی، تأسیسات و تجهیزات جابجایی گردشگر بر مبنای سیاستهای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و اجرای طرحها و پروژه ها از طریق عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران صلاحیت دار، نیز انعقاد قرارداد در زمینه فعالیت های شرکت با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، همین طور تحصیل و تملک اراضی و املاک مورد نیاز طرحها و پروژه ها و مشارکت با بخش غیر دولتی به منظور انجام کلیه طرحها و پروژه ها و انجام خدمات تخصصی و پژوهشی ، مطالعات و مهندسی  را دنبال می کند.

انجام تمهیدات لازم به منظور مشارکتهای بخش غیر دولتی و شهرداریها در توسعه صادرات محصولات صنایع دستی و توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری، انجام کلیه امور محوله از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به عنوان بازوی اجرایی سازمان و تهیه بسته های سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری و واگذاری آن به سرمایه گذاران جهت اجرا  نیز از دیگر هدف های این شرکت است.

 شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی به موجب تبصره 2 ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1386 با شماره 311778 به ثبت رسیده است.