شنبه 5 بهمن 1392-21:59

پول، پول ، پول، دیگر هیچ!

نامه حسین اسلامی به اعضای محترم شورای شهر ساری/ پول، پول ، پول، دیگر هیچ ، فرهنگ؟ تاریخ؟ مسوولیت؟ آبرو؟ حیثیت؟ آگاهی؟ تازه، اوقاف ساری با وجود صدها نفر از ورثه ی واقف چنین جسارتی کرد


مازندنومه، حسین اسلامی ساروی: ایـن نامـه را نـه از روی دادخـواهی و نـه از روی شِکوه و گلایه، و نه به جهت خبر رسانی تقدیم می کنم؛ بلکه می خواهم به عنوان یک سند تاریخی در کارنامه ی زندگی سیاسی شما و زندگی اجتماعی من ثبت شود که آیندگان بدانند ، شما مسوول بودید، عضو شورای شهر ساری بودید و من یک شهروند معمولی، و شما آگاه شده بودید، در جریان قرار داشتید که در زمان مسوولیت شما، تنها اثر تاریخی و ثبت ملّی شده وسط شهر ساری که هنوز کاملاً عمداً ویران نشده بود. یعنی حمام تاریخی و ثبت ملّی شده حاج درویش علی در میدان ساعت ساری را از طرف شهرداری ناحیه 2 ساری مجوز ساخت و ساز تجاری دادند.  یعنی شما سکوت کردید که در این مرکز تاریخی مغازه سازی کنند!! شما سکوت کردید!

  اوقاف ساری غیر قانونی این ساختمان تاریخی را که 40سال است حمام نیست فقط برای سی صنّار پول به اجاره به عنوان حمّام داده است! در شرایطی که حمّامی در کار نبود و نیست. و این اجاره دار به امید اینکه این حمّام را مخروبه کند ، و با اطمینان از بسته بودن چشم اوقاف و میراث، ده ها بار در ورودی قفل زده حمام را باز کرد که مجمع معتادان و جای ریختن زباله بشود، تا بتواند به امروز برسد.

و امروز با همکاری میراث که فقط هنر تبدیل کردن مازندران به مرکز ویلا داریم ... و..... را دارد و همکاری اداره اوقاف ساری که دید نمی شود از این مخروبه یک بساطی بسازد که برایش پول درآورد!! کار دیگر کرد. و حالا به مبارکی و روشنی چشم شما سه باب مغازه می شود که آقای... میلیاردی از زحمات سی ساله خودش استفاده کند و اوقاف هم در پیشگاه خدا و خلق خدا سرفراز شود که از این مخروبه سه باب مغازه ساخته که ماهانه اجاره هم بگیرد ، این هم یک نوع مدیریت فرهنگی است .

پول، پول ، پول، دیگر هیچ ، فرهنگ؟ تاریخ؟ مسوولیت؟ آبرو؟ حیثیت؟ آگاهی؟ تازه، اوقاف ساری با وجود صدها نفر از ورثه ی واقف چنین جسارتی کرد.

چه مثلث  شومی شدند این میراث و اوقاف و شهرداری ناحیه 2 ساری. من این روز شوم و این واقعه ی شوم را به خودم تسلّیت می گویم .

خدا مازندران را از  شرّ این نا آگاهی ها نجات دهد. یعنی از اوقاف هم که تابلوی امور خیریه دارد باید بنالیم؟ این شد خیر اوقاف به مردم؟ شهرداری که خودش باید مراقب باشد حالا چه کنیم؟ میراث هم که هیچ وقت فرهنگی نبود. و اعضای محترم شورای شهر که  شما هم به خواب رفتید ؟ چرا؟