پنجشنبه 10 بهمن 1392-6:12

طنین صدای شهرام ناظری در ساری/ طلسم شکسته شد

گزارش+عکس مازندنومه از کنسرت شهرام ناظری در ساری


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: شامگاه چهارشنبه نخستین شب کنسرت موسیقی شهرام ناظری در سالن سید رسول حسینی ساری اجرا شد. برگزاری این کنسرت برای این خواننده معروف هم جالب توجه بود.

ناظری قبل از برگزاری کنسرت، دقایقی را به صحبت پرداخت و گفت: بعد از سالیان سال، طلسم برگزاری کنسرت در ساری شکسته شد، در اکثر شهرهای کشور و همچنین گیلان و بعضی شهرهای مازندران کنسرت اجرا کرده بودم اما عجیب بود که در ساری هیچ وقت نمی‌شد کنسرت برگزار کنم؛ حتی جاهایی مثل ارومیه که برگزای کنسرت خیلی سخت است، من کنسرت داشتم، اما در ساری انجام نشده بود.

شوالیه آواز ایران ادامه داد: برگزاری این کنسرت را به فال نیک می‌گیریم، هرچند که شرایط مناسبی از نظر کنسرت و سالن نیست اما امیدواریم با موج جدیدی که در کشور به وجود آمده، کمی به فکر مردم باشند و سالن شایسته برای برگزاری موسیقی، درست کنند که هم مردم بتوانند راحت و با امکانات و صندلی خوب برای حضور در کنسرت بیانید و هم ما موزیسین‌ها مشکل نداشته باشیم. این سن، خیلی مشکل دارد و ما در سطح خیلی بالاتری از مخاطبان قرار گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: یک ساعت است که پشت سن، ایستاده‌ایم، تاخیر در برگزاری برنامه تقصیر ما نیست، من هر وقت در برنامه‌هایم تاخیر داشته باشم عذرخواهی می‌کنم. ما سر وقت آمدیم، شاید سالن در جای مناسبی از  شهر قرار نگرفته که این مشکلات به وجود آمده است.

ناظری تصریح کرد: امیدواریم نه در 50 سال دیگر بلکه ظرف یکی دو سال آینده، سالن مناسبی در شان مردم و موسیقی ملی ایران ساخته شود که به آرزوی دیرینه خود برسیم، سال‌ها است فریاد می‌زنیم که سالن خوب بسازید اما تاکنون انجام نشده است.

وی با بیان این که پشت سن، سرد بود و من با پالتو روی سن آمدم و اگر اجازه بدهید پالتویم را درمی‌آورم، افزود: برنامه‌های ما در 2 بخش است، اجرای شاهنامه و مولوی در بخش نخست و آثار ماندگار هم در بخش دوم  اجرا می‌شود.

ناظری ابتدا داستان ضحاک و کاوه آهنگر را اجرا کرد و بعد از آن گفت: شاهنامه باید به صورت اپرا باشد یا اینکه نقال و راوی می‌خواهد، برنامه‌ریزی عظیمی نیاز است، اما من نقش‌های مختلف را خودم بر عهده می‌گیرم که برای من سنگین است. شاید در آینده که به وضع موسیقی، بیشتر رسیدند، گروه بزرگی داشته باشیم و این مجموعه را تهیه کنیم.

شهرام ناظری سپس اثر مولوی را اجرا کرد.

بعد از این اجرا، شهرام ناظری اظهار داشت: از نظر آکوستیک صدا، سالن، خیلی ما را اذیت کرد. اگر صدا گاهی خوب نبوده عذرخواهی می‌کنم. شاید ما باید در وسط قرار می‌گرفتیم و جمعیت دورتا دور می‌نشستند اما این سالن برای کشتی تعبیه شده که در وسط تشک قرار گیرند. اسم کشتی را آوردم و یاد جهان پهلوان تختی افتادم. 17 بهمن در مراسم بزرگداشت تختی حضور می‌یابم و به یاد این مرد بزرگ، برنامه اجرا می‌کنم.

وی بعد از این سخنان، گفت: می‌خواهم اثر "راست بگو نهان مکن" را اجرا کنم. شاید به در جامعه ما هم بخورد.

شهرام ناظری در پایان هم قطعه "آتش در نیستان" را اجرا کرد.

وی بارها مورد تشویق گرم حاضران قرار گرفت و به ابراز احساسات مخاطبان، پاسخ داد.

  شهرام ناظری پنجشنبه و جمعه هم در ساری به اجرای کنسرت موسیقی می‌پردازد.