پنجشنبه 17 بهمن 1392-23:52

در نمایشگاه کتاب(5)

بزرگ نیا: مردم کتاب را دوست دارند

دلاور بزرگ نیا: حضور پررنگ مردم، نشان‌دهنده بالندگی فرهنگی استان است/شعبان رستمی: کتاب به فکر انسان، چهارچوب می‌دهد


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: دلاور بزرگ‌نیا در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب، تلاش قابل تحسینی است و انتظار همه علاقه‌مندان به کتاب هم، برگزاری چنین رویدادهایی به مناسبت‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بسیار خرسند هستم که زمان برگزاری نمایشگاه کتاب مازندران در تقویم شرکت فرهنگی نمایشگاه‌های ایران، دارای تقویم ثابت است، گفت: حضور ناشران در نمایشگاه کتاب استانی غنیمت شمرده شود و دوستداران کتاب از این فرصت استفاده کنند.

بزرگ‌نیا ادامه داد: آن قدر به کتاب علاقه‌مندم که تعداد مخاطب برای من چشمگیر نیست و خوشحالی‌ام از حضور در این فضا و دیدن تازه‌های نشر است.

مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه حضور پررنگ مردم، نشان‌دهنده بالندگی فرهنگی استان است، افزود: شهروندان به کتاب علاقه‌مند هستند.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های اعتقادی من، ارزش‌گذاری در مورد توجهات فرهنگی برای خدمت به علاقه‌مندان کتاب است.

  * کتاب، انسان را متفکر می‌کند

شعبان رستمی در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت: کتاب‌های خوبی در بخش‌های تاریخی، اجتماعی، حقوقی و ... ارائه شده است.

 

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب باید درباره اهمیت و نقش کتاب در زندگی توضیحات کافی ارائه شود، افزود: امروز خیلی‌ها جواب سوالات خود را از اینترنت پیدا می‌کنند و تصور می‌کنند چرا باید کتاب بخوانند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه تفاوت کتاب خواندن و دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت، بیان نشده است، گفت:‌خواندن کتاب باعث می‌شود علم، درونی شود.

وی با بیان اینکه دانش بیشتر، اخلاق و تواضع را به همراه دارد، تصریح کرد: کتاب به فکر انسان، چهارچوب می‌دهد و سوال‌های حاشیه‌ای را هم پاسخگو است اما اینترنت این ویژگی را ندارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه کتاب، انسان را متفکر می‌کند، یادآور شد: اینترنت به صورت سطحی به سوالات انسان پاسخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اهل کتاب هستند و مزه مطالعه را درک دره‌اند باید اهمیت کتاب را برای نسل جوان، بیان کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: فقط وظیفه مسئولان ارشاد نیست که به توضیح اهمیت کتاب بپردازند، هر کسی که نقش کتاب را درک کردند باید به این کار اقدام کنند.

رستمی با اشاره به اینکه امروز، کمتر در این زمینه تحلیل صورت می‌گیرد، گفت: در گذشته، جز کتاب چیزی نبود و اهمیت آن را درک می‌کردند اما امروز، رقبای زیادی برای کتاب پیدا شده است. 

*خبر مرتبط:

از ترانه و زبانزد تا شعر و آیین

دیدار کودکان با کتاب

قطره ای از دریای کتاب

 برای فرهنگ کار کنیم