يکشنبه 20 بهمن 1392-10:26

تحلیل گر و نویسنده مازندرانی:

هر دو طیف سیاسی به فکر مچ گیری از هم هستند

دکتر سیف الرضا شهابی گفت:به کار بردن یک واژه از سوی رییس جمهوری دلیل نمی شود که مخالفان از آن سوء استفاده کنند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی وهنری، محمد اسماعیل بخشی سورکی: دکترسیف الرضا شهابی  در بازدید از نمایشگاه کتاب استان مازندران اظهار داشت: به دلیل اینکه در سال های قبل از نمایشگاه بازدید نکردم، نمی توانم مقایسه ای داشته باشم.

وی با بیان اینکه در حدود قیاس خودم نمایشگاه قابل قبولی است، افزود:انتشارات زیادی در نمایشگاه حضور دارند و کتاب های متنوع و خوبی هم موجود است.

 این نویسنده مازندرانی با بیان اینکه اگر محل نمایشگاه به شهر نزدیکتر بود، استقبال مردم بیشتر می شد، افزود: بسیاری از مردم به دلیل نداشتن وسیله نقلیه و یا نداشتن فرصت کافی برای آمدن به این مکان از فیض بهره برداری محروم می مانند.

 وی کتاب و فرهنگ کتابخوانی در کشور را غریب دانست و گفت: متاسفانه امر کتابخوانی در کشور ما مرسوم نیست و بیشتر از فرهنگ مطالعه، فرهنگ شفاهی رواج دارد.

 شهابی با اشاره به اینکه قیمت کتاب ها گران است، افزود:اما این گرانی در قیاس با خیلی از کالاهای دیگر خیلی بالا نیست.


 وی خوبی کتاب را قابل استفاده برای فرد، خانواده و دوستان دیگر انسان دانست و گفت:کتاب اطلاعات شما را افزایش می دهد و بنده اعتقاد دارم بخشی از هزینه های زندگی باید صرف خرید کتاب برای خانواده شود.

 این مبارز سیاسی قبل از انقلاب ابراز داشت:به دلیل آموزش غلط در دوران کودکی امروزه بیشتر مردم با خواندن چند صفحه کتاب خسته می شوند در حالی که اگر یک ساعت هم حرف بزنند خسته نمی شوند و این به دلیل رواج فرهنگ شفاهی به جای فرهنگ مطالعه در کشور ماست.

*رییس جمهوری خونسردتر باشد

 وی در بخش دیگری از اظهارت خود در خصوص سخنرانی اخیر دکترروحانی و سر و صدای برخی رسانه ها و مطبوعات اظهار داشت: رییس جمهوری به هرحال باید خونسردتر با مسایل برخورد کند.

 این تحلیل گر مسایل سیاسی افزود: یکی از انتقادات به آقای احمدی نژاد این بود که در سخنرانی ها از کلماتی استفاده می کرد که در شان ریاست جمهوری ایران نبود و به همین علت انتظار از ریئس جمهور به عنوان یک حقوقدان و کسی که لباس روحانیت به تن دارد ، این است که در انتخاب واژگان دقت بیشتری داشته باشد.

 شهابی ادامه داد:اما به کار بردن یک واژه هم دلیل نمی شود که مخالفان از آن سوء استفاده کرده، هیاهو به پا کنند، بلکه باید دقت داشت که اگر این روند و به کار بردن این کلمات ادامه یابد آن وقت مورد مخالفت قرار گیرد.

وی ابراز داشت: متاسفانه در جامعه ما هر دو طرف بیشتر به فکر مچ گیری از هم هستند و منتظرند طرف مقابل کوچکترین خطایی را مرتکب شود تا آن را تابلو کنند.

 شهابی با بیان اینکه احزاب و گروه های سیاسی باید انصاف را رعایت کنند، افزود:همه باید به فکر منافع ملی و مصالح اجتماعی باشند و امنیت جامعه را مد نظر قرار دهند.

 وی ادامه داد:اگر قرار باشد فرهنگ لمپنی چه از طرف اصلاح طلبان و چه از طرف اصولگراها در جامعه رشد یابد، جامعه دچای بیماری می شود که درمانش مشکل است.

 نویسنده کتاب تاریخ احزاب سیاسی در مازندران اظهار داشت:اکنون بهترین زمان برای درمان این بیماری است و آنهایی که در معرض دید قرار دارند باید در صحبت ها ادب و اخلاق را به جامعه آموزش دهند.