سه شنبه 22 بهمن 1392-23:18

بازیگر قائم شهری فیلم رستاخیز:

من جعفربن عقیل بودم

گفت و گوی مازندنومه با تنها بازیگر مازندرانی فیلم موفق «رستاخیز»+عکس


 

مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: با رضا اکبری –هنرمند جوان قائم شهری- که در فیلم سینمایی«رستاخیز»  به کارگردانی احمدرضا درویش نقش آفرینی کرده، لحظاتی بعد از موفقیت این فیلم و درو کردن جایزه های سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت و گو کردیم.

اکبری که در برج میلاد و مراسم اختتامیه فیلم فجر حضور داشت، ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت این اثر فاخر گفت: من در فیلم سینمایی رستاخیز نقش جعفربن عقیل را بازی کردم که برادر مسلم بن عقیل است و علاوه بر این، یکی از دستیاران احمدرضا درویش هم بودم.

وی با بیان این که این پروژه بزرگ از بهمن ماه 88 کلید خورد و دی ماه 89 به پایان رسید، افزود:کارهای پس از تولید این فیلم 1/5 سال به طول انجامید که بیشتر آن در کشور انگلستان انجام شد و در نهایت در جشنواره امسال فجر به نمایش درآمد.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: ما برای تصویربرداری این فیلم 7 ماه در بم و  2 ماه در پرند تهران بودیم که کعبه را در این منطقه ساختند، هم چنین 18 روز در کاروان سرایی در شاهرود و چند روز هم در شهرک سینمایی فیلم برداری داشتیم.

بازیگر نقش جعفربن عقیل در فیلم رستاخیز تصریح کرد: من نقش یکی از جوانان بنی هاشم را بازی کردم که برادر مسلم بن عقیل بود و در روز عاشورا دلیری ها کرد و پا به پای امام حسین(ع) جنگید.

 وی با اشاره به این که از نقش آفرینی در این فیلم به یادماندنی خوشحال است، افزود: چند روزی که از بازی من گذشت، آقای درویش مرا به عنوان یکی از دستیاران خود نیز انتخاب کرد.

اکبری یادآور شد: آقای احمدرضا درویش – کارگردان این فیلم – به حس و حال بازیگر، نظم، توانمندی آن ها و نگاه و دلبستگی عوامل به کار توجه خاصی داشت و بر همین اساس به برخی جوان ها از جمله خودم بسیاراعتماد کرد و من علاوه بر بازیگری، دستیار کارگردان هم بودم.

این بازیگر صدا و سیمای مازندران که در بخشی از این فیلم سوار بر اسب هم می شود، گفت: من تا پیش از این فیلم تجربه سوارکاری نداشتم، بنابراین روزهای اول در شهریار کرج در یک باشگاه سوارکاری به ما تمرین دادند که من یکی، دو روز اول ترس داشتم، اما به سرعت فنون کار را آموختم و مهارت کسب کردم.


تمرین سوارکاری در فیلم رستاخیز

وی افزود: در یکی از روزهای تمرین، اسب من ناخواسته توسط یکی از دوستان رم داده شد، ولی من اسب را کنترل کردم و همان یورتمه رفتن ناخواسته باعث شد تمام ترسم بریزد و ظرف ده روز من می توانستم با اسب، حتی پرش هم داشته باشم.

شایان ذکر است رضا اکبری متولد شهر ارطه در نزدیکی قائم شهر، مجری، بازیگر و کارگردان نمایش های رادیو مازندران است که سابقه بازی در تئاتر و چندین فیلم سینمایی از جمله تله فیلم «در برابر باد» به کارگردانی حسین تبریزی را در پرونده خود دارد.

اکبری در نمایی از فیلم تلویزیونی در برابر باد

او کارگردانی و بازیگری فاز نخست مجموعه رادیویی «یکی از هزاران» که به زندگی شهیدان استان می پردازد و دی ماه امسال به مناسبت کنگره شهدای مازندران، در صدای مرکز مازندران تولید شد را بر عهده داشت.

اکبری تیرماه امسال به خاطر کارگردانی نمایش رادیویی «هور و عسل» که به زندگی سردار شهید طوسی می پردازد و سال 1390 در رادیو مازندران تولید شد، جایزه بهترین کارگردانی را از چهارمین جشنواره نمایش های رادیویی در تهران دریافت کرد.

دریافت جایزه از چهارمین جشنواره نمایش های رادیو در تهران با عنوان بهترین کارگردان؛ تابستان 1392

گفتنی است وزیر ارشاد در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره فیلم فجر به طور غیر مستقیم حمایت خود را از فیلم رستاخیز بیان کرد و گفت: «ابتکار برخی هنرمندان متدین و متعهد در نمایش نمادین چهره برخی از ذوات معصومین، تاثیر اثر دینی را صد چندان می‌کند؛ کاری که از راه‌های تبلیغی دیگر دشوار و گاه دست‌نیافتنی است. به ویژه نمایش حماسه کربلا به وسیله سینما در ذهن مخاطب مسلمان و غیرمسلمان باقی می‌‌ماند و اثر تبلیغ را دوچندان می‌کند»


در فیلم رستاخیز

خاطرنشان می کنیم فیلم رستاخیز علاوه بر دریافت دو جایزه در بخش بین الملل، در بخش های طراحی صحنه و لباس، گریم، جلوه های ویژه میدانی، بازیگر نقش مکمل مرد، موسیقی متن، فیلم برداری، تهیه کنندگی و بهترین کارگردانی سیمرغ جشنواره فیلم فجر امسال را دریافت کرد.