چهارشنبه 23 بهمن 1392-15:13

تغییر در دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران

آجدانی به استانداری برگشت

لطف الله آجدانی –روزنامه نگار برجسته و مشاور سابق استاندارمازندران- طی حکمی از سوی ربیع فلاح به سمت مدیرکل آموزش وپژوهش استانداری مازندران منصوب شد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: لطف الله آجدانی که از هواداران استاندار کنونی و رییس ستاد سابق دکتر روحانی در آمل است، 20 مهرماه امسال به عنوان مشاور رسانه ای و فرهنگی استاندار منصوب شده بود که بنا به دلایلی چند ماه بعد از فعالیتش در 26 دی ماه استعفا داد و هم اینک با صدور حکمی از سوی استاندار، به عنوان مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران منصوب شده است.

این دفتر که زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فعالیت می کند، از سال 1386 با ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت کشورایجاد شده است.

اجرای سیاست ها، خط مشی ها و برنامه های مصوب مركز آموزش و مطالعات راهبردي وزارت كشور و موسسه عالي آموزش و پژوهش معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري (پس از هماهنگي با ستاد وزارت كشور) مرتبط با امور آموزشی و پژوهشی مدیریت استان، تنظیم برنامه های سالانه آموزش های كوتاه مدت براي كاركنان استانداري، فرمانداري ها و بخشداري ها در زمینه های مدیریت، فنون اداری، مباحث تخصصي و آشنايي با قوانين و مقررات در چارچوب سیاست های ابلاغی، مطالعه و بررسی به منظور شناسایی نیازهای پژوهشی خاص استانی با هماهنگی واحدهاي استاني دستگاه های اجرايي، اجراي دوره هاي آموزشي مصوب براي مديران و كاركنان در زمينه هاي مديريت و فنون اداري براساس ضوابط ابلاغي. بررسی، تایید و نظارت بر مراكز و موسسات خصوصی متقاضی آموزش های ضمن خدمت كاركنان دولت در استان، صدور گواهینامه دوره های آموزشی كوتاه مدت مصوب و خاص استان، نظارت بر جذب استادان مجرب و توانمند بومی و غیربومی برای آموزش كاربردي و اثربخش دروس موردنظر و ایجاد بانك اطلاعاتی جامع در این زمینه، همكاری در زمينه جمع آوري و ارايه به موقع اطلاعات روزآمد و موردنياز برنامه ريزان و كاربران در سطح استان و تلاش در جهت جلب همكاری صاحب نظران و اندیشمندان علمی در سطح استان از جمله اهداف این دفتر است.

به گزارش مازندنومه، لطف الله اجدانی متولد 1343 آمل است. او مدرک فوق لیسانس تاریخ را سال 1374 از دانشگاه شهید بهشتی تهران دریافت کرد و از سال 1370 به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمده است.

آجدانی از سال 1374 در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان تدریس می کند و از سال 1373 نیز صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه سراسری دریچه بوده است.

در رزومه او سردبیری هفته نامه استانی هراز در سال 1378 ، مشاور رییس سازمان آموزش و پرورش استان مازندران در سال 1388، برگزیده معلم نمونه کشور در سال 1387 ، برگزیده مفاخر و نخبگان علمی و فرهنگی مازندران در سال 1388 ، برگزیده نویسنده بهترین کتاب سال فرهنگیان استان مازندران در سال 1388 ، نامزد بهترین نویسنده مقالات سیاسی کشور در نهمین و سیزدهمین جشنواره بین المللی مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزیده بهترین نویسنده و رتبه اول  مقالات سیاسی کشور در دومین جشنواره مطبوعات کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده می شود.

او کارشناس ارشد مسایل تاریخی و سیاسی و فرهنگی در رسانه ملی است و دهها سخنرانی در مراکز دانشگاهی کشور و همایش های ملی و بین المللی انجام داده است.

آجدانی ده ها مناظره رادیویی و تلویزیونی در رادیو گفت و گو ، شبکه 4 سیما و شبکه جهانی پرس تی وی انجام داده، از جمله مناظره با پروفسور منوچهر آشتیانی، پروفسور احسان نراقی، عباس سلیمی نمین ، دکتر موسی نجفی ، دکتر موسی حقانی ، دکتر یعقوب توکلی، دکتر حجت الاسام احمد رهدار و دکتر غلامعلی حداد عادل.

تالیف و انتشار بیش از 400 مقاله، مصاحبه و نقد در مطبوعات کشور، نیز تالیف و انتشار کتاب های علما و انقلاب مشروطیت ایران {نشر اختران و نشر کتاب آمه } روشنفکران ایران در عصر مشروطیت {نشر اختران} اندیشه های سیاسی در عصر مشروطیت {نشر علم} و احترام نامه {نشر سپنتا} از جمله فعالت های علمی و فرهنگی آجدانی محسوب می شود.

او به صورت داوطلبانه حدود 23 ماه در جنگ حضور داشت و در انتخابات بهار گذشته هم رییس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان آمل بود و هم اکنون عضو هیات رییسه و سخنگوی کانون تدبیر و امید استان مازندران است.

مراسم تودیع سید مجتبی شریف زاده و معارفه لطف الله آجدانی صبح پنج شنبه با حضور حسن خیریانپور -معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران- برگزار می شود.