پنجشنبه 24 بهمن 1392-13:11

گزارش یک تودیع و معارفه

گام هایی برای ایجاد فرصت های تازه

مدیرکل جدید دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران معرفی شد(گزارش+عکس)


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز مراسم تودیع سیدمجتبی شریف زاده و معارفه لطف الله آجدانی به عنوان مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

در این مراسم با حکم ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- فرهاد صفایی(مدیر کل سابق منابع انسانی و تحول اداری استانداری) به عنوان مشاور استاندار مازندران، آجدانی به عنوان مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری و شریف زاده هم به عنوان مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری منصوب شدند..

حسن خیریان پور – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری –اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با حضور یکپارچه و منسجم در راه پیمایی 22 بهمن ، حمایت خود را از دستاوردهای انقلاب اعلام کرد.

 وی ایدئولوژی، رهبری و حضور مردم را از ارکان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: به دور از تمامی تحلیل های اندیشمندان، در سال 57 همه مردم وارد عرصه شدند و انقلابی را که هیچ تحلیل گری پیش بینی نمی کرد، رقم زدند.

خیریان پور نظام اسلامی را بر پایه مشروعیت و مقبولیت استوار دانست و تصریح کرد:استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بزرگترین دستاورد نظام اسلامی است.



وی به استقلال رویکرد جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: آزادی انتخاب سرنوشت در گرو اراده مردم است و رای ملت در تعیین سرنوشت جامعه و کشور خود نافذ و تاثیرگذار است.

 این مسئول به ایستادگی ملت مقاوم ایران در برابر تحریم ها و فشارهای کشورهای غربی و امریکا اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید با دیپلماسی فعال در عرصه بین الملل ظاهر شده است و با تکیه بر اسلامگرایی و احیای اعتماد به نفس ملت های مستضعف به دنبال بیداری اسلامی است و هر روز هم شاهد رشد روز افزون اعتلای ملت ایران هستیم.

 خیریان پور تجلی حضور مردم را از ارکان تداوم این نظام و انقلاب دانست و گفت: علی رغم توطئه دولتمردان آمریکا، ملت ایران قدرتمندانه در صحنه حاضر شدند و بر تکمیل دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید صحه گذاشتند.



 وی در ادامه یکی از رسالت های دفتر آموزش و پژوهش را مقوله پژوهش و بررسی نیازهای دستگاه های اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: در پژوهش ها یافتن مجهولات و ارائه پاسخ درست و مناسب در راستای رفع نیازهای استان یکی از اصلی ترین وظایف این مجموعه خواهد بود.

 معاون استاندار تخصیص یکی 1 تا 3 درصدی اعتبارات دستگاه های اجرایی به موضوع پژوهش را از الزامات قانونی دانست و گفت: در حوزه منابع انسانی و تحول اداری نیز آموزش نیروهای انسانی، مسلح کردن افراد و نیروها در دستگاه های اجرایی یکی از مهم ترین وظایف ما در حوزه آموزش و پژوهش خواهد بود.



 وی گفت:هنر آموزش و پژوهش این است که مکمل دستگاه های اجرایی و دولتی است و امیدواریم که جناب آجدانی با توجه به سابقه علمی و پژوهشی خود بتواند منشا تحول در این حوزه باشد.

خیریان پور همچنین وظیفه دفتر منابع انسانی و تحول اداری را جذب نیروی انسانی بالنده و توانمند برای دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: تحول اداری هم با شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت موجود قابل تصور خواهد بود.



*از سال 86 اینجا بودم

 سید مجتبی شریف زاده خاوری هم در این مراسم به برخی اقدامات خود در حوزه آموزش و پژوهش اشاره کرد و گفت:از سال 86 تاکنون در این مرکز مشغول فعالیت بوده ام.

 وی آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت، به ثمر رساندن پایان نامه های معطل مانده، تعیین صلاحیت 19 موسسه غیردولتی تعیین صلاحیت در حوزه آموزش کوتاه مدت به کارکنان،راه اندازی آموزش های غیر حضوری و به ثمر رساندن 11 پروژه پژوهشی که از زمان سازمان برنامه باقی مانده بود را از جمله اقدامات خود در زمان تصدی مسئولیت عنوان کرد.



*کار ما گسترده است

 فرهاد صفایی نیز در این مراسم با بیان اینکه بنده کارشناس سازمان برنامه بودم که با ادغام با منابع انسانی استانداری به این دفتر آمدم، افزود:سه دوره برگزاری آزمون اداری در سال قبل، اصلاح فرایندها و اجرای کار، ارزیابی عملکرد کار و اجرای هفت برنامه تحول اداری که در سال 81 اعلام شد در قالب 20 برنامه در استان مازندران از جمله فعالیت های ما در این حوزه بوده است.

وی جابجایی 185 ساختمان اداری با ارزش 750 میلیارد ریال را یکی دیگر از دستاوردها خود در این حوزه عنوان کرد و گفت:ساختمان سازمان مدیریت را هم به سازمان جهانگردی واگذار کردیم.



صفایی به گستردگی کار در حوزه منابع انسانی و تحول اداری اشاره کرد و گفت:44 دستگاه اجرایی و دولتی در حوزه استخدام با ما در ارتباط هستند و 35 دستگاه نیز در آن اصلاح ساختار صورت پذیرفت.

* باید در راستای ایجاد فرصت های جدید گام برداشت

 لطف الله آجدانی – مدیرکل جدید آموزش و پژوهش استانداری- ضمن قدردانی از استاندار مازندران و همچنین تشکر از حسن اعتماد خیریان پور اظهار داشت: امر توسعه در دولت تدبیر و امید بحثی اساسی است.



 وی با بیان اینکه نظریات و مقاله های بنده در زمینه توسعه و پیشرفت منتشر شده است، افزود: اعتقاد بنده این است که اوضاع توسعه و پیشرفت در کشور، امروز باید بهتر از دیروز باشد.

آجدانی گفت:اعتقاد دارم به عنوان وظیفه و مسئولیت خطیر در این حوزه، قطعا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعفی که وجود دارد را اصلاح خواهم کرد.



مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری با بیان اینکه باید بر اساس سند چشم انداز و در چارچوب مصوبات وزارت کشور و با رعایت سلسله مراتب اداری تلاش کنیم تا تحولات چشم گیری در این عرصه به وجود آید، افزود: این عرصه، عرصه تفنن و آزمون و خطا نیست و بنده تمام تلاش ، دانش و تجربه خود را در راستای رسیدن به اهداف مطلوب به کار خواهم بست.

 آجدانی با اشاره به اینکه وظیفه یک مدیر تنها این نیست که با توجه به تنگناها و محدودیت ها از فرصت ها استفاده کند، افزود:نباید خود را محدود به فرصت های موجود کرد بلکه باید در راستای ایجاد فرصت های جدید گام برداشت.



 وی ادغام دو حوزه آموزش و پژوهش با هم را امری نادرست تلقی کرد و گفت: تلاش می کنیم تا با کمک جناب خیریان پور معاونت ها را جدا کنیم چرا که مقوله پیشرفت و توسعه تنها در شعار نمی گنجد و باید هر دو معاونت آموزش و پژوهش را احیا کرد.

آجدانی ادامه داد:سعی می کنیم تا نه در گفتار بلکه در عمل حرف های خود را منصه ظهور برسانیم.