پنجشنبه 1 اسفند 1392-19:10

بازار را از یوغ شهرداری خارج کنید

دامادی: درباره عزل و نصب‌ها گلایه‌مند بودم

گزارش+عکس های مازندنومه از چند بازدید نماینده ساری/ محمد دامادی: مدیریت ارشد استان از همه نخبگان برای اداره استان استفاده کند.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: محمد دامادی عصر پنج شنبه از بازار روز راهبند بازدید کرد و با بازاریان به گفت‌و گو نشست.

مجید رحمانی -رئیس شورای بازار راهبند-  در این دیدار به نمایندگی از کسبه این منطقه، به بیان مشکلات و درخواست‌ها پرداخت.

وی گفت: اعضای شورای شهر بعد از اینکه انتخاب شدند، دیگر نیامدند سلامی بگویند، اینکه به خانه خودت  و یادگار پدرت آمدی یک دنیا ارزش دارد.

رحمانی با بیان اینکه 200 خانوار از این بازار روزی کسب می‌کنند، تصریح کرد: گازرسانی و فاضلاب این بازار هنوز به اتمام نرسیده و زنان دستفروش هم امنیتی در اینجا ندارند و کسب و کار نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه بدون اقدام کارشناسی، موازی این بازار، بازارهای دیگری ایجاد کردند و رونق این بازار را از بین برده‌اند، ادامه داد: سازمان میادین میوه و تره ‌بار هم قرارداد جدیدی بسته که این قرارداد برای ما حکم قرارداد ترکمن‌چای دارد.

رحمانی با بیان اینکه این قرارداد جدید، بدون کارشناسی انجام شده، گفت: اعضای شورا هم چشم بسته تصویب کردند.

وی خطاب به دامادی خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که نماینده فراشهرستانی هستید و به همه استان فکر می کنید اما ما هم انتظار داریم بازار از یوغ شهرداری خارج شود چراکه بسیار سلیقه‌ای کار می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه به دنبال مالکیت بازار هستیم، متذکر شد: این بازار پارکینگ ندارد تا امنیت خاطری برای مشتریان شود و رونق بازار را به همراه داشته باشد.

* درباره عزل و نصب‌ها گلایه‌مند بودم

دامادی در این بازدید اظهار داشت:‌ اینجا یادگار مرحوم پدرم است، مثل بسیاری پروژه‌های عمرانی دیگری که در زمان نمایندگی مرحوم دامادی اتفاق افتاد و سد شهید رجایی و کارخانه چوب کاغذ از این دست پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: با همه حرف و حدیث‌هایی که ایجاد کردند مرحوم دامادی همچنان محبوب ماند.

دامادی با بیان اینکه وضعیت ساری و میاندرود، وضعیت خوبی نیست، گفت: در حوزه صنعت، کشاورزی و راه فقیر هستیم و نتیجه آن نداشتن رونق در شهرها است.

وی با اشاره به اینکه در اعتبارات استانی، سهم مرکز استان کم است، افزود: ترافیک ورودی ادارات استانی و معضلات آنها را تحمل می‌کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود ادامه داد: استاندار مازندران وعده داد سهم مرکز استان را در بودجه ویژه ببیند.

وی با اشاره به اینکه جاده ساری به تاکام، به کشتارگاه مردم تبدیل شده است، تصریح کرد: به وزیر راه و شهرسازی اعلام کردم کاری نکند که او را به مجلس بکشانم.

دامادی با بیان اینکه در بودجه امسال هم جفایی شد که به اتفاق دیگر همکارم، جلوی آن را گرفتیم، افزود: در حوزه درمان هم در چند سال آینده تحول عظیمی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، پیگیر بخشودگی جرائم بودیم، تصریح کرد: در کارخانه چوب فریم و نکاچوب، بدون پیش قسط، جرائم را صفر کردیم و برای رونق چوب و کاغذ هم پیگیری‌هایی انجام دادیم.



دامادی افزود: درباره مشکل این بازار، با رئیس بانک ملی مکاتبه می‌کنم تا بتوانیم برای نوسازی واحدها اعتبار دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عقب‌افتادگی منطقه من راهبند، ریل راه‌آهن است، یادآور شد: ریل راه‌آهن باید در برنامه پنج ساله از شهر خارج شود، اگر ریل به زیرزمین انتقال یابد، رونق منطقه را منجر می‌شود.

دامادی با بیان اینکه رسیدگی به بازار از وظایف شورا است، گفت: به عنوان عضو ناظر، این موضوع را با شورا مطرح و پیگیری می‌‌کنم.‌

دامادی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، درباره عزل و نصب‌ها در استان، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان و وزارتخانه‌ها تصمیم می‌گیرند که افرادی را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنند، این را نمی‌پذیرم که اگر فردی در گذشته مدیر بوده بخواهیم دوباره او را انتخاب کنیم این برگشت به عقب است.

وی با بیان اینکه در مقطعی درباره عزل و نصب‌ها گلایه‌مند بودم و این گلایه باقی مانده است، گفت: من گلایه را با رئیس‌جمهور مطرح کردم و روی حرفم هستم.



نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به اینکه باید مازندران را یکپارچه ببینیم، افزود: در همه جای استان عقب‌ماندگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مدیریت ارشد استان از همه نخبگان برای اداره استان استفاده کند، که البته تاکنون این گونه نبوده است.



دامادی با اشاره به اینکه بهتر است دولت با تصمیم جدی و بازنگری، تصمیم درست بگیرد، یادآور شد: به مدیران استان هم اجازه و زمان بدهیم تا کار کنند و به آنها اعتماد کنیم، با تضعیف مدیریت‌ها به جایی نمی‌رسیم و اگر ضعفی وجود دارد باید کمک کنیم که ضعف رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای تقابل، فضای خوبی نیست.



از رونق اقتصادی حمایت می کنیم*

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: صبح چهارشنبه با حضور دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود ، قادری فرماندار،غفوری بخشدار مرکزی ،عادلیان سرمایه گذار و نمایندگان دستگاه های اجرایی جلسه بررسی مشکلات کارخانه شهید رجایی در محل فرمانداری میاندورد برگزار شد.

 در این مراسم محمد دامادی با بیان اینکه وظیفه ماست که از سرمایه گذار حمایت کنیم، افزود:فرماندار این شهرستان با پیگیری های خود نشان داده است که دغدغه سرمایه گذاری در این شهرستان دارد.

  وی با قدردانی از سرمایه گذار ابراز داشت: این به نفع هر دو طرف است که با سرمایه گذاری و پیگیری امور از مزایای اقتصادی آن منتفع شوند.

 نماینده مردم ساری و میاندورود ادامه داد:ما از ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان و استان استقبال می کنیم و زمینه ها هم باید طوری فراهم شود که سرمایه گذار هم از سرمایه گذاری خود به سود برسد.

قادری –فرماندار میاندورود – هم در این مراسم با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با رای مردم شکل گرفته است، افزود: نشاطی که در بین مردم با روی کار آمدن این دولت به وجود آمده است باید تداوم داشته باشد .

  وی ادامه داد: کارها باید پشتوانه عقلی و منطقی داشته باشد و امروز فعالیت در حوزه اقتصادی دفاع از جمهوری اسلامی است.

قادری آسیب های مسایل اقتصادی را باعث فشار مضاعف به مردم دانست و تصریح کرد:مردم نشان دادند که در مقاطع حساس از نظام و انقلاب دفاع کرده و در صحنه ها حضور دارند.

  وی به ملاقات های متعدد خود با عادلیان و سرمایه گذاران این بخش اشاره کرد و گفت: بنده تا جایی که می توانم در جهت پیشرفت این شهرستان تلاش خواهم کرد و از ورود سرمایه گذار هم استقبال می کنم.

  فرماندار میاندورود به موانع پیش روی سرمایه گذار در شهرستان هم اشاره کرد و گفت:تلاش می کنیم تا با پیگیری های مستمر این موانع را برطرف کنیم.

 در ادامه اعضای جلسه به همراه مدیران بخش های مختلف مرتبط از کارخانه شهید رجایی بازدید کردند و از نزدیک با فضا و محیط کاری این کارخانه آشنا شدند.

  نماینده مردم ساری و میاندورود همچنین با همراهی فرماندار از شرکت زراعی دشت ناز بازدید کرد و برخی از مطالبات مردمی در این جلسه مطرح شد.

 دامادی در ادامه در تشییع جنازه سه تن از سورکی های جان باخته در حادثه اخیر سقوط اتوبوس در جاده هزار شرکت و پس از آن نیز از ساختمان نیمه کاره نیروی انتظامی شهرستان بازدید کرد