جمعه 9 اسفند 1392-20:59

به فکر مردم باشید، نه روی کاغذ!

اینجا روزها آدم ها می میرند

درباره تصادفات منجر به مرگ در منطقه هلستان/هنوز در جلسات حرف تان تمام نشده توسط سایت های اطلاع رسانی و سامانه پیامکی خودتان و... شعارهای تان به همگی پیامک می شود. بی خبر از احوال مردم!


!مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، یادداشت مهمان، میثم زندی: در محور ترابری چالوس و نوشهر منطقه ای به نام هلستان وجود دارد که شاید به علت مشغله فراوان، مسئولان این منطقه کهن را نشناسند! به بهانه توسعه ظرفیت های ترافیکی، جاده از دو سو گشایش یافته و بدون هیچ برنامه مدون ترافیکی به امید خدا رها شده است.

نبود علایم ترافیکی، نبود نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی جهت برطرف کردن معضلات غیرقانونی چون پارک های غیرقانونی و سدمعبرهای روزانه و دراز مدت در مسیرهای اصلی خیابان، تردد غیرقانونی، بی رحمانه و بی سر و سامان ماشین های سنگین در خیابان روستایی هلستان که به کمربندی منتهی می شود، نبود طراحی مناسب در مسیر ترابری اصلی و ورود و خروج مسیرهای فرعی و... حیات را بر مردمان شریف این کهن ترین بافت تاریخی شهرستان نوشهر سهمگین و مخاطره آمیز کرده است.

مطابق نظريه مقام معظم رهبری، یکی از شاخصه هاي پيشرفت در جامعه، ارتقاي خدمات رساني به شهروندان است. جامعه اي توسعه يافته خواهد بود که سطح خدمات رساني به شهروندان در سطح مطلوبي باشد.

هدف حکومت در اسلام، خدمت رساني به مردم است . بنابراين جامعه پيشرفته اسلامي جامعه اي است که سطح خدمات ارائه شده، از يک حد استاندارد و مطلوبيتي برخوردار باشد.

چگونگي خدمات حمل و نقل، خدمات امنيتي و قضايي، خدمات آموزشي، درماني، ورزشي، فرهنگي و انطباق اين خدمات با معيارهاي استاندارد، ابزار ديگري براي سنجش جامعه پيشرفته است . براي تحقق توسعه موردنظر بايد ابعاد گوناگون خدمات رساني به شهروندان با ساماندهي و مديريت کارآمدي مناسب به سطح استانداردهاي موردنظر برسد.

آقایان مسئول! لطفا به فکر مردم این منطقه باشید.البته روی کاغذ نه، بلکه در موقعیت مسئله. این قدر که به سامانه های پیام رسانی خود توجه دارید که خود به یکی از رموز بقای شما در عصر معاصر تبدیل شده است، به جان مردم بیچاره،کم توقع و مسلمان این منطقه توجه داشته، در قبال این ناامنی های محیطی بر خود مسوولیتی را مترتب نمایید. هنوز در جلسات حرف تان تمام نشده توسط سایت های اطلاع رسانی و سامانه پیامکی خودتان و... شعارهای تان به همگی پیامک می شود. بی خبر از احوال مردم!

زمانی که مردم هلستان و منطقه در ایام برفی، آب و برق نداشتند سامانه پیامک شما خبر برگزاری جشنواره آدم برفی را ارسال می کرد!

 مردم هلستان نمی توانستند از خانه خود بیرون بیایند ستاد بحران در اتاقی گپ و گفت می کرد و مصوبه های هیچ وقت ظهور نیافته شما پیامک می شد. خواهش می کنم این بار شوخی نگیرید، اینجا روزها آدم ها می میرند. به فکر مردم باشید.

دیروز، باز به خاطر مشغله زیاد شما و نادیده گرفتن مصیبت های قبلی در این مسیر و عدم اجرای برنامه در نظر گرفته شده جهت تغییر وضعیت ترافیکی، در تصادف خونین دو دستگاه خودروی پژو و ال 90 با عابر پیاده در محور نوشهر - چالوس در منطقه هلستان، جوان 24 ساله نوشهری کشته شد.

بهنام آریا منش که در بازار روز نوشهر مشغول به کار بود حین عبور از بلوار که دارای حصار فنس کشی شده نیز بوده با یکدستگاه پژو تصادف و مجددا یکدستگاه ال 90 نیز از روی پیکر وی عبور می کند که با تلاش عوامل امدادی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می شود، ولی نهایتا به دلیل شدت صدمات وارده و ضربه شدید به سر ( هد تروما ) فوت کرد.

البته می دانید که در طول هفته گذشته هم فرد دیگری کشته شد  و در هفته های قبل هم همین طور.

بلایی سرمان آوردند که چندیست قید توسعه را از بیخ زده ایم.کاش هلستان همان روستا باقی می ماند.از چاله به چاه افتادیم.