جمعه 16 اسفند 1392-12:25

علی شادمان:موی سر مازندران را درست شانه بزنید!

ارسطو قادری: همه دستگاه های اجرایی موظف به ارائه برنامه در راستای اعتبار سال آینده شهرستان هستند/علی شادمان: همواره برای توسعه تزریق اعتبار از بالا درست نیست + عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: عصر دیروز با حضور شادمان –مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران-همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان میاندورود برگزار شد.

 در این مراسم سید عبدالله هاشمی –رییس شورای بخش مرکزی- اظهار داشت:در مدت کوتاه تشکیل شوراهای دور چهارم و با حضور فرماندار جدید میاندورود کارهای خوبی در بخش انجام شده است.

  وی به نشست ماهانه اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و بررسی مشکلات بخش و روستاها اشاره کرد و گفت: ما به این شعار که خواستن توانستن است ایمان داریم و معتقدیم می توانیم تا با مشارکت هم منطقه را به جایگاه مطلوبی برسانیم.

 *تخصیص اعتبار در فرمانداری ها

 ارسطو قادری -فرماندار میاندورود- هم در این مراسم با بیان اینکه هر کس شوراها و شورای بخش را نشناسد مدیر نیست افزود:اعتقاد دارم افرادی که در روستا و بخش کار کرده اند به راحتی می توانند در شهرستان نیز مدیریت کنند.

 وی به حضور مقام عالی استان در میاندورود هم اشاره کرد و گفت:حضور استاندار محترم در مراسم نهالکاری در میاندورود نشان از ظرفیت های خوب این منطقه دارد.

 فرماندار میاندورود ایجاد تغییر در شورای اداری شهرستان را در راستای سامان دهی وضعیت شهرستان عنوان کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی موظف به ارائه برنامه در راستای اعتبار سال آینده شهرستان هستند.

  وی با بیان اینکه در سال آینده با یاری خداوند و حمایت مسئولان استان تصمیم تخصیص اعتبارات برای پروژه ها، در خود فرمانداری و شهرستان ها انجام خواهد شد افزود:این از افتخارات دولت تدبیر و امید است چرا که در سال های قبل تصمیمات در خارج از محدوده شهرستان گرفته می شد.

  قادری علت اصلی عقب ماندگی را همین امر دانست و گفت:امیدواریم با حمایت شوراها و دهیاران بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 * موی سر مازندران را درست شانه بزنید!

علی شادمان-مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران-هم در این مراسم اظهار داشت:یکی از عوامل مهم توسعه وجود منابع طبیعی و موهبت های خدادادی در منطقه است.

  وی با بیان اینکه ما در مازندران و در میاندورود بهترین موقعیت منابع طبیعی و فرصت اقتصادی را در اختیار داریم افزود:تولیدات هر منطقه و فرصت هایی که برای ایجاد تولید باید به کار بست در منطقه وجوددارد.

  شادمان به حضور افراد فرهیخته، اهل دانش و علم با تخصص های مختلف و در زمینه های متفاوت در میاندورود اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی کارآمد یکی دیگر از عوامل توسعه است که با توجه به ظرفیت های موجود اگر به خوبی سامان دهی شود می تواند در امر توسعه نقش کلیدی ایفا کند.

 وی کشور ژاپن را نمونه بارز استفاده از نیروی انسانی کارآمد و خلاق دانست و گفت:این کشور به لحاظ منابع طبیعی جز چند جزیره کوچک بهره ای ندارد اما حضور نیروهای انسانی خلاق امروز ژاپن را به این حد از توسعه و پیشرفت رسانده است.

  مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران به نقش دو درصدی استفاده از منابع طبیعی در کشور فرانسه برای توسعه و پیشرفت اشاره کرد و گفت:مابقی فاکتورها در این کشور از به کارگیری نیروی انسانی تامین شده است.

  وی به حضور فرماندار میاندورود به عنوان نیروی سیاسی در شهرستان اشاره کرد و گفت: اینکه ایشان با نگاه مثبت در کمترین زمان ممکن با اقشار مختلف مردم و همچنین با قشر مستضعف ارتباط برقرار کرده است به دلیل توجه به موضوع به کارگیری نیروی انسانی در امر توسعه است.

 این مسئول شوراها را بهترین فرصت و حلقه وصل بین دولت و مردم دانست و تصریح کرد:شوراها امین دولت در میان مردم هستند که در راستای خدمت به مردم توسط آنها برگزیده شده اند.

 وی ادامه داد:اعتقاد داریم همواره برای توسعه تزریق اعتبار از بالا درست نیست اگر چه معتقدیم آنچه که تقسیم می شود باید عادلانه باشد.

 شادمان با بیان اینکه تقسیم اعتبار نباید به گونه ای باشد که امروز پس از 36 سال روستایی از نعمت آب آشامیدنی محروم باشد، افزود: استفاده از ظرفیت های منطقه چه در بخش و چه در روستا مستلزم استفاده بهینه از فرصت ها است.

 وی به اعضای محترم شوراهای اسلامی توصیه کرد از همه ظرفیت ها در راستای توسعه و پیشرف استفاده کنند چرا که در فضای همدلی، همزیستی و تشکیک مساعی است که پیشرفت محقق خواهد شد.

  مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندان ابراز داشت:حق میاندورود حال و روز فعلی نیست چرا که با وجود دشت ، جنگل، واقع شدن در کنار دریا، وجود فرودگاه و نزدیکی به مرکز استان باید از جایگاه ممتاز تری در استان برخوردار می شد.

  وی در ادامه به سامان دهی طرح های سالم سازی دریا در سه سطح اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه هزینه امسال نجات غریق ها را از دولت دریافت کرده ایم هزینه سال بعد را نیز در چند روز آینده دریافت می کنیم.

  شادمان با بیان اینکه مازندران هزینه سنگین نمی خواهد افزود:بلکه باید موی سرش را درست شانه کرد و نباید اجازه داد در سال 197 نفر در دریا غرق شوند.

  وی در خصوص انتخابات 24 خردادماه و انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم نیز اظهار داشت:مردم با این انتخاب مطالباتی دارند و وقتی دولتی را بر می گزینند یعنی به ساختار و روند اجرایی آن دولت رای می دهند.

  این مسئول در ادامه با بیان اینکه هر کس در این دولت مسئولیتی را می پذیرد باید بر مبنای عقلانیت رفتار کند افزود: انجام کارهای احساسی و فامیل بازی در این دولت جایگاهی نخواهد داشت.

 شادمان ابراز داشت:باید بر اساس تدبیر و امید عمل کرد تا بتوان تورم 45 درصدی را کاهش داد که البته روند مهار تورم و کاهش آن امیدوار کننده است.

 وی به موقعیت حساس کشور و همچنین امتیازات طبیعی و سوق الجیشی ایران در منطقه و جهان هم اشاره کرد و گفت:گاهی یک کلام نادرست در عرصه دیپلماسی می تواند کشور را دچار آسیب کند.

این مسئول اظهار داشت:اگر نیروهای عظیم انسانی در دولت تدبیر و امید سامان دهی نشوند و بودجه ها در مسیر درست هدایت نشود خواسته های مردم محقق نخواهد شد و همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق مطالبات مردم تلاش کنیم.